صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برگزاری نشست ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان شهرستان صومعه سرا

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا با اشاره به تقارن 13 آبان با روز عاشورای حسینی، خاطرنشان کرد: 13 آبان نشأت گرفته از مدرسه حسینی و روز عاشورا است. سید محمود رزمگیر در نشست با خبرنگاران شهرستان صومعه سرا با موضوعیت «محرم، 13 آبان و افکار و نظرهای خبرنگاران» با تسلیت ایام شهادت امام حسین […]

کد خبر : 12642 | 10:36 ق.ظ | ۸ آبان , ۱۳۹۳

رزمگیر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا با اشاره به تقارن 13 آبان با روز عاشورای حسینی، خاطرنشان کرد: 13 آبان نشأت گرفته از مدرسه حسینی و روز عاشورا است.

سید محمود رزمگیر در نشست با خبرنگاران شهرستان صومعه سرا با موضوعیت «محرم، 13 آبان و افکار و نظرهای خبرنگاران» با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: عاشورا مدرسه بزرگی است که سبک‌ها و روش‌ها را مشخص کرد.

وی با بیان اینکه در روز عاشورا عشق به ولایت در تمام یاران امام حسین (ع) تجلی یافته بود، افزود: روز عاشورا صحنه هنرمندی امام حسین (ع) و یارانش بود که با شهادت آنها پایان یافت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا با اشاره به اینکه در روز عاشورا از بزرگ و کوچک نقش‌آفرین صحنه‌ای بزرگ بودند، تصریح کرد: کوچک‌ترین عضو این نمایش که 6 ماهه اباعبدالله بود نیز در صحنه کربلا یکی از تاثیرگذارترین و بزرگ‌ترین نقش‌ها را ایفا کرد.

وی با اشاره به رسالت خبرنگاران، خاطرنشان کرد: حضرت زینب کبری (س) بزرگ‌ترین خبرنگار تاریخ بشریت بود که با کار بزرگی که در کاخ یزید انجام داد رسالت خبرنگاری معنای تازه‌ای یافت.

رزمگیر با بیان اینکه اگر خطابه‌ها و سخنرانی‌های حضرت زینب (س) نبود واقعه کربلا فراموش می‌شد، گفت: رسالت خبری این بانوی بزرگ اسلام موجب ماندگاری واقعه کربلا پس از این همه سال شده است.

وی متذکر شد: در مدرسه حسین (ع) تمام صف‌ها مشخص بوده و در آن عزت مقابل ذلت، نور مقابل ظلمت، بصیرت مقابل حماقت و محبت مقابل عداوت قرار داشته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد صومعه‌سرا یکی از رسالت‌های مهم قیام عاشورا را احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و یادآور شد: این ماه فرصت مناسبی است تا از چراغی که امام حسین (ع) با ریختن خون خود آن را روشن نگه داشته بهره ببریم و حفاظت کنیم.

وی درباره 13 آبان نیز گفت: سه حادثه مهم در 13 آبان ماه سال 43 تبعید امام (ره) به ترکیه، 13 آبان سال 57 حرکت دانش‌آموزان و 13 آبان 58 تسخیر لانه جاسوسی به وقوع پیوست.

رزمگیر با اشاره به تقارن 13 آبان با روز عاشورای حسینی، خاطرنشان کرد: 13 آبان نشأت گرفته از مدرسه حسینی و روز عاشورا است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد