صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نشست تاثیرپذیری انقلاب اسلامی از نهضت عاشورا

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مفهوم شهادت در دین اسلام به عنوان نماد تاثیرگذار در سال 57 شکوفا شد گفت:رمز موفقیت انقلاب اسلامی و آینده ایران در ایجاد و بازتولید الگوی عناصر ایرانیت، اسلامیت و تجدد است. مجید استوار، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در نشست تاثیرپذیری انقلاب […]

کد خبر : 12880 | 9:39 ق.ظ | ۲۰ آبان , ۱۳۹۳

IMG09191417

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مفهوم شهادت در دین اسلام به عنوان نماد تاثیرگذار در سال 57 شکوفا شد گفت:رمز موفقیت انقلاب اسلامی و آینده ایران در ایجاد و بازتولید الگوی عناصر ایرانیت، اسلامیت و تجدد است.

مجید استوار، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در نشست تاثیرپذیری انقلاب اسلامی از نهضت عاشورا در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب گیلان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی همچنان در جامعه زنده است، گفت: رویکرد مسئولین و بسیاری از مفاهیم برگرفته از انقلاب اسلامی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه ایرانیان تحت تاثیر سه لایه فرهنگ یعنی ایرانیت، اسلامیت و تجدد از گذشته بوده‌اند، تصریح کرد: رژیم پهلوی تاکید بیشتری بر تجدد داشت و اشتباه رژیم پهلوی این بود که به عنصر اسلامیت توجهی نکرد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه زمانی که تجدد با جنگ وارد ایران شد به ظواهر آن دقت شد، افزود: با ورود تجدد به ایران عقب‌ماندگی‌های رژیم قاجار و خواستگاه روشنفکران رژیم پهلوی حاصل شد.

وی با تاکید بر اینکه در ایران هویت دینی اسلامی وجود داشت که هویتی جدانشدنی از کشور بوده و خواهد بود خاطرنشان کرد: رضاخان و محمدرضا شاه با فرهنگ اسلامی مخالف بودند که به سرنگونی رژیم آن‌ها منجر شد.

استوار میراث کودتای 28 مرداد سال 1332 را تقویت ذهنیت غرب‌ستیزی برای ایرانیان دانست و عنوان کرد: ذهنیت ایرانی‌ها به ویژه در حوزه روحانیت و تفکر شیعه تغییر کرد که به مقابله با ظلم رژیم پهلوی قیام کردند.

وی با اشاره به اینکه نمادهای دینی در سال 42 وجود داشت اما ایدئولوژی انقلاب آفرین تولید نشده بود، تصریح کرد: در سال 1357 این ایدئولوژی به وجود آمده بود و ذهنیت ایرانی‌ها از نمادهای دینی شکل گرفت.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان اظهار کرد: مفهوم شهادت در دین اسلام به عنوان نماد تاثیرگذار در سال 57 شکوفا شد و به پیروزی انقلاب اسلامی ایران تبدیل شد.

وی با بیان اینکه نمادها برای زنده‌ماندن نیاز به بازتولید دارند، گفت: ترکیب ایرانیت، اسلامیت و تجدد و الگویی که می‌تواند نشان‌دهنده زندگی اسلامی ایرانی باشد ما را با دنیای بهتری رو به رو می‌کند.

استوار با تصریح بر اینکه رمز موفقیت انقلاب اسلامی و آینده ایران در ایجاد و بازتولید الگوی عناصر ایرانیت، اسلامیت  و تجدد است، خاطرنشان کرد: راز موفقیت در کشور و رسیدن به توسعه اسلامیت و ایرانیت را باید با هم داشته باشیم که مقام معظم رهبری بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تاکید دارند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد