صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






هدف قیام عاشورا و 13 آبان بر مبنای استکبار ستیزی بود

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا گفت: مصادف شدن روز عاشورای حسینی(ع) با 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را باید به فال نیک بگیریم. وی افزود: 13 آبان امسال فرصتی است تا فریاد استکبار ستیزی خود را که برگرفته از عمق جان عزاداران حسینی(ع) […]

کد خبر : 12713 | 8:07 ق.ظ | ۱۱ آبان , ۱۳۹۳

حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا گفت: مصادف شدن روز عاشورای حسینی(ع) با 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را باید به فال نیک بگیریم.

وی افزود: 13 آبان امسال فرصتی است تا فریاد استکبار ستیزی خود را که برگرفته از عمق جان عزاداران حسینی(ع) است علیه مستکبران عالم سر بدهیم چرا که این روحیه را از مکتب امام حسین(ع) و از واقعه کربلا درس گرفته ایم.

وی اضافه کرد: در روز 13 آبان 1358 دانشجویان پیرو خط امام خمینی(ره) سفارت خانه آمریکا را که تبدیل به لانه جاسوسی شده بود ، تسخیر کرده و بار دیگر توطئه های شوم آنها را به خودشان برگرداندند.

وی شعار ‘هیهات من الذله’ عزاداران را امسال در روز عاشورا کوبنده تر از هر زمان دیگری خواند و بیان کرد: در روز 13 آبان همزمان با عاشورا حسینی(ع) با حضور دسته های مختلف عزاداری آیین های مربوط به هر دو مناسبت در محل رو به روی مصلای نماز جمعه آستارا برگزار می شود.

خطیب جمعه آستارا در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن روز فرهنگ عمومی خطاب به اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان تاکید کرد: انتظار داریم روسای ادارات شهرستان آستارا شورای فرهنگ عمومی این شهرستان را با شرکت در جلسات این شورا و نیز با ارائه نقطه نظرات سازنده خود جدی بگیرند.

حجت الاسلام حافظ نیا همچنین با اشاره به ماجرای اسیدپاشی های صورت گرفته در اصفهان ادامه داد: این اتفاق نامبارک و نسنجیده زمانی رخ داد که بحث حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی مطرح بود.

وی این اقدام اسفناک را از توطئه های دشمنان برشمرد و افزود: رسانه های غربی با ربط دادن این موضوع به بی حجابی بانوان بر روی سنت فراموش شده ما اسیدپاشی کردند.

وی اظهار کرد: دین اسلام به هیچ آمر به معروف و ناهی از منکری اجازه تعرض به افراد را نداده بلکه این اقدام از سوی دشمنان برای مخدوش کردن چهره آمران به معروف و ناهیان از منکر صورت گرفته است.

وی با تقدیر از نمایندگان آگاه مجلس شورای اسلامی به سبب حمایت از امرکنندگان به معروف و نهی کنندگان از منکر گفت: نمایندگان مجلس می توانند با تصویب قوانین خوب و جامع از این انسان های با اخلاق و با فضیلت جامعه اسلامی حمایت کنند.

امام جمعه آستارا روز تجلیل از اسرا و مفقودین و نیز ایثارگری ها و جانفشانی ها آنها را گرامی داشت.

به گزارش ایرنا، جمع کثیری از نمازگزاران شهرستان آستارا پس از اقامه آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه در جهت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با شعارهای ‘لبیک یا خامنه ای ، لبیک یا حسین’ ، ‘حسین حسین شعار ماست ، شهادت افتخار ماست’ ، ‘مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل’ از محل رو به روی مصلای نماز جمعه تا چهار راه حکیم نظامی را راهپیمایی کردند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد