صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






دایرة المعارف فرهنگ اعلام شهدای گیلان رونمایی می شود

سرپرست معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در خصوص آماده سازی فرهنگ اعلام شهدای گیلان گفت: فرهنگ اعلام شهدا در واقع دایرة المعارفی است که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد. ناصر مسرورنژاد، سرپرست معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، اظهار کرد: بنیاد شهید و […]

کد خبر : 13253 | 9:20 ق.ظ | ۱۹ آذر , ۱۳۹۳

شهید51

سرپرست معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در خصوص آماده سازی فرهنگ اعلام شهدای گیلان گفت: فرهنگ اعلام شهدا در واقع دایرة المعارفی است که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

ناصر مسرورنژاد، سرپرست معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در نمایشگاه توانمندی‌های پژوهشی و فناوری گیلان 30  طرح پژوهشی و 17 پایان نامه در حوزه ایثار شهادت را به نمایش گذاشته  است .

سرپرست معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان افزود: همچنین پژوهشنامه ها، راویان نور، آثار چند رسانه ای و تالیفات بنیاد استان نیز از دیگر بخش های غرفه ایثار و شهادت در نمایشگاه توانمندی‌ های پژوهشی و فناوری گیلان است.

وی اهداف حمایت از طرح های پژوهشی حوزه ایثار و شهادت را تشریح کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ‌بسترسازی در ایجاد رقابت برای ارتقای کیفیت فعالیت تحقیقاتی و مطالعاتی بنیاد، غنا بخشیدن به منابع و گنجینه ملی پژوهشی، آرشیو تخصصی بنیاد و مفهوم سازی موضوع ایثار و شهادت در مجامع علمی از جمله اهداف حمایت از طرح های پژوهشی است.

مسرورنژاد ادامه داد: اطلاعات خوبی به صورت دیجیتالی از شهدا جمع آوری شده است که باید با سرعت در اختیار همه علاقمندان قرار بگیرد و برنامه هایی در آینده جهت عرضه این آثار برای عموم در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین در خصوص آماده سازی فرهنگ اعلام شهدای گیلان گفت: فرهنگ اعلام شهدا در واقع دایرة المعارفی است که با حداقل اطلاعات مربوط به زندگی شهداست. این دایرة المعارف با پیشینه تحقیق بیش از 10 سال و به صورت استانی، اطلاعات شناسنامه‌ای، تحقیقی و شغلی تمام شهدا از سال 42 به بعد را عنوان می ‌کند. این آثار به صورت استانی و الفبایی آماده است که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایکنا، نمایشگاه توانمندی‌های پژوهشی و فناوری گیلان از 15 تا 19 آذرماه جاری از ساعت 9 صبح تا 16 عصر در سالن وارش رشت واقع در میدان امام حسین(ع)، کمربندی مدرس، جنب ایستگاه آتش نشانی برپاست.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد