صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






باید جلوی انحراف از حماسه یوم الله ۹ دی و معادل‌سازی برای واژه فتنه را گرفت

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: باید جلوی انحراف از حماسه یوم الله ۹ دی و معادل‌سازی برای واژه فتنه را گرفت. حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان، دوشنبه 10 آذر در نشست ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی ماه «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» استان گیلان، یوم […]

کد خبر : 13155 | 4:59 ب.ظ | ۱۰ آذر , ۱۳۹۳

اشجری41

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: باید جلوی انحراف از حماسه یوم الله ۹ دی و معادل‌سازی برای واژه فتنه را گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان، دوشنبه 10 آذر در نشست ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی ماه «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» استان گیلان، یوم الله نهم دی ماه 88 را یکی از بی‌نظیرترین حرکت‌های مردمی در تاریخ انقلاب اسلامی برای حفاظت از نظام مقدس اسلامی دانست و اظهار داشت: این حماسه عظیم، فصل جدیدی از بصیرت و هوشیاری، دشمن‌شناسی و غیرت دینی و انقلابی در تاریخ مبارزات مردم مسلمان بود.

وی ادامه داد: آنچه در حماسه ماندگار 9 دی رخ داد، حرکتی برخاسته از ایمان و با انگیزه کاملا خدایی بود که به هیچ‌وجه با اراده انسانی انجام‌شدنی نبود؛ در این خصوص مقام معظم رهبری فرمودند: «در نهم دی دست اراده الهی دیده شده وگرنه این کارها، کارهایی نیست که با اراده امثال ما انجام بگیرد، این کار خداست، این دست قدرت الهی است، این چیزها دست من و امثال من نیست».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه نظام مقدس اسلامی در نهم دی‌ماه 88 نفسی تازه پیدا کرد، افزود: جهانیان به چشم خود دیدند که مردم و حکومت در ایران اسلامی، در پرتو ولایت فقیه یک حقیقت واحد هستند؛ در واقع مردم آگاه ایران با حضور تاریخی خود در 9 دی بار دیگر نشان دادند که از نخبگان جامعه جلوتر هستند و اجازه نمی‌دهند که میراث خون صدها هزار شهید زیر چکمه‌های دشمنان انقلاب پایمال شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری اضافه نمود: حماسه حضور مردم در یوم‌الله 9 دی، همانند تسخیر لانه جاسوسی انقلاب بزرگی بود که به تعبیری انقلاب سوم نام گرفته است و در لحظه‌ای ناب به مدد حمایت از اصل انقلاب اسلامی آمد و حیاتی دوباره به آن بخشید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه برخی از نخبگان فکری و سیاسی کشور تحت تأثیر تحلیل‌های ناکافی و وابستگی‌های دنیایی در مقابل فتنه سکوت کردند، متذکر شد: مشخص شد که دشمن در عده‌ای نفوذ دارد و در نقش پیاده نظام، بازیچه دشمن شدند و خیانت بزرگی را رقم زدند و با تعبیرهای غلط در میدان دشمن، عمل و حرکت جریان فتنه را تأیید کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری ادامه داد: برخی با بصیرت دینی خود با تأسی از گفتمان و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی با فتنه‌گران مقابله کردند و با حمایت از مواضع رهبری، به روشنگری علیه فتنه پرداختند زیرا موضوع فتنه آنقدر حائز اهمیت است که در بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در 985 مطلب از واژه فتنه استفاده شده و در 240 مطلب نیز از واژه فتنه 88 سخن گفته شده است.

وی با تصریح بر اینکه باید جلوی انحراف از حماسه 9 دی و معادل‌سازی واژه فتنه را گرفت، خاطرنشان نمود: مردم گیلان با بصیرت انقلابی خود و حسب فرموده قرآن مجید مبنی بر سبقت در خیرات، جزو پیشتازان حضور بودند و مدال بصیرت خود را در هشتم دی‌ماه سال 89 از مقام عظمای ولایت دریافت کردند؛ لذا در پنجمین سالگرد حماسه بی‌نظیر و تاریخی 9 دی، ستاد بزرگداشت این حماسه بزرگ تلاش می‌کند‌ از نقطه نظرات نخبگان فکری و دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی بهره‌مند گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اشجری، تبیین فتنه 88 در بستر جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی، آشکارسازی عوامل شکل‌گیری و پیدایش حماسه 9 دی، برشماری ویژگی‌ها و مختصات و آثار حماسه 9 دی در محیط داخلی و خارجی و تبیین در‌س‌ها و پیامدهای حماسه 9 دی با توجه به نیازهای امروز را محور برنامه‌های فرهنگی ستاد بزرگداشت یوم‌الله 9 دی دانست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان توجه به لایه‌های عمیق پیدایش و ظهور حماسه 9 دی، تأکید بر رویکرد تبیین و پرهیز از سطحی‌نگری، تحلیل و تبیین ابعاد، ریشه‌های فتنه سال 88 و شیوه‌های براندازی نرم توسط دشمن، تحلیل و تبیین ابعاد و پیامدهای داخلی و خارجی حماسه 9 دی، بهره‌مندی از مؤلفه قدرت ملی برای مدیریت آینده انقلاب اسلامی، تشریح جایگاه و نقش رهبر انقلاب در حراست از اصول و خطوط کلی حرکت انقلاب و آشکارسازی ابعاد فتنه 88 و تحلیل و تبیین جایگاه سرمایه اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی (آگاهی، بصیرت، اعتماد ملی و حضور به موقع) را از جمله سیاست‌ها و رویکردهای این ستاد معرفی کرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد