صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بی‌بصیرتی خواص حادثه عاشورا را رقم زد/ دنیا تشنه فرهنگ عاشوراست

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بی‌بصیرتی خواص حادثه عاشورا را رقم زد و اگر خواص به وظیفه خود عمل می‌کردند این اتفاق نمی‌افتاد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم میرحسینی اشکوری شامگاه سه‌شنبه در آیین شام غریبان امام حسین(ع) در حرم سیدجلال‌الدین اشرف آستانه‌اشرفیه، محبت و پیروی از امام حسین(ع) را رمز عاقبت به‌خیری دانست. وی با بیان […]

کد خبر : 12812 | 8:57 ق.ظ | ۱۴ آبان , ۱۳۹۳

اشکوری12

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بی‌بصیرتی خواص حادثه عاشورا را رقم زد و اگر خواص به وظیفه خود عمل می‌کردند این اتفاق نمی‌افتاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم میرحسینی اشکوری شامگاه سه‌شنبه در آیین شام غریبان امام حسین(ع) در حرم سیدجلال‌الدین اشرف آستانه‌اشرفیه، محبت و پیروی از امام حسین(ع) را رمز عاقبت به‌خیری دانست.

وی با بیان اینکه سابقه انقلابی داشتن و اهل مبارزه و جهاد بودن لازمه حرکت در مسیر حق است اما کافی نیست، گفت: شمر که جری‌ترین جنایتکار تاریخ بشریت است در دوران خلافت امام علی(ع) جزو شیعیان و طرفداران وی به شمار می‌رفت و در جنگ صفین با معاویه در سپاه امام حضور داشت و در این جنگ مجروح و جانباز شد اما در نهایت راه و آب را بر پسر پیامبر(ص) بست و در کربلا مقابل امام حسین(ع) ایستاد و سر مبارک امام را از تن جدا کرد و عاقبت به شر شد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: «حر» بدون سابقه مبارزاتی به دلیل در دل داشتن محبت حضرت زهرا(س) و اطاعت از امام حسین(ع) در رکاب امام به شهادت رسید و عاقبت به‌خیر شد.

به گفته وی، اگر پیوسته حامی ولایت باشیم و مانند یاران امام حسین(ع) وفادار ولایت بمانیم، بدون تردید عاقبت به‌خیر می‌شویم.

میرحسینی اشکوری با اشاره به اینکه دنیاى امروز، پر از شمر و ابن‏‌زیاد و حرمله و یزد است، یادآور شد: باید با بصیرت، شمر و عمر سعدهای زمانه را شناخت.

نویسنده کتاب حسین الگوی متعالی در حماسه و عرفان، در ادامه خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) حجت معصوم خدا و پسر فاطمه زهرا(س) بود و بر سینه رسول‏‌اللَّه(ص) جای داشت و لبانش بوسه‌گاه پیامبر بود و پیکرش زیر سم اسب‏‌ها و لب‏‌هایش آماج چوب خیزران شد.

وی حادثه کربلا را عبرت‌انگیز خواند و متذکر شد: اگر مردم بیدار بودند، اگر «خواص» به وظیفه خود عمل می‌کردند، اگر چهره‌‏هاى موجه و با نفوذ علیه تحریف‏‌ها و فسادها فریاد می‌کشیدند و از آبروى خود خرج دین خدا می‌کردند، عاشورا اتفاق نمی‌افتاد و مظلومیت اهل بیت(ع) پیش نمی‌آمد.

میرحسینی‌اشکوری با اشاره به اینکه نباید صرفا به همین عزاداری‌ها بسنده کرد و از جوهره نهضت عاشورا و محتواى نهضت امام حسین (ع) غافل شویم، گفت: در شب شام غریبان حسین(ع) تنها برای مظلومیت و غریبی حسین و یارانش گریه نکنیم بلکه باید برای غریبی و مظلومیت مرام و مسلک و محتوای نهضت امام(ع) نیز دل بسوزانیم.

وی تصریح کرد: باید پیام خون حسین(ع) را که همانا جهاد، شهادت و غیرت دینى و روح سلحشورى بود شنید و به ندای «هل من ناصر ینصرنى» حسین(ع) لبیک گفت.

این فعال فرهنگی و سیاسی گیلان با تاکید بر اینکه در مقابل فشارهای اقتصادی و سیاسی دشمنان انقلاب نباید عقب‌نشینی کنیم، خاطرنشان کرد: اگر حسین(ع) آن داعیه حق و حقیقت و پیشوای بی‌نظیر سیاست، در مقابل فشار دشمن گام سست کرده بود امروز یک میلیارد و نیم مردم دنیا بر یگانگی خدا و رسالت محمد(ص) و عظمت اسلام شهادت نمی‌دادند.

میرحسینی‌اشکوری افزود: بر سر در هیئت‏‌ها باید پرچم خلوص بزنیم و تظاهر و ریا را به دسته‌ها، هیئت‏‌ها و حسینیه‌‏ها راه ندهیم و با داخل کردن تحریف و حرکات ناشایست قداست عزادارى امام حسین(ع) را نشکنیم.

وی یادآور شد: وقتی از مرام و مکتب امام حسین(ع) دم می‌زنیم باید در عمل نیز حسینى و زینبى باشیم و منکرات را از زندگی‌های خود ریشه‏‌کن کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه امام حسین(ع) را شهید راه دین، نماز و امر به معروف دانست و گفت: با دستى که بر سینه‌ زده‌‏ایم گناه نکنیم و با زبانى که «یا حسین(ع)» گفته‌‏ایم، دروغ نگوییم و پایى را که به مجالس عزا گشوده‌‏ایم به مجالس حرام نکشانیم.

وی پیام عاشورا را براى جهان تشنه معرفت، ضروری دانست و متذکر شد: دل‏‌هاى پاک بسیارى مشترى متاعى مانند فرهنگ عاشورا است.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد