صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نرم افزارهای”بیرق” و “ثارالله” در مدارس گیلان توزیع شد

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گیلان از توزیع نرم افزارهای”بیرق” و “ثارالله” در مدارس برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از معارف حسینی، خبر داد. اسماعیل جانعلی پور، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گیلان با بیان اینکه در آستانه ماه محرم نرم افزارهای”بیرق” و “ثارالله” همزمان با سراسر کشور در مدارس استان برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از […]

کد خبر : 12718 | 9:18 ق.ظ | ۱۱ آبان , ۱۳۹۳

جانعلی پور14

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گیلان از توزیع نرم افزارهای”بیرق” و “ثارالله” در مدارس برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از معارف حسینی، خبر داد.

اسماعیل جانعلی پور، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گیلان با بیان اینکه در آستانه ماه محرم نرم افزارهای”بیرق” و “ثارالله” همزمان با سراسر کشور در مدارس استان برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از معارف حسینی توزیع شده است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این نرم افزارها با هدف عمومی‌سازی اثر ارزشمند دانشنامه امام حسین(علیه السلام) بر پایه قرآن، حدیث و تاریخ حاصل مجاهدت علمی چند ساله، محققان در اختیار دانش‌آموزان انجمن اسلامی سراسر کشور قرار داده شده است.

 وی تصریح کرد: نرم‌افزار چند رسانه‌ای “ثارالله” بر پایه قرآن، حدیث و تاریخ از ۱۵ بخش و ۱۳۸ فصل تشکیل و به صورت نرم‌افزار چند رسانه‌ای از سوی مؤسسه فرهنگی علمی دارالحدیث، تولید شده است.

 جانعلی پور افزود: آمیخته شدن مستندات علمی و تاریخی با جلوه‌های ویژه ادبی، هنری، رسانه‌ای این نرم‌افزار را به اثری ماندگار تبدیل کرده تا آغازگر سبکی جدید در ترویج معارف ائمه هدی(علیهم السلام) در میان دانش‌آموزان باشد.

 وی، ارائه چکیده‌ای از ۱۴ جلد دانشنامه امام حسین(علیه السلام) در قالب چند رسانه‌ جذاب، حضور دو تن از پژوهشگران و اساتید به نام تاریخ اسلام،  تصویرسازی یاران امام(علیه السلام) و دشمنان امام(علیه السلام) از سوی هنرمند مطرح کشور، تصویرسازی ۱۲۰ رویداد مستند از زندگانی امام از ولایت تا بعد از شهادت را از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار  برشمرد.

 جانعلی پور در ادامه در خصوص نرم افزار”بیرق” نیز بیان کرد: در سال‌های گذشته نرم‌افزار”بیرق” پیش از شروع ماه محرم‌الحرام آماده و در اختیار دانش‌آموزان و هیئت‌های انصارالمهدی(عج) قرار می‌گرفت، ولی امسال نسخه جدید این نرم‌افزار با محتوای صوتی و تصویری جدید، در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

 جانعلی پور، تصریح کرد: این نرم افزار نیز با هدف آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان با فرهنگ عاشورایی و درس‌آموزی از این حادثه عظیم و آماده‌سازی و غنی‌سازی برنامه‌های هیئات دانش‌آموزی انصارالمهدی(عج) و تعظیم و تکریم شعائر اسلامی و انقلابی تولید شده است.

 وی گفت: نرم افزار بیرق، شامل پنج بخش کلی سلوک با اشک، بندگی در هیئت، طوفان ساعت سه، مجالس تنهایی، یک اربعین عاشقی و خادمین بیرق است که مخاطبین این نرم‌افزار می‌توانند  بیانات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در باب فرهنگ عاشورا و سوگواری ابا عبدالله(علیه السلام) را مطالعه کنند.

 جانعلی پور با اشاره به اینکه در بخش سلوک با اشک، دانش‌آموزان با کتاب‌ها و محتوای عاشورایی آشنا می‌شوند، اضافه کرد: در این نرم‌افزار از شب اول تا یازدهم ماه محرم  نوحه سرایی تصویری و صوتی مداحان اهل بیت(علیهم السلام) در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد