صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بیانیه آیت‌الله امینیان به مناسبت فرا رسیدن یوم الله ۱۳ آبان

آیت‌الله امینیان نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان گیلان و امام‌جمعه شهرستان آستانه‌اشرفیه به مناسبت فرارسیدن روز عاشورا و تقارن آن با روز ۱۳ آبان بیانیه‌ صادر کرد. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: بسمه‌تعالی صلی‌الله علیک یا اباعبدالله، یا حسین بن علی (ع) و علی الارواح آلتی حلّت بفنائک خداوند متعال به […]

کد خبر : 12740 | 2:04 ب.ظ | ۱۲ آبان , ۱۳۹۳

آیت‌اله مختار امینیان

آیت‌الله امینیان نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان گیلان و امام‌جمعه شهرستان آستانه‌اشرفیه به مناسبت فرارسیدن روز عاشورا و تقارن آن با روز ۱۳ آبان بیانیه‌ صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

صلی‌الله علیک یا اباعبدالله، یا حسین بن علی (ع)

و علی الارواح آلتی حلّت بفنائک

خداوند متعال به حضرت سید الشهداء، اباعبدالله الحسین (ع) فضیلت‌ها و برتری‌هایی عنایت فرموده که به دیگران تفضل نفرموده، کرامت‌ها و معجزاتی بخشنده که دیگران بهره ای ندارند، زیارتش افضل زیارات ، تربتش مهر نماز و شفابخش، و ثارالله و ابن ثاره است.

عزاداری با اخلاص برای حضرت امام حسین (ع) پاداش بهشت و مصونیت و برات از آتش جهنم است. لقبش سید الشهداء است.

لایَومَ کَیُومِک یا اباعبدالله ((روزی را نمی‌توان مثل روز عاشورا پیدا کرد))

روز عاشورا عالم هستی از عرش تا فرش نالان و گریان هستند. همه در سوگ و غرایند، انس و جن در سوگواری‌اند . رسول الله (ص) با دخترش فاطمه زهرا (س)، با همه انبیاء و ائمه سینه‌زن حسین‌اند. جلوه ماه محرم در روز عاشورا است و عاشورا در نماز پر قداست آن ، به یاد نماز روز عاشورای امام حسین (ع) و چه تقارن شگفت‌آوری ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز، روز بسیج دانش‌آموزی، روز ملی مبارزه با استکبار، روز مرگ بر آمریکا، روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام یافته است.

گردش ایام و تاریخ در عمل نشان داده که این مناسبت‌ها از عاشورا و از فکر عاشورای تولد یافته و با اقتدا به امام حسین (ع) و عاشورا، دانش آموزان به امام خمینی (ره) رهبر خود اقتدا کردند ، فتح لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام تحقق‌یافته و ریشه انقلاب در عاشورا است و تقویت ولایت‌فقیه هم در عاشورا و امام حسین (ع) و خاندان اهل‌بیت سید الشهداء است. واجبی را که امام حسین (ع) ، سید الشهداء برای آن جان گذاشت و اهل‌بیت را فدا کرد. با دشمن سازش نکرد، زیر سم اسبان توتیا شد، پیکر مبارک و مطهرش را با بوریا جمع کردند.

علی‌اکبر و عون، جعفر و قاسم را فدا کرد، حضرت زینب و امام سیدالساجدین و اهل‌بیت به اسارت دشمن رفتند، برای اقامه احکام دین، به‌ویژه واجب امربه‌معروف و نهی از منکر بود. داعش و تکفیری و بعثی‌ها، که فرزندان صهیونیست و استکبار و از نسل یزید هستند از انجام و تحقق امربه‌معروف و نهی از منکر می‌ترسند.

سلام بر تو یا حسین ، ای کشته‌شده در راه دین، ای شهید اهل‌بیت و ای افضل الشهداء

فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حضرت اباعبدالله (ع) را به محضر مبارک و ساحت مقدس حضرت رسوا الله الاعظم و ارواح طیبه ائمه طاهرین (ع) به روح بلند و تابناک امام خمینی (ره) و محضر قدسی ولی امر مسلمین جهان، فرزند امام حسین (ع) حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت بزرگ و شریف ایران، خاصه مردم بزرگوار و عزادار گیلان به‌ویژه مردم ولایت مدار و عزادار حضرت امام حسین (ع) در کنار مضیع نورانی فرزند اباعبدالله (ع)، حضرت سید جلال‌الدین اشرف (ع) تسلیت عرض می‌کنم.

و از مردم خوب، عزادار و وفادار به خاندان اهل‌بیت (ع) می‌خواهم ضمن حضور پرشور و پررنگ و حماسی در عزاداری‌های حضرت امام حسین (ع) با اخلاص شرکت فرموده و نماز عاشورا را به یاد نماز ظهر عاشورا حضرت امام حسین (ع) باشکوه برگزار نمایند.

و روز سیزده آبان را با مناسبت‌های آنکه تقارن با روز عاشورا پیداکرده گرامی بدارند که اقتدار و حفظ وحدت در تقویت این شعائر الله است.

خداوند متعال به خون سید الشهداء مسلمانان را در سراسر جهان به‌ویژه در عراق و سوریه و لبنان علیه شیاطین داعش و تکفیری، بعثی‌ها ، به پیروزی نهایی برساند و به امام خامنه ای سلامتی کامل عنایت فرمایند و ظهور و فرج مولایمان امام زمان (عج) را نزدیک‌تر فرماید و دعای همه ما را به حق حضرت امام حسین (ع) به هدف اجابت رساند.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

محمدعلی امینیان

نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان گیلان

و امام‌جمعه شهرستان آستانه‌اشرفیه






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد