صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






علم‌آموزی و تواضع، تجویز آیت‌الله مهدوی‌کنی به دانشجویانش بود

شاگرد آیت‌الله مهدوی‌کنی با بیان اینکه تلاش این عالم ربانی رساندن حقیقت دین به تمام اقشار جامعه بود، گفت: علم‌آموزی و تواضع تجویز آیت‌الله مهدوی‌کنی به دانشجویانش در دانشگاه امام صادق (ع) بود. حسین شریفی امروز در گفت‌وگو با فارس، درک حقیقت و درک خدمت را دو عنصر حیات فردی و اجتماعی مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی […]

کد خبر : 13251 | 5:08 ب.ظ | ۱۸ آذر , ۱۳۹۳

آیت‌الله مهدوی کنی

شاگرد آیت‌الله مهدوی‌کنی با بیان اینکه تلاش این عالم ربانی رساندن حقیقت دین به تمام اقشار جامعه بود، گفت: علم‌آموزی و تواضع تجویز آیت‌الله مهدوی‌کنی به دانشجویانش در دانشگاه امام صادق (ع) بود.

حسین شریفی امروز در گفت‌وگو با فارس، درک حقیقت و درک خدمت را دو عنصر حیات فردی و اجتماعی مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی دانست و اظهار کرد: این دو عنصر هستی و شخصیت وجودی آن مرحوم را تشکیل می‌داد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی حقیقت را با عمری جد و جهد دینی، معنوی و علمی کسب کرد، گفت: حقیقتی که وی درک کرده بود مبدأ آغازی داشت و مقصد غایتی و چون غایت داشت سراسر زندگی‌اش همواره پویایی و بالندگی بود.

این دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه ایشان حقیقت را در عزلت و گوشه‌نشینی کسب نکرد، افزود: آیت‌الله مهدوی‌کنی در اجتماع و با اجتماع بود و نشر و اشاعه گوهر حقیقت را برگزید و آن را خط مشی و سبک زندگی خود قرار داد.

وی افزود: آیت‌الله مهدوی‌کنی از حصر و حبس حقیقت در خلوت‌گاه‌های فردی خود امتناع می‌ورزید و از مالکیت انحصاری حقیقت اخلاقی و اخلاق حقیقی ابزار انزجار می‌کرد و بسیار علاقه‌مند بود که حقیقت اخلاق دین در اختیار همگان قرار گیرد و آنها را سیراب و آرام و سرزنده و بالنده نگهدارد.

شریفی با تصریح بر اینکه تبعات و تحقیقات علمی و اخلاق دینی آیت‌الله مهدوی‌کنی زبانزد همگان بود، گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی از تمام ابزار و مجاری و زیر ساخت‌های ارتباطی از مسجد و حوزه گرفته تا دانشگاه و تریبون‌های سیاسی و عمومی برای نشر معرفت دینی و اخلاقی بهره می‌گرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افزود: رعایت اخلاق در سیاست، تقوا، اعتدال توأم با صراحت لهجه و قاطعیت و آرمان‌گرایی مبتنی بر واقع‌بینی از دیگر نمودهای رفتاری مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی بود.

وی بلندنظری، مردم‌دوستی و مردمداری، تواضع و وقار و متانت را از دیگر تجلیات رفتار اخلاقی آیت‌الله مهدوی‌کنی در حیات اجتماعی دانست.

شریفی علم‌آموزی، مناعت طبع و طبع بلند داشتن را از کلیدواژه‌های درس اخلاق استاد مرحوم دانشگاه امام صادق (ع) ذکر کرد و یادآور شد: این موارد، توصیه‌ اخلاقی مداوم از طرف ایشان به دانشجویان بود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد