صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نخستین جلسه هم‌اندیشی ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی، علی ‌محمد نائینی 9 دی را یک تولد و حیات جدید برای انقلاب اسلامی ایران و یک روز بزرگ تاریخی دانست. در نخستین جلسه هم‌اندیشی ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی، رئیس این ستاد ، “علی‌محمد نائینی” ضمن اشاره به قدرت بالای حماسه نهم دی گفت: حماسه نهم […]

کد خبر : 12978 | 2:24 ب.ظ | ۲۶ آبان , ۱۳۹۳

نایینی11

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی، علی ‌محمد نائینی 9 دی را یک تولد و حیات جدید برای انقلاب اسلامی ایران و یک روز بزرگ تاریخی دانست.

در نخستین جلسه هم‌اندیشی ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی، رئیس این ستاد ، “علی‌محمد نائینی” ضمن اشاره به قدرت بالای حماسه نهم دی گفت: حماسه نهم دی یک حرکت عظیم مردمی و نقطه پایان برای فتنه 88  و فتنه‌گران بود.

ایشان  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در پس از حوادث فتنه‌گران و خلق حماسه نهم دی توسط ملت گفت: رهبر معظم انقلاب این حرکت را یک حرکت الهی که در آن دست قدرت خدا و روح حسین بن علی (علیه‌السلام) به وضوح نمایان و متجلی بود و شبیه حرکت‌های عظیم اوایل انقلاب اسلامی بود ،  توصیف کردند. وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ؛  خود به عنوان هدایتگر و سکاندار کشتی انقلاب در طوفان بلایا و حوادث و رساندن آن به سرمنزل مقصود ساحل امن نجات اشاره کرد:

همان‌طور که معظم ‌له فرمودند ،  این روز ماندگار و جاودانه در تاریخ انقلاب اسلامی و دست برتر ،  قدرت اوج ایمان دینی مردم و سند مردم‌سالاری دینی نظام در برابر یاوه‌گویی‌های سران سلطه و استکبار شد.
” نائینی”؛ درخصوص خلق حماسه نهم دی گفت: خلق حماسه نهم دی وابسته به هیچ گروه، جریان و یا حزب و تشکلی نبوده و نیست و هیچ جریان و گروهی حق مصادره این حماسه سترگ و ماندگار را ندارد، بلکه این حماسه متعلق به ملت بصیر و سلحشور ایران اسلامی است.

وی گفت: در این حرکت عظیم 9 دی که حرکتی عاشورایی و منبعث از قیام عاشورای ابا عبدالله الحسین (ع) بود، مردم با فتنه‌گران اتمام‌حجت کردند، 9 دی تیر خلاصی بود که ملت تحت رهبری و زعامت مقام معظم رهبری و تابعیت اسلام،  به سمت فتنه و فتنه‌گران نشانه گرفتند .

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی: حماسه 9 دی ، همه فرضیات، معادلات و سناریوهای پیچیده و طراحی‌های شوم و عملیات روانی دشمن را به یکباره فرو ریخت و دشمنان آشکار و عریان را که به فروپاشی نظام از درون امید بسته بودند، ناامید کرد.

نائینی خلق حماسه نهم دی را بسیار بالاتر و برتر از 8 سال دفاع مقدس دانست و گفت: چرا که فتنه 88 به مراتب خطرناک‌تر، پیچیده‌تر و سخت‌تر از 8 سال دفاع مقدس بود. وی گفت: در فتنه سال 88، نظام اسلامی واقعاً مظلوم واقع شد و در حق آن جفاها و ظلم‌ها شد و9 دی بود که با حرکت امواج خروشان روشنگری و بصیرت‌افزایی عموم مردم و حرکت انقلابی و عاشورایی بر همه ظلم‌ها و ستم‌ها شورید و نقطه پایانی فتنه شد.

وی گفت: دشمن به صورت علنی و آشکار در فتنه 88، مردم را نشانه گرفته بود، با جنگ نرم، باورها، اعتقادات و ارزش‌های اسلامی ـ انسانی عمومی مردم را هدف گرفته بود و این خیانت بزرگ فتنه‌گران به انقلاب اسلامی بود که یأس دشمنان خارجی را از دست‌اندازی به کشور و نظام و فروپاشی از درون، مبدل به امید کردند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: فتنه‌گران با هدایت، حمایت و کمک دشمنان عنود و حسود انقلاب تلاش داشتند این باور را در بین مردم به وجود آورند که نظام صداقت ندارد و دروغگو است و این‌طور، اصل جمهوریت و دموکراسی و آزادی را در نظام زیر سؤال ببرند، که بحمدالله با هوشیاری و بصیرت مردمی و سرانگشت هدایت رهبری و به  لطف و عنایات حضرت حق موفق نشدند و مردم نیز با عبور موفقیت‌آمیز از این فتنه، تا سالیان متمادی نظام و انقلاب اسلامی خود را بیمه کردند.

در ادامه این جلسه،” اصغر آب‌خضر”   قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با اشاره به حماسه نهم دی اعلام کردند: متأسفانه فتنه‌گران در آن شرایط هزینه سنگینی را به کشور، ملت و نظام وارد کردند و با خیانت به امام خمینی (رحمة الله علیه) و آرمان‌ها و اندیشه‌های ایشان، خون  شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، مقابل ملت  قد علم کرده که  با آن  خروش عظیم  ، حرکت مردمی و   اقیانوس ملت همچون کف روی آب از بین رفتند.

” آب‌خضر” در ادامه ، لطف و عنایت ویژه خداوند قادر متعال در هدایت دل‌ها و درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری و بصیرت و تبعیت مردم از رهبری را سه عنصر و عامل اصلی در برهم زدن معادلات و سناریوهای پیچیده دشمنان قسم‌خورده انقلاب دانسته که به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) موجب خلق حماسه ماندگار و جاودان نهم دی ماه سال 1388 در سراسر کشور شد.
ایشان،  مدیریت عالیه رهبر معظم انقلاب و حضور به موقع و لحظه‌شناسی و تجلی ایمان دینی مردم را باعث عوض شدن صحنه نبرد به نفع انقلاب و نظام اسلامی دانست.

قائم‌‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عاشورای سال 88 را نقطه جوش ملت بزرگ ایران اسلامی در برابر اهانت به مقدسات و ساحت قدسی حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) توسط فتنه‌گران دانست و خاطرنشان کرد: تجلی دست قدرت الهی و روح آزادگی و حریت عاشورای حسینی را می‌توان در حماسه نهم دی به وضوح مشاهده کرد، حماسه‌ای که تا سالیان متمادی می‌تواند ما را در برابر کوران حوادث و فتنه بیمه کند.

وی بهترین و برترین هدیه مسئولان و دست‌اندرکاران بزرگداشت مراسم و مناسبت‌های ایام‌الله انقلاب اسلامی را رضایت و خوشحالی رهبر دانسته و بیان کرد: همین‌طور که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بارها از این حماسه ابراز رضایت کردند، برای ما کافی است و این افتخار بزرگ متعلق به ملت هوشیار و بصیر ایران اسلامی که ما نیز فقط توفیق خدمتگزاری آن را داشته‌ایم و به آن مباهات می‌کنیم.

آب‌خضر گفت  : در پنجمین سالگرد حماسه عظیم نهم دی بایستی ابعاد مختلف و تازه این حماسه را مورد بررسی، کنکاش و بازخوانی قرار داده و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ادبی ـ هنری ـ فضاهای مجازی و سایبری، رسانه‌های جمعی به ویژه رسانه ملی به تعمیق بینش سیاسی و دینی و بصیرت‌افزایی عمومی جامعه در راستای زنده‌نگه داشتن این حماسه در زمان حال و آینده بهره‌برداری کنیم.

در پایان،  جمعی از نمایندگان سازمان ها، دستگاه‌های اجرایی ـ فرهنگی و تبلیغی و نهادهای انقلابی و مؤثر در این حماسه و اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی ،  به تبیین سیاست‌ها، ارائه راهکارها، تشریح مسائل و ضرورت‌های پیش روی پرداختند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد