صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






زیارت عاشورا جنازه داعش و آمریکا را بر زمین‌ می‌زند

یک استاد حوزه و دانشگاه، سه مقام حضرت سیدالشهدا(ع) پس از شهادت را تشریح کرد. حجت‌الاسلام محسن حبیب‌زاده در مراسم عزاداری حسینی در حسینیه امام رضا (ع) فرمانداری این شهرستان با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: فضای وجودی ما با اباعبدالله‌الحسین (ع) گره خورده است. وی با بیان اینکه بخشی از شور و […]

کد خبر : 12705 | 8:51 ق.ظ | ۱۱ آبان , ۱۳۹۳

عاشورائیان189

یک استاد حوزه و دانشگاه، سه مقام حضرت سیدالشهدا(ع) پس از شهادت را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام محسن حبیب‌زاده در مراسم عزاداری حسینی در حسینیه امام رضا (ع) فرمانداری این شهرستان با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: فضای وجودی ما با اباعبدالله‌الحسین (ع) گره خورده است.

وی با بیان اینکه بخشی از شور و احساس نسبت به امام حسین (ع) غیر اختیاری است، افزود: این امر نشان‌دهنده مقام عرشی و قلبی امام حسین (ع) است.

این استاد دانشگاه نگاه گذرا به واقعه عاشورا را جفا نسبت به امام حسین (ع) دانست و گفت: نگاه یک بعدی و و یا از ابعاد دیگر نسبت به واقعه کربلا خطا است و در یک تحلیل باید امام حسین (ع) را همزمان زمینی و آسمانی دید.

وی بخش اعظم حادثه عاشورا را انسان‌سازی خواند و تصریح کرد: پیامبر (ص) نیز برای انسان‌سازی آمده بود و تا آن مقام تکریم به انسان که از ناحیه خدا دیده شده را به منصه ظهور برساند.

حبیب‌زاده با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در شب عاشورا تنها 72 تن را توانست جمع کند، افزود: اینها همه انسان‌های کامل و عرشی بودند که مطالعه در باره هر کدام از آنها باید دقیق انجام شود.

وی با تأکید بر ضرورت شناخت یاران و سربازان امام حسین در حادثه کربلا، تصریح کرد: بخشی از قیام عاشورا مربوط به سربازگیری امام حسین (ع) است که در حد فهم این مقام بودند و مانند آدم‌های عادی حادثه کربلا را به وجود آوردند.

این استاد دانشگاه سربازگیری امام حسین (ع) را درس بزرگ عاشورا خواند و یادآور شد: در عاشورا تابلویی از تمام قشرها برای امام حسین (ع) خدمت کردند از طفل شیرخواره تا پیرمرد 80 ساله، و امام حسین از آنها انسان‌هایی ساخت که در شب عاشورا حاضر به ترک او نشدند به گونه‌ای که گفتند اگر 10 بار کشته شویم باز هم «یا حسین» می‌گوییم و امام (ع) به آنها مقام عرشی نشان داد.

وی با بیان اینکه روی تمام افراد و یاران امام حسین (ع) باید مطالعه شود، خاطرنشان کرد: در روایت آمده است که برای حضرت آدم روضه امام حسین خوانده شد و در مقام سیدالشهدا (ع) همین بس که حضرت آدم(ع) باید برای او گریه کند و ابراهیم خلیل برایش زانو بزند.

حبیب‌زاده با اشاره به اینکه امام حسین (ع) خواست مقام ایمان را عرضه کند، گفت: امام حسین (ع) خود تفسیر قرآن شد و نباید این نگاه عرشی از یاد ما برود.

وی با تصریح بر اینکه اگر نگاه تربیتی نسبت به امام حسین نداشته باشیم جفا کرده‌ایم، افزود: اگر کسی به دنبال نجات است باید برای نجات خود به امام حسین (ع) پناه ببرد و با سیدالشهدا(ع) می‌توانیم دین و دنیای خود را بخریم و زیارت عاشورا جنازه داعش و آمریکا را بر زمین می‌خواباند.

این استاد دانشگاه و حوزه سطحی‌نگری به مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) را جفا دانست و متذکر شد: امام زمان (عج) به دنبال جامعه حسینی است.

وی به مقام امام حسین (ع) پس از شهادتش اشاره کرد و یادآور شد: امامت در ذریه، اجابت دعا و شفا در تربت امام حسین (ع)، سه مقام پس از شهادت سیدالشهدا (ع) است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد