صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






حجت الاسلام قائمی در عرصه روشنگری مردم ترسی به خود راه نداد

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ رحمت الله قائمی، سال 1315در روستای آزارکی از بخش رحیم آباد شهرستان رودسر دیده به جهان گشود، دوران کودکی و نوجوانی را در همان روستا سپری کرد و در اواخر سال 1334 روانه قم شد و تحصیل علوم دینی را آغاز کرد. ابوالشهدا مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قائمی در […]

کد خبر : 13233 | 2:57 ب.ظ | ۱۶ آذر , ۱۳۹۳

قائمی59

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ رحمت الله قائمی، سال 1315در روستای آزارکی از بخش رحیم آباد شهرستان رودسر دیده به جهان گشود، دوران کودکی و نوجوانی را در همان روستا سپری کرد و در اواخر سال 1334 روانه قم شد و تحصیل علوم دینی را آغاز کرد.

ابوالشهدا مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قائمی در قم در درس بزرگانی همچون حضرات آیات امام خمینی، گلپایگانی، مرعشی نجفی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، مشکینی، سبحانی شرکت کرده و بهره های فراوانی برد و همزمان با تحصیل علوم دینی در ایام تبلیغ نظیر ماه مبارک رمضان و دهه محرم همانند سایر طلاب به منظور تبلیغ معارف دینی به اقصی نقاط کشور مسافرت می کرد.

ایشان در اوج گیری قیام روحانیت به رهبری امام خمینی(ره) حضور فعال داشت و در عرصه روشنگری مردم و جوانان ترس و واهمه ای به خود راه نداد و از هیچ کوششی فروگذار نکرد، با اینکه بارها از سوی ساواک و نیروهای امنیتی رژیم تحت پیگرد قرار گرفت و از سخنرانی منع می شد، اما از هدف مقدسش دست بر نداشت و مدرسه فیضیه قم شاهد جانفشانیهای ایشان در مبارزات حضرت امام خمینی(ره) و در جریان قیام سال 42 می باشد.

ایشان در واقعه حمله کماندوهای رژیم شاه به مدرسه فیضیه در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) حضور داشتند و به عقیده شان این واقعه خاطره‌ای تلخ در دوران مبارزه حضرت امام خمینی(ره) است ولی ریشه و سرمنشأ بسیاری از رخدادهای سیاسی در پیشبرد اهداف انقلاب می‌باشد که باخون امثال سیدیونس‌ها آبیاری شد.

وی همچنین از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس هستند که مدت طولانی از عمر پربرکتشان را در جبهه های حق علیه باطل سپری نمودند.

وی که از همرزمان شهید یونس رودباری در قیام خونین سال 42 قم بود و دراین قیام مجروح هم شد بارها تحت تعقیب ساواک قرار گرفت. همکاری با جهادسازندگی و سپاه پاسداران و همچنین مدیریت حوزه علمیه رودسر از فعالیت های سیاسی – فرهنگی و اجتماعی حجت الاسلام والمسلمین رحمت اله قائمی در طول عمر پربرکتش بود.

این عالم بزرگوار از جمله‌ی چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی و از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار بود ایشان از دوستان صمیمی حاج آقا جنیدی و یکی از موسسین حوزه علمیه بودند که نقش بسزایی را ایفا نمودند رحمت و رضوان الهی بر روان پاک او باد.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین قائمی، پس از سال ها مجاهدت و تلاش علمی و تبلیغی در ترویج معارف اهل بیت(ع) و تربیت شاگردان فراوان، سرانجام، سه شنبه، 6 آبان ماه، مصادف با سوم محرم الحرام 1436 دعوت حق را لبیک گفته و به دیار ابدی شتافت.

مردم منطقه گیلان به ویژه شهرستان رودسر هیچ گاه خدمات این عالم خدوم و انقلابی را فراموش نخواهند کرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد