صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






دکتر آب خضر: دستگاه های فرهنگی سهم شان را از امر به معروف محکم تر پیگیری کنند

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد یوم‎الله 13 آبان کشور با بیان اینکه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: دستگاه‎های فرهنگی سهم‎شان را در امر به معروف محکم‎تر پیگیری کنند. دکتر اصغر آب خضر در حاشیه آئین تودیع و معارفه روسای […]

کد خبر : 12617 | 9:35 ق.ظ | ۷ آبان , ۱۳۹۳

آبخضر14

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد یوم‎الله 13 آبان کشور با بیان اینکه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: دستگاه‎های فرهنگی سهم‎شان را در امر به معروف محکم‎تر پیگیری کنند.

دکتر اصغر آب خضر در حاشیه آئین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان اظهار داشت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر یک واجب قطعی است که در قرآن کریم و آموزه‎های دینی مورد تاکید واقع شده اما متاسفانه نسبت به این فریضه الهی غفلت شده است.

وی تصریح کرد: در درجه اول باید دستگاه‎های فرهنگی سهم خودشان را نسبت به این موضوع محکم‎تر پیگیری می‎کردند و با توجه به روحیه بسیار خوب مردم متدین ایران اسلامی این فریضه الهی می‎توانست کارکردهای اجتماعی خودش را به بهترین شکل به نمایش بگذارد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: اگر اجرای این فریضتین از سال‎های اول انقلاب می‎افتاد و یا پس از اینکه چارچوب‎های ساختاری نظام و دستگاه‎های فرهنگی شکل پیدا کردند به درستی جاری می‎شد و شرایط قانونی برای این فریضه الهی همانطور که در اصل موضوع تاکید شده وجود داشت شاید ناهنجاری‎های گوناگونی که اکنون در جامعه می‎بینیم پیش نمی‎آمد.

دکتر آب خضر افزود: خدا را شکر می‎کنیم پس از تاخیر طولانی؛ این موضوع در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و امیدوار هستیم با کمک دولت و دستگاه‎هایی که در این قانون مسئولیت پیدا کردند و با ورود خوب مردم به این موضوع بتوانیم غفلتی که از ابتدای انقلاب تا این سال‎ها داشتیم برطرف شود.

رئیس ستاد یوم الله سیزدهم آبان عنوان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر که متشکل از دستگاه‎های متعدد فرهنگی، امنیتی و انتظامی است به پشتوانه قانون و حمایت دولت روزهای خوبی در بخش اجتماعی شاهد باشیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه مردم بهترین سرمایه‎های اجتماعی نظام هستند، یادآور شد: مردم همواره برای دفاع از ارزش‎ها با یک فراخوان عمومی در صحنه حضور پیدا می‎کنند، انجام یک کار فرهنگی با تعامل همه جانبه می‎تواند اثربخش باشد.

وی متذکر شد: جامعه اسلامی مورد هجمه‎های ماهواره، فضای مجازی، اینترنت و … قرار گرفته است لذا باید با ابزارهای جدید که کارکردهای انقلابی و ارزشی دارد به مقابله با ضدارزش‎ها بپردازیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر اینکه استکبارستیزی پیام عاشورا و 13 آبان است، افزود: 13 آبان یکی از روزهای باارزش انقلاب اسلامی ایران است، بُعد استکبارستیزی انقلاب اسلامی در 13 آبان امسال نمود بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی 13 آبان را یکی از مهمترین مناسبت‎ها در تقویم ملت بزرگ ایران برشمرد و بیان داشت: وقوع سه رخداد مهم در سال‎های متفاوت آن هم با شناسایی یک خصوصیت مشترک کلیدی که همان تقابل همواره استکبار به سرکردگی آمریکای جهانخوار با عزت و آزادگی و حق‎طلبی ملت بزرگ ایران به انقلاب کبیر اسلامی است که 13 آبان را جایگاه خاصی بخشیده است.

دکتر آب خضر تأکید کرد: 13 آبان با مصوبه نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی به یک روز ملی و رسمی با موضوع همیشگی «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» تبدیل شده است.

وی با اشاره به سیاست‎های پیش‎بینی شده در ایام‎الله 13 آبان تصریح کرد: در این روز تاکید بر آموزه محوری ظلم‎ستیزی و مبارزه با سلطه و تحمیل مدیریت دشمنان خدا بر جامعه اسلامی در قیام سرخ عاشورا و دستهای ایستادگی عاشورائیان در راه بندگی خدا و عزت و آزادگی شده است.

رئیس ستاد یوم‎الله 13 آبان کشور ادامه داد: از ظرفیت‎های مناسب دهه اول محرم و عاشورای حسینی برای نهادینه کردن پیام‎های عاشورایی انقلاب اسلامی با تاکید بر استکبارستیزی مبتنی بر آموزه‎های مکتب عاشورا استفاده کامل خواهد شد.

دکتر آب خضر تأکید بر نقش امام راحل و جانشین شایسته ایشان را در ترویج عملی آموزه‎های عاشورایی و تبیین راهبردهای ولایت در مقابله با رفتار استکباری آمریکا و جهان سلطه را از ویژگی‎های یوم‎الله 13 آبان ذکر کرد.

وی بیان داشت: بصیرت‎افزایی و ترویج فرهنگ استکبارستیزی و تقویت بیداری اسلامی در کشورهای جهان اسلام، تقویت تفکر حسینی در هیئات مذهبی و زمینه‎سازی توجه بیشتر به سخنان سید و سالار شهیدان در مواجهه با یزیدیان و شناختن یزیدیان زمانه مورد تاکید است.

رئیس ستاد یوم‎الله 13 آبان کشور گفت: با توجه به تقارن 13 آبان و روز عاشورا فرصت مناسبی است که ملت بزرگ ایران از این مهم، حداکثر استفاده را داشته باشند همچنین با توجه به شرایطی که ایران اسلامی در منطقه و در تصمیم‎گیری‎های منطقه خلیج فارس و حوزه بین‎الملل دارد باید از تقارن این دو مهم بهره‎گیری مناسبی شود.

دکتر آب خضر با تاکید بر اینکه پیام مشترک قیام سیدالشهدا (ع) در روز عاشورا ظلم‎ستیزی بوده است، افزود: پیام انقلاب اسلامی ایران به ویژه در روز 13 آبان شعار ظلم‎ستیزی است.

وی با بیان اینکه ترجمان حقیقی هیهات من‎الذله همان مرگ بر استکبار، مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس است، خاطرنشان کرد: برای زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا که نقطه جوش اعتقادات مذهبی ملت ایران است باید استکبارستیزی را محکم‎تر و استوارتر از سال‎های گذشته در تهران و سراسر کشور انجام دهیم.

رئیس ستاد یوم‎الله 13 آبان کشور ادامه داد: قطعا مردم مسلمان ایران اسلامی همچون همیشه ولی بابصیرت بیشتر با توجه به شرایط ویژه انقلاب اسلامی و چالش‎های جدیدی که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در حال برنامه‎ریزی و اجرا در کشورهای اسلامی عراق، لبنان و سوریه است در صحنه می‎آیند.

دکتر آب خضر گفت: ایادی استکبار یعنی همان سلفی‎ها، تکفیری‎ها و داعشی‎ها وسیله‎ای شدند که موضوع اسلام‎هراسی را برای دنیا تبیین کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم انقلابی ایران اسلامی اعم از شیعه و سنی با صدای عاشورایی در 13 آبان یکپارچه فریاد خواهند زد و به بهترین شکل اقتدار را در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی، آرمان‎های امام راحل و شهدا تحت فرامین مقام معظم رهبری به نمایش خواهد گذاشت.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد