صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بازخوانی واقعه کربلا در پیشبرد اهداف انقلاب تاثیرگذار است

حجت‌الاسلام علی کریمیان در همایش «نقش خواص در واقعه کربلا» با اشاره به اهمیت بازخوانی وقایع و حوادث تاریخی اظهار کرد: باید برای بررسی حوادث تاریخی نگاهی چندجانبه داشت و از جنبه‌های مهم و تاثیرگذار آن را بررسی کرد. وی با بیان اینکه گاهی حادثه تاریخی از نظر خوانندگان و مخاطبان تنها از نظر بیان […]

کد خبر : 12988 | 10:37 ق.ظ | ۲۷ آبان , ۱۳۹۳

حجت‌الاسلام علی کریمیان

حجت‌الاسلام علی کریمیان در همایش «نقش خواص در واقعه کربلا» با اشاره به اهمیت بازخوانی وقایع و حوادث تاریخی اظهار کرد: باید برای بررسی حوادث تاریخی نگاهی چندجانبه داشت و از جنبه‌های مهم و تاثیرگذار آن را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه گاهی حادثه تاریخی از نظر خوانندگان و مخاطبان تنها از نظر بیان و تعریف مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: مطالعه و بازخوانی واقعه کربلا باید با اهداف گسترده‌تری صورت گیرد.

این مسئول به اهمیت بازخوانی صحیح واقعه کربلا با تحلیل‌ها و برداشت‌های فراوان اشاره کرد و گفت: واقعه کربلا به دلیل بزرگی و تاثیرگذاری همواره مورد تحریف و دروغ‌هایی واقع شده که این امر ممکن است امکان ایجاد تحلیل‌های اشتباه در این زمینه را افزایش دهد.

وی با تاکید بر ضرورت مطالعه درست واقعه کربلا، تصریح کرد: با مطالعه و تحلیل درست باید واقعه کربلا را شناخت و به دیگران نیز شناساند.

کریمیان مطالعه و تحلیل وقایع تاریخی به ویژه کربلا را تنها کافی ندانست و گفت: تکلیف ما در این عصر تنها بازخوانی و تحلیل درست از این ماجرا نیست بلکه باید با تطبیق محورهای آن با عصر حاضر در پیشرفت اهداف اسلامی تاثیرگذار بود.

وی کربلا را یک اتفاق بزرگ و زمینه‌ساز پیدایش یک تمدن دینی خواند و ادامه داد: اگر در زمینه مطالعات و تحلیل‌ها درست انجام شوند اما به مقوله تطبیق توجهی نشود دغدغه‌ها و منویات ائمه اطهار (ع) اجرا نمی‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان دشمن‌شناسی و جریان‌شناسی در زمان‌های مختلف به ویژه زمان حال را از جمله مراحل تطبیق برشمرد.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از افراد و خواص پس از ماجرای فتنه 88 از تطبیق زمان حاضر با کربلا مخالفت می‌کنند و از این امر نگران هستند.

کریمیان با بیان اینکه بصیرت‌افزایی خواص از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: شخصیت‌های تاریخی همواره در طول زمان دوباره تکرار می‌شوند و این امر باید مد نظر خواص قرار گیرد و یزید زمان خود را بشناسند.

وی تطبیق بازخوانی واقعه کربلا با زمان حاضر را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تاثیرگذار دانست و یادآور شد: برای پیشرفت در مسیر انقلاب نیازمند بهره‌گیری از عبرت‌های عاشورایی هستیم.

در همایش مذکور کلیپی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌مندی از عبرت‌های عاشورا در زندگی و پیوند زندگی روزمره با معنویت و یاد خدا و دوری از دنیاطلبی و … پخش شد.

 

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد