صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






دکتر آب‌خصر: تکفیری‌ها بلای جان حامیان خود می‌‌شوند

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به حمایت غرب از گرو‌‌ه‌های تکفیری، گفت: کسانی که تشکیل چنین گروه‌هایی را طراحی کرده و فرزند نامشروع تکفیر را به وجود آورده‌اند،امروز به این جمع‌بندی رسیده‌اند که در آینده فتنه این گروه گریبان آنها را نیز خواهد گرفت. اصغر آب‌خضر، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با اشاره […]

کد خبر : 13280 | 1:20 ب.ظ | ۲۴ آذر , ۱۳۹۳

آبخضر14

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به حمایت غرب از گرو‌‌ه‌های تکفیری، گفت: کسانی که تشکیل چنین گروه‌هایی را طراحی کرده و فرزند نامشروع تکفیر را به وجود آورده‌اند،امروز به این جمع‌بندی رسیده‌اند که در آینده فتنه این گروه گریبان آنها را نیز خواهد گرفت.

اصغر آب‌خضر، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با اشاره به دلایل تلاش غرب در ترویج اسلام‌هراسی گفت: پیام انقلاب اسلامی امروز از مرزها گذشته و همه افکار عمومی دنیا را به نوعی تحت تأثیر قرار داده است.
وی افزود: بسیاری به دنبال اسلام حقیقی بوده و در این دنیای به‌هم ریخته تشنه معنویت الهی هستند؛ امام راحل(ره) این امکان را به وجود آورد.
آب‌خضر خاطرنشان کرد: در دهه شصت میلادی دانشمند شهیر انگلسی، «برتراند راسل» فریاد برآورد که دنیای غرب در حال سقوط معنویت است و راهی جز سقوط در منجلاب فساد و تباهی و سقوط اخلاق ندارد؛ بنابراین غرب دست‌های خود را در برابر فسادها و تباهی‌ها بالا برده بود، در چنین دوره‌ای امام خمینی(ره) به عنوان یک مرجع دینی انقلاب اسلامی را اعلام کرد و پیام انقلاب در تمام دنیا منعکس شد.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: از همان روزهای اول انقلاب توطئه‌های زیادی برای جلوگیری از رشد این پیام و حتی سرنگونی نظام جمهوری اسلامی انجام دادند اما همه توطئه‌ها یک به یک خنثی شد که چالش‌هایی که اخیراً با دنیای استکبار خصوصاً آمریکا در موضوع هسته‌ای و حقوق بشر داشته‌ایم نیز در همین راستاست.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: با این حال واقعیت این است که مردم دنیا فوج فوج به طرف اسلامی حرکت می‌کنند که این امر به برکت انقلاب اسلامی ایران است؛ چرا که افکار عمومی راه تازه‌ای به سمت خداشناسی پیدا کرده و آن را به خوبی درک می‌کند، اما اتفاق بهتری که رخ داده این است که عموم این افراد با مطالعه به سمت اسلام می‌آیند بنابراین اعتقاداتشان عمق دارد.
وی اظهار کرد: ما در این مسیر راه خودمان را می‌رویم و باید توجه داشته باشیم که دنیای استکبار برای مقابله با این حرکت بیکار ننشسته است؛ همچنان‌که ما بر مسیر حق اصرار داریم آنها نیز بر منافع باطل خود اصرار می‌ورزند و در این مقطع راهی جز اسلام‌هراسی نداشتند.
آب‌خضر با اشاره به خشونت‌طلبی برخی مسلمانان افراطی و حضورشان در جبهه مبارزه با گروه‌های اسلامی گفت: بخشی از این افرادی که صحنه را گل‌آلود می‌کنند و خشونت را به اسلام نسبت می‌دهند افراط گرایانی هستند که نمونه آنها در صدر اسلام نیز بوده است؛ ممکن است شناسنامه مسلمانی داشته باشند و اما اعتقاداتشان سطحی است و عمقی ندارد با این حال آنچه مسلم است بخش عمده‌ای از این اقدامات در راستای اسلام‌هراسی است و برنامه‌هایی سازمان‌دهی شده است.
وی با بیان اینکه برخی از اعضای گروه‌های تکفیری مسلمان نیستند و از سایر مذاهب به این گروه‌ها ورود پیدا کرده‌اند، اظهار کرد: دنیای استکبار ممکن است بتواند در یک مقطعی از این فرصت استفاده کند اما این فرصت‌طلبی زمان کوتاهی خواهد داشت، به دلیل اینکه افکار عمومی دنیا چنین اقداماتی را نمی‌پذیرد.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: کسانی که تشکیل چنین گروه‌هایی را طراحی کرده و فرزند نامشروع تکفیر را به وجود آورده‌اند، به این جمع‌بندی رسیده‌اند که در آینده فتنه این گروه گریبان آنها را نیز خواهد گرفت بنابراین چاره‌ای جز عقب‌نشینی از حمایت‌های گذشته خود ندارند و نمی‌دانند با فرزندی که متولد کرده‌اند چگونه رفتار کنند.
آب‌خضر با اشاره به بهره‌گیری گروه‌های تکفیری از رسانه‌ها به ویژه در فضای مجازی برای تبلیغ تفکرات خود گفت: به نظر می‌رسد امروز جنگ سخت تأثیرگذاری کم‌تری داشته باشد؛ تهدیدها و کشتارهایی صورت می‌گیرد اما این اقدامات تأثیرات سوئی دارد، بر همین اساس استفاده از فضای مجازی و وسائل ارتباطی نوین شیوه‌ای است که گروه‌های تکفیری از آن بهره می‌گیرند.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: با توجه به اینکه امروز ارتباطات حرف اول را در دنیا می‌زند رسالت رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های مجازی برای نجات بشریت بیش از گذشته است.
وی اظهار کرد: اسلام در خارج از مرزهای خود دشمنان زیادی دارد با این حال اگر در داخل هماهنگ عمل کنیم موفقیت بیشتری کسب خواهیم کرد؛ ضمن اینکه مواضع اسلام حق است که اگر این مواضع را با ادبیات مناسب و قابل پسند به جهانیان ارائه کنیم، افرادی که تشنه حقیقت هستند از این مواضع حمایت خواهند کرد.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: پیام انقلاب اسلامی در سرتاسر جهان ذاتاً پذیرفته شده است و ما باید حرف‌های جدید و به‌روزی بزنیم و هرچه بیشتر نسبت به اسلام‌هراسی افشاگری کنیم تأثیرگذاری بیشتری خواهیم داشت.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد