صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه: تفسیر خون و جهاد شهدا ضرورت است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه معرفی راه، هدف و شخصیت شهدا را مهم دانست و گفت: خون و جهاد شهدا باید تفسیر شود. حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی بعد از ظهر امروز در مراسم نخستین یادواره 81 شهید محدوده منطقه آزاد انزلی با نام «شقایق باران» در دهکده ساحلی این شهر اظهار کرد: شهدا مرگ سرخ را […]

کد خبر : 13286 | 1:38 ب.ظ | ۲۶ آذر , ۱۳۹۳

تقوی 11

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه معرفی راه، هدف و شخصیت شهدا را مهم دانست و گفت: خون و جهاد شهدا باید تفسیر شود.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی بعد از ظهر امروز در مراسم نخستین یادواره 81 شهید محدوده منطقه آزاد انزلی با نام «شقایق باران» در دهکده ساحلی این شهر اظهار کرد: شهدا مرگ سرخ را انتخاب کردند تا مرگ ذلت‌ها و خفت‌ها را از چهره ملت بزدایند.

وی با بیان اینکه شهدا بر اقلیم عشق گام گذاشتند، افزود: شهدا نجابت را به نخل‌های خوزستان و صلابت را به صخره‌های کردستان و فراخ دل را به دشت‌های پروسعت ایران اسلامی و موج خروشان دریاها انتخاب کردند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه شهدا تمام هستی خود را در راه ملت انفاق کردند، تصریح کرد: شهدا رسالت خود را به خوبی انجام دادند اما آنها که از این کاروان جا ماندند مسئولیت دارند.

وی نخستین رسالت در برابر شهدا را معرفی راه و هدف آنها دانست و گفت: در فرهنگ شهادت شهید را وارث خطاب می‌کنیم و شهید وارث انبیا و اولیا است.

تقوی با بیان اینکه شهدا میراث دار تمام ارزش‌های انبیا و اولیا در طول تاریخ هستند، گفت: شهدا وارث سرمایه‌های ارزشی هستند.

وی وظیفه دیگر در مقابل شهدا را معرفی شخصیت شهدا عنوان کرد و افزود: شهدا برای اقامه نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر و جهاد در راه خدا به شهادت رسیدند.

این مسئول پاسداری از خون شهدا را وظیفه جامعه دانست و خاطرنشان کرد: بازماندگان کاروان شهدا باید از خون به ناحق ریخته شده مظلومان دفاع کنند.

وی دفاع و پاسداری از ارزش‌های جوشیده از خون پاک شهدا را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: باید خون و جهاد شهید را تفسیر کرد.

تقوی با اشاره به اینکه تاریخ کربلا به دو بخش شهادت و اسارت تقسیم می‌شود ، یادآور شد: در بخش شهادت همه به وظیفه خود در کربلا عمل کردند و بخش شهادت مملو از غرور و عزتمندی بود.

وی مقاومت و ایستادگی و شهادت در راه خدا را افتخار دانست و گفت: زینب(س) فرمود در کربلا هر چه دیدم زیبا بود و این جمله تفسیر کربلا است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه امروز وظیفه داریم با دشمنان شهدا دشمن باشیم، خاطرنشان کرد: باید با دوستان شهدا دوست باشیم.

وی معرفی شهدا به نسل جوان و نوآوری در تفسیر خون شهدا را بسیار تاثیرگذار دانست.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد