صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تجمع عزاداران حسینی در ۱۳ آبان جلوه‌ای از استکبارستیزی است

امام جمعه رشت با اشاره به همزمانی ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز عاشورای حسینی(ع)، خاطرنشان کرد: تجمع عزاداران حسینی در روز عاشورا جلوه‌ای از استکبارستیزی است. آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، امام جمعه رشت روز گذشته، 9 آبان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع)، اظهار […]

کد خبر : 12688 | 9:38 ق.ظ | ۱۰ آبان , ۱۳۹۳

قربانی19

امام جمعه رشت با اشاره به همزمانی ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز عاشورای حسینی(ع)، خاطرنشان کرد: تجمع عزاداران حسینی در روز عاشورا جلوه‌ای از استکبارستیزی است.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، امام جمعه رشت روز گذشته، 9 آبان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع)، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر برای حفظ ارزش‌ها و از اهداف اصلی امام حسین(ع) در قیام عاشورا است، زیرا جامعه‌ای که این فریضه در آن رعایت شود از همه مشکلات مصون است.

وی با اشاره به معنای امر به معروف و نهی از منکر، عنوان کرد: معروف آن چیزی است که عقل و نقل بر نیکی و خوبی آن حکم کند؛ مانند صداقت که مورد تایید عقل و شرع است؛ همچنین کم‌فروشی از نظر عقلی منکر، بد و زشت است و عقل و نقل بر نادرستی مردم‌آزاری، خیانت، فساد اخلاقی و بی‌بندوباری حکم می‌کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای مرحله قلبی و زبانی است، تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر بر خلاف آزادی و عدالت در جامعه و حقوق مردم نیست، بلکه آنچه عقل و شرع بر آن تاکید دارند طبق دستور اسلام انجام شود؛ در واقع آنچه که از نظر دین پسندیده و شناخته شده است اسلام به مسلمانان دستور می‌دهد آنها را در جامعه زنده نگاه‌ دارند و اگر کسی خلاف آن عمل کند باید امر به معروف و نهی از منکر انجام شود.

آیت‌الله قربانی به طرح حمایت از امر به معروف و نهی از منکر که توسط نمایندگان مجلس در حال بررسی است، اشاره کرد و متذکر شد: دشمنان همواره با نقشه‌های مختلف به دنبال مخدوش کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی هستند؛ لذا این فریضه باید در جامعه زنده نگه ‌داشته شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان حاصل توطئه انگلیس و ایادی جاسوس آن است، گفت: دشمن برای بدنام کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر این حادثه را سازماندهی کرده است؛ متاسفانه برخی از رسانه‌های خودی از روی ناآگاهی تحت تاثیر رسانه‌های بیگانه قرار گرفتند و طعنه‌هایی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر زدند.

آیت‌الله قربانی اسیدپاشی را عملی غیر اخلاقی و خارج از جایگاه کرامت و انسانیت دانست و تصریح کرد: از مسئولان انتظامی و قضایی درخواست داریم هرچه سریع‌تر نسبت به دستگیری عوامل اصلی این حادثه اقدام کنند و جانیان را به سزای اعمال خود برسانند.

وی با تأکید بر دوری از خرافه‌پرستی در مداحی‌ها و مراسم‌های عزاداری حسینی(ع)، بیان کرد: مردم باید هوشیار باشند که در مراسمات عزاداری با قمه‌زنی، تیغ بستن به زنجیر و دیگر اعمال اینچنینی، دستمایه رسانه‌های غربی نشوند و چهره تشیع را در جهان سیاه نکنند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه عزاداری‌ها باید به گونه‌ای باشد که خدا و پیامبر(ص) آن را می‌پسندند، گفت: در عزاداری امام حسین(ع) زمان نماز فدای عزاداری نشود و عزاداران در ایام عاشورا با الگوگیری از امام حسین(ع) نماز را اول وقت اقامه کنند.

نماینده ولی ‌فقیه در گیلان با اشاره به همزمانی 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز عاشورای حسینی(ع)، خاطرنشان کرد: تجمع عزاداران حسینی در روز عاشورا که جلوه‌ای از استکبارستیزی است به نام «عاشورائیان استکبارستیز» نامگذاری شده است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد