صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






اجتماع بزرگ سوگواران اربعین حسینی در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار شد + تصاویر

همزمان با اربعین حسینی، اجتماع بزرگ سوگواران سید و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع) در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت برگزار شد.  مردم عزادار شهر رشت از ساعت ۱۰ صبح با حضور در میدان شهدای ذهاب و برپا کردن بیرق های عزا، در سوگ شهادت سالار شهیدان و یارانش اشک ماتم ریختند. مردم مؤمن و […]

کد خبر : 13261 | 1:42 ب.ظ | ۲۳ آذر , ۱۳۹۳

همزمان با اربعین حسینی، اجتماع بزرگ سوگواران سید و سالار شهیدان حضرت سیدالشهدا (ع) در میدان شهدای ذهاب (شهرداری) رشت برگزار شد.

 مردم عزادار شهر رشت از ساعت ۱۰ صبح با حضور در میدان شهدای ذهاب و برپا کردن بیرق های عزا، در سوگ شهادت سالار شهیدان و یارانش اشک ماتم ریختند.

مردم مؤمن و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت، بار دیگر پرچم های لبیک یا حسین مظلوم را به دست گرفته و با بر تن کردن جامه عزا، در قالب دستجات سینه و زنجیرزنی در خیابان ها حضور یافتند و عزاداری کردند.

مداحان اهل بیت نیز با نوحه خوانی و قرائت مصیبت سیدالشهدا، ارادت و مودت خود به ساحت آن حضرت را ابراز داشتند.
گزارش خبرنگار ایرنا از شهرستان آستانه اشرفیه نیز حاکی از حضور پرشور مردم عزادار در حرم مطهر آقاسیدجلال الدین اشرف (ع) است.
همچنین همزمان با اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ویژه برنامه های این ایام، در بقاع متبرکه شاخص استان گیلان در حال اجراست.
بقعه متبرکه خواهر امام رضا در رشت ، امام زاده ابراهیم و مرتضی ماچیان در رحیم آباد رودسر و آقا سید محمد کیاکلایه لنگرود از جمله بقاع شاخص گیلان است که ویژه برنامه های اربعین حسینی برگزار می شود.
سخنرانی ، مداحی ، عزاداری و قرائت زیارت اربعین حسینی از برنامه های ویژه در اربعین حسینی است و همچنین کتابچه زیارت اربعین حسینی و پیامبر اعظم (ص) بین عزاداران در مراسم اربعین حسینی در بقاع متبرکه استان گیلان توزیع می شود.
مراسم های عزاداری چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با طنین انداز شدن نوای ملکوتی اذان ظهر به پایان رسیده و مردم سوگوار حسینی، به سوی مصلاهای نماز شتافته تا نماز ظهر و عصر را به جماعت، اقامه کنند.

 

عزاداری 16

عزاداری 15

عزاداری 14






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد