صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






آیت الله امینیان: یوم الله 13 آبان نشات گرفته از عاشورا است

امام جمعه آستانه‌اشرفیه گفت: گردش ایام و تاریخ در عمل نشان داده که این مناسبت‌ها از عاشورا و از فکر عاشورایی تولد یافته و با الهام از امام حسین (ع) و عاشورا، دانش‌آموزان به امام خمینی (ره) رهبر خود اقتدا کردند. آیت‌الله محمدعلی امینیان در آستانه فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی  ظهر امروز […]

کد خبر : 12721 | 2:21 ب.ظ | ۱۱ آبان , ۱۳۹۳

امینیان12

امام جمعه آستانه‌اشرفیه گفت: گردش ایام و تاریخ در عمل نشان داده که این مناسبت‌ها از عاشورا و از فکر عاشورایی تولد یافته و با الهام از امام حسین (ع) و عاشورا، دانش‌آموزان به امام خمینی (ره) رهبر خود اقتدا کردند.

آیت‌الله محمدعلی امینیان در آستانه فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی  ظهر امروز در جمع روحانیون شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به اهمیت روز عاشورا اظهار کرد: در روز عاشورا عالم هستی از عرش تا فرش نالان و گریان هستند.

وی با تاکید بر اینکه عزاداری با اخلاص برای حضرت امام حسین (ع) پاداش بهشت و مصونیت و برات از آتش جهنم است، افزود: خداوند متعال به حضرت سیدالشهدا (ع) فضیلت‌ها و برتری‌هایی عنایت فرموده که به دیگران تفضلی نفرموده است.

عضو خبرگان رهبری با بیان «لا یوم کیومک یا اباعبدالله» روزی را نمی‌توان مانند روز عاشورا پیدا کرد، گفت: روز عاشورا از انس و جن در سوگواری‌ هستند و رسول‌الله (ص) و فاطمه زهرا (س) با تمام انبیا و ائمه (ع) سینه‌زن حسین‌اند.

وی با اشاره به تقارن 13 آبان و عاشورای حسینی تصریح کرد: جلوه ماه محرم در روز عاشورا بوده که تقارن آن با 13 آبان روز دانش‌آموز، روز بسیج دانش‌آموزی، روز ملی مبارزه با استکبار و روز مرگ بر آمریکا و روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، شگفت‌آور است.

امینیان اضافه کرد: گردش ایام و تاریخ در عمل نشان داده که این مناسبت‌ها از عاشورا و از فکر عاشورایی تولد یافته و با الهام از امام حسین (ع) و عاشورا، دانش‌آموزان به امام خمینی (ره) رهبر خود اقتدا کردند.

وی با بیان اینکه ریشه انقلاب در عاشورا است، ادامه داد: امام حسین (ع) از جان گذشت اما با دشمن سازش نکرد و احیای نماز و امر به معروف و نهی از منکر و تقویت ولایت فقیه از اهداف قیام عاشورا بود.

امام جمعه آستانه‌اشرفیه به کرامت‌ و معجزات بخشنده امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: زیارت امام حسین (ع) افضل زیارت‌ها، تربتش مهر نماز و شفابخش و ثارالله و ابن ثاره است.

وی قیام امام حسین (ع) را برای اقامه احکام دین، به‌ویژه واجب امر به ‌معروف و نهی از منکر نام برد و خاطرنشان کرد: داعش، تکفیری و بعثی‌ها که فرزندان صهیونیست و استکبار و از نسل یزیدیان زمانه هستند از انجام و تحقق امر به‌ معروف و نهی از منکر می‌ترسند.

وی از مردم خوب، عزادار و وفادار به خاندان اهل‌بیت (ع) آستانه‌اشرفیه خواست تا ضمن حضور پرشور و پررنگ و حماسی در عزاداری‌های حضرت امام حسین (ع) با اخلاص شرکت کرده و نماز ظهر عاشورا را به یاد نماز ظهر عاشورای حضرت امام حسین (ع) باشکوه برگزار کنند.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد