صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






دکتر آب خضر: یوم الله سیزدهم آبان محصول و ثمره عاشوراست

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد 13 آبان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: از مهمترین روزهای تاریخ ساز انقلاب که جلوه گری تعالیم عاشورائی در آن تام و تمام است همین روز 13 آبان است، به نحوی که می توان 13 آبان را محصول وثمره عاشورا دانست. نشست خبری دکتر آب […]

کد خبر : 12700 | 2:11 ب.ظ | ۱۰ آبان , ۱۳۹۳

آب خضر21

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد 13 آبان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: از مهمترین روزهای تاریخ ساز انقلاب که جلوه گری تعالیم عاشورائی در آن تام و تمام است همین روز 13 آبان است، به نحوی که می توان 13 آبان را محصول وثمره عاشورا دانست.

نشست خبری دکتر آب خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد برگزاری یوم الله 13 آبان روز شنبه 10 آبان ماه در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واقع در خیابان فاطمی برگزار گردید.

در این نشست جناب آقای دکتر آب خضر گفت: در چنین روزی از سال، سه رخداد در سالهای متفاوت به وقوع پیوسته است که با یک خصوصیت مشترک کلیدی شناسائی می شوند و آن، تقابل همواره استکبار به سرکردگی آمریکای جهانخوار با عزت و آزادگی و حق طلبی ملت بزرگ ایران و انقلاب کبیر اسلامی ایران است که این ویژگی روز 13 آبان را در جایگاهی خاص قرار داده و با مصوبه نمایندگان ملت به یک روز رسمی با موضوعی مهم و همیشگی یعنی “روز ملی مبارزه با استکبار جهانی” تعیین شده است.

وی با برشمردن ویژگی بسیار ممتازی که به یوم الله 13 آبان امسال  افزوده شده است خاطر نشان کرد :امسال ویژگی بسیار ممتازی بر آن ویژگی ها افزوده شده است که به این روز معنایی خاص بخشیده است و آن تقارن 13 آبان امسال با روز بزرگ عاشوراست.آنچه مسلم است وهمه اندیشمندان اسلامی و حتی برخی مستشرقین و غربیان آشنا  با تاریخ اسلام، بر آن تصریح کرده اند این است که انقلاب اسلامی ، پرتویی از نهضت حسینی و قیام عاشورا است.
ملت انقلابی ایران نیز با آموزه های مکتبی خویش در همان کوران انقلاب نیز بر حسینی بودن نهضت خویش تأکید مداوم داشتند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: یوم‌الله سیزدهم آبان هر سال که یادآور سه حادثه مهم و تأثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی بوده و می‌باشد. با محرم و عاشورا و آموزه های آن و فرهنگ عاشورائی پیوندی وثیق و وسیع دارد.

وی عنوان کرد:  در سیزدهم آبان 1343 که روز تبعید امام خمینی(رحمة الله علیه) به دست ایادی رژیم پهلوی ، کشتار دانش‌آموزان در مقابل دانشگاه تهران به دست رژیم ددمنش پهلوی و با نسخه پیچی سفارت آمریکا حادث شدو  روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان که در ایام محرم واقع شد ،هر سه رویداد متفاوت،  در سه زمان و با فاصله بلند و کوتاه رخ دادند، ضمن اینکه هر کدام در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقشی خاص ایفا کردند، لیکن دست پلید استکبار ویزید زمان در همه آنها نمایان است.

رئیس ستاد برگزاری یوم الله 13 آبان  اظهار داشت: خوی استکباری برآمده از اندیشة حاکم بر جهان سلطه ودر رأس آن آمریکا دشمنی دیرینه با ملت ایران را رقم زده است .کارنامه سیاه کشور آمریکا و نظام استکباری آن در پیش از انقلاب وپس از آن بیانگر عمق دشمنی و کینه‌ورزی علیه ملت حسینی ایران است که فهرست فشردة اهم آن عبارتست از:
1ـ نقش مهم و پررنگ آمریکا در طراحی و اجرای کودتای 28 مرداد.2- به شکست کشاندن نهضت ملی شدن صنعت نفت و تاراج منابع نفتی پس از کودتای 28 مرداد با  تحمیل قرارداد کنسرسیوم 3ـ کمکهای امنیتی آمریکا و نقش آنان در راه اندازی سازمان مخوف و نفرت انگیز ساواک4ـ حمایت شدید آمریکا از سرکوب مخالفان رژیم شاه و اطاعت بی چون و چرای شاه مخلوع از اوامر آمریکا5ـ دخالت در کشتار دانشجویان و دانش آموزان در جلوی سر در دانشگاه تهران در 13 آبان 1357

وی تصریح کرد: کارنامه سیاه و نفرت آور آمریکایی ها ، با پیروزی انقلاب اسلامی سیاه تر و نفرت انگیزتر  شد که از جمله می توان به این موارد اشاره کرد:  حمایت از گروه های به اصطلاح میانه رو (نهضت آزادی ـ جبهه ملی و سایر ملی گراهای ضد مذهب)، طراحی نقشه تجزیه ایران و حمایت از گروههای تجزیه طلب و ایجاد آشوب های قومیت های در بین مرزنشینان ، اعمال فشار اقتصادی ؛ دستور قطع خرید نفت از ایران؛ دستور توقیف همه دارایی های دولت ایران در آمریکا و منع اغلب صادرات و معاملات مالی با ایران،حمله نظامی به طبس و بمباران پایگاههای هوایی سراسر ایران در اردیبهشت 1359، طراحی کودتای نوژه به منظور حمله به فرودگاه و ایستگاه رادیویی و محل سکونت امام خمینی(رحمت الله علیه) در تیرماه 1359

دکتر آب خضر در ادامه افزود: دشمنی های آمریکا با مردم ایران تا همین امروز هم ادامه داشته و با ایجاد تحریمهای ظالمانه با  تشدید تحریم های اقتصادی علیه ایران در دوران بوش پدر، کلینتون و بوش پسر و اوباما ، طراحی برای فروپاشی و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جریان فتنه سال 88،  سرمایه گذاری برای ایجاد جنگ نرم و تربیت مجریان طرح فروپاشی از دورن، نفوذ در مراکز دانشگاهی، دانشجویان و اساتید از طریق شبکه جهانی روشنفکران وابسته و….. ادامه دارد و اقدامات آمریکا در برهه زمانی 13 آبان 1358 نیز عبارتند از:
تماس سفارتخانه آمریکا با سرکردگان گروه‌های ضدانقلاب، – ارتباط حمایتی با شبکه‌های کودتا و براندازی در داخل کشور- تأمین مالی گروهک‌های تروریستی که در غرب و جنوب ایران،- حمایت تشکیلاتی و دلاری از فراریان حکومت شاه،- ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در مناطق مرزی بود، که همگی از مرکز فرماندهی لانه جاسوسی آمریکا انجام می شد.آنچه مسلم است، نقشه سیاسی جهان در حال حاضر نمایشگر تقابل دو جبهه سیاسی بزرگ سلطه گران و سلطه ستیزان در جهان است،که امریکا در رأس سلطه گران و ایران اسلامی پرچمدار بیداری اسلامی و سلطه‌ستیزی است.

وی با اشاره به اینکه  تقارن 13 آبان با روز عاشورا ظرفیت بسیار عظیمی را برای اقدام حسینی متناسب با صف بندی حسینی و یزیدی و جبهه حق و باطل در شرایط کنونی فراهم آورده گفت :امام حسین(علیه السلام)در محوری ترین فرمایشات خود در مسیر نهضت خونبار خویش پیوسته بر پیموده شدن مسیر خود توسط عاشقان و پیروانش تأکید دارند.آنجا که می فرمایند. ” لکم فی اسوة “در قیام من برای شما سرمشق است.و یا آنجا که در امتناع از پذیرش بیعت و سلطه یزید تاکید می کنند “ومثلی لا یبایع مثله ” و (نه تنها من که)مانند من نیز با مانند یزید بیعت نمی کند و فریاد جاودانه و رهائی بخش حضرت ابا عبدالله یعنی “هیهات مناالذلة”نیز برهم زننده خواب ستمکاران و الهام بخش آزادگان جهان و رقم زننده بیداری اسلامی بوده و می باشد.
روح زیارتنامه های امام حسین(علیه السلام) نیز در کنار عرض ارادت، تجدید میثاق برای پیمودن راه  سرخ حسینی است.
در سال جاری در این روز بزرگ عزای حسینی در کنار افزایش شکوه عزاداری و تلاش حداکثری برای تقویت شور حسینی، بر این آموزه بلند عاشورائی یعنی استکبار ستیزی و ذلت ناپذیری نیز تأکید خواهد شد.
از مهمترین فلسفه های عزاداری بازخوانی آرمان حسینی و اهتمام در یاری حسین(علیه السلام) در عصر خویش است.و چه با شکوه و درس آموز است آمیختن شور و سوز عزا با معرفت حسینی و اثبات کارآمدی مناسک عاشورائی در شکست شیطان و اثبات پیروزی امام حسین(علیه السلام).

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  تصریح کرد : در همین راستا ستاد برگزاری مراسم یوم ا.. 13 آبان ، در تهران و تمامی استان‌ها فعال شده و با تأکید ویژه به عاشورای حسینی ،گرامیداشت  13 آبان را نیز با ابراز انزجار از جنایت ها و توطئه های استکبار جهانی علیه اسلام و مکتب عاشورا و نظام اسلامی ایران و همه کشورهای اسلامی و ملل مظلوم عالم و معرفی ماهیت “جنگ افروز، فقرگستر  و  فسادانگیز “آمریکا بعنوان کارگردان اصلی ظلم و تجاوز و زیاده خواهی  و جنایت در عالم و به عنوان حامی اصلی جنایتکاران صهیونیست و همچنین گروههای  تروریستی و جنایتکار تکفیری ، بر استکبار ستیزی بعنوان راهبرد عزت و اقتدار و پیشرفت تاکید می نماید.
شعار محوری 13 آبان امسال یعنی : مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس همان لعن بر یزید و یزیدیان است.

وی افزود : شعار محوری 13 آبان امسال یعنی : مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس همان لعن بر یزید و یزیدیان است. که حسینیان بصیر در این روز مرگ شیطان و دستگاه یزیدی آن را آرزو می کنند بزرگترین آموزه قیام حسینی ایستادگی در راه عزت بندگی خدا و نپذیرفتن ولایت دشمنان خداست و کیست که نپذیرفته باشد مصداق عینی شیطان بزرگ آمریکاست که همچون یزید با استفاده از تمامی حربه‌های ظالمانه خود کشورها و ملت ها را به پذیرش سلطه و آقائی خود می خواند و قطعاً تکلیف حسینیان زمان چیزی جز مبارزه با استکبار جهانی نخواهد بود.
از ملت بزرگ و امت حسینی ایران دعوت می کنیم در روز 13 آبان امسال در سراسر کشور با حضور پر شور‌تر از همیشه وخروش حسینی بر یزید و دستگاه یزیدی دوران یعنی آمریکا و همراهان و پیروانش و همچنین نوکران شیطان بزرگ ،خون عاشورا را در رگهای حیات حق طلبی جهانی جاری سازند.
امروز جهان تشنه تفکر و عمل حسینی است و ملت بزرگ ایران پرچمدار این اندیشه و حرکت بزرگ در عالم است.

رئیس ستاد 13 آبان پیرامون اهداف و برنامه های در نظر گرفته شده ستاد برگزاری یوم الله 13 آبان  بیان کرد :ستاد برگزاری مراسم سیزدهم آبان در همین راستا ،امسال با ا هداف زیر تشکیل گردید:احیاء و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره وقایع این روز مهم و عاشورای حسینی ؛بازخوانی آرمان حسینی و اهتمام در یاری حسین(علیه السلام) در عصر خویش ؛ایجاد شناخت در بین مردم ایران به ویژه جوانان ایران و جهان نسبت به سیاست‌ها و خیانت‌های آمریکا در منطقه خلیج فارس و در کل جهان به ویژه کشورهای اسلامی  و نهایتاً مبارزه با استکبار جهانی که  از اصول ارزشی و آرمانی ملت مسلمان ایران است.
دکتر  آب خضر  گفت :در 13 آبان امسال 10 کمیته با نام های ، کمیته اجرایی مراسم، کمیته استان‌ها ،کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ،کمیته پشتیبانی ،کمیته دانشجویی ، کمیته دانش‌آموزی ،کمیته طلاب و روحانیت ،کمیته مردمی ،کمیته نظرسنجی و ارزیابی و کمیته هیئات مذهبی در نظر گرفته شده است .
وی خاطر نشان کرد :انشاءالله با حضور گسترده عزاداران حسینی ،لبیک به ندای “هل من ناصر حسینی ” غریو فریادهای” هیهات مناالذلة” و لبیک یا حسین و تؤامان مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس است که فضای سراسر ایران اسلامی و بخصوص مقابل لانه جاسوسی آمریکا را در روز عاشورا به صحنه ضربه کوبنده حسینیان بر پیکر یزیدیان زمان بدل خواهد کرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد