صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






فراخوان سومین سوگواره عاشورایی در گیلان

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از برگزاری سومین دوره فراخوان سوگواره عاشورایی خبرداد. علیرضا قانع، سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با اشاره به فراخوان سومین سوگواره حسینی گفت: سومین فراخوان سوگواره حسینی پس از برگزاری دو دوره موفق در سه بخش طراحی پوستر، عکاسی و شعر برگزار می‌شود.  ‌وی با بیان اینکه اشخاص […]

کد خبر : 12543 | 9:58 ق.ظ | ۴ آبان , ۱۳۹۳

848

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از برگزاری سومین دوره فراخوان سوگواره عاشورایی خبرداد.

علیرضا قانع، سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با اشاره به فراخوان سومین سوگواره حسینی گفت: سومین فراخوان سوگواره حسینی پس از برگزاری دو دوره موفق در سه بخش طراحی پوستر، عکاسی و شعر برگزار می‌شود.

 ‌وی با بیان اینکه اشخاص حقیقی و هنرمندان استان می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند افزود: بهبود، گسترش و تعالی هنر عاشورایی شهرستان رشت، تعمیق باورداشت‌های معنوی ومذهبی، اشاعه فرهنگ اصیل عاشورایی، ارایه تصویری تاثیرگذار ازجلوه حضور مردم وخانواده و بازنمایی مراسم وآیین‌های عاشورایی از اهداف برگزاری این سوگواره است.

 قانع با اشاره به بخش طراحی پوستر اذعان کرد: امر به معروف و نهی از منکر، عاشورا و امروز، عاشورا یک حدیث نیست یک فرهنگ است از موضوعات این بخش است.

 وی به شرایط شرکت در این بخش اشاره و اذعان کرد: شرکت کنندگان می‌توانند حداکثر  پنج اثر را با فرمت TIF و با کیفیت 150 DPI و در اندازه 70 * 100 و در حالت چهار رنگ CMYK به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه تکنیک خلق اثر در طراحی پوستر آزاد است، افزود: آثار ارسالی مسترد نخواهد شد و حق بهره برداری از آثار برای برگزار کننده در هر زمان محفوظ است.

 به گفته وی، بخش عکاسی هم شامل مراسم آیینی مانند تعزیه، دسته گردانی،خیمه سوزانی و نماز ظهر عاشورا، سنت اطعام و نذر، مراسم شام غریبان، نقش کودکان و نوجوانان در مراسم‌هایی مانند مراسم شیرخوارگان حسینی و همایش 13 ساله‌ها، بقاع، مساجد، تکایا و حسینیه‌ها و راهپیمایی و عزاداری 13 آبان است.

 قانع با بیان اینکه عکس‌ها باید در جغرافیای محیطی شهر رشت و با دوربین‌های عکاسی و یا گوشی‌های تلفن همراه ثبت شده باشند افزود: این مسابقه به صورت تک عکس بوده و هر عکاس مجاز است حداکثر 10قطعه عکس به دبیرخانه سوگواره ارسال کند.

 وی اضافه کرد: عکس‌ها می‌تواند آنالوگ و یا دیجیتال و به صورت رنگی وسیاه وسفید(تک رنگ) و با فرمت JPEGو کیفیت (رزولوشن300DPI )و ضلع کوچک عکس‌ها 20 سانتیمتر ارایه شوند.

 قانع تاکید کرد: دخل و تصرف در عکس‌ها که بر سندیت آثار تاثیرگذار باشد، مجاز نبوده و تنها اصلاح رنگ و نور مجاز است.

 وی در ادامه واقعه عاشورا و فرهنگ آزادگی در ادبیات آیینی را از موضوعات بخش شعر دانست و اعلام کرد: هر هنرمند می‌تواند تنها در یکی از بخش‌ها شرکت کند.

 سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با بیان اینکه آثار ارسالی نباید در سایر جشنواره‌ها و یا سوگواره‌های مشابه استانی و کشوری شرکت داده باشد، تصریح کرد: تعداد اثر ارسالی در هر بخش حداقل سه و حداکثر هفت اثر بوده و آثار می بایست به صورت فایل ضمیمه (attachment ) در محیط word با قلم Mitra  و با فونت 14  باشد.

 وی آخرین مهلت ارسال آثار را 10 آذر اعلام کرد و گفت: نتایج این سوگواره 20 آذر اعلام شده و مراسم اختتامیه نیز 29 آذر همراه با برپایی نمایشگاهی در گالری سازمان فرهنگی و ورزشی رشت برپا می‌شود.

 قانع با بیان اینکه به تمامی هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد گواهی شرکت اهدا می‌شود افزود: کلیه هنرمندان می‌توانند از طریق پست الکترونیکی  Soogvareh.ashoorayi3@gmail.com  آثار خود را به دبیرخانه سوگواره ارسال و یا به صورت حضوری در قالب لوح فشرده به دبیرخانه سوگواره واقع در رشت، ابتدای خیابان سعدی، ساختمان خانه فرهنگ و هنر، طبقه۲، اتاق شماره 17 – معاونت فرهنگی هنری سازمان تحویل دهند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد