صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






جمهوری اسلامی ایران با تبعیت از ولایت عجین شده است

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم‌الانبیا(ص) گفت: جمهوری اسلامی ایران با تبعیت از ولایت در جهان عجین شده و این امر دشمن را به حیرت واداشته است. سردار سیدضیاءالدین حزنی  در مراسم یادواره 128 شهید بخش چابکسر در مسجد امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: یاد شهدا همواره باید به عنوان سرلوحه افتخارهای جمهوری اسلامی ایران […]

کد خبر : 13361 | 1:05 ب.ظ | ۳ دی , ۱۳۹۳

سید ضیاءالدین حزنی

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم‌الانبیا(ص) گفت: جمهوری اسلامی ایران با تبعیت از ولایت در جهان عجین شده و این امر دشمن را به حیرت واداشته است.

سردار سیدضیاءالدین حزنی  در مراسم یادواره 128 شهید بخش چابکسر در مسجد امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: یاد شهدا همواره باید به عنوان سرلوحه افتخارهای جمهوری اسلامی ایران ثبت و ضبط شده باشد.

وی بر زنده نگه‌داشتن خاطره شهدا در مقابل توفان تبلیغات دشمنان تاکید کرد و افزود: شهدا بهترین و ارزشمندترین الگو برای ملت ایران به‌ویژه جوانان هستند و هر مکانی به نام شهدا آذین شده، عطر شهادت را دارد.

حزنی پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی را به برکت مجاهدت شهدا و ایثارگران دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با تبعیت از ولایت در جهان عجین شده و این امر دشمن را به حیرت واداشته است.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه گیلان دارای 8 هزار شهید در دوران دفاع مقدس است، تصریح کرد: 34 سال از آغاز جنگ تحمیلی و 26 سال از پیروزی در این جنگ می‌گذرد.

وی به وقوع یک‌هزار و 140 جنگ از دوره مادها تاکنون در ایران اشاره کرد و گفت: ایران در 670 جنگ پیروز شد، در 402 جنگ شکست خورد، 55 جنگ به صلح کشیده شد و 11 جنگ مشمول مرور زمان شده است.

حزنی با تاکید بر اینکه تمام حکومت‌های گذشته ایران با جنگ‌های طولانی مواجه بودند، خاطرنشان کرد: سلسله صفویه با 183 جنگ در طول حکومت خود پیشتاز این حکومت‌هاست.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم‌الانبیا (ص) به آمار ستاد کل قوا درباره جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد: دفاع مقدس هفت سال و 11 ماه و سه روز طول کشید و به جنگ هشت ساله مشهور است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس 163 عملیات انجام شده است، اظهار کرد: 19 عملیات بزرگ و بقیه عملیات‌ها کوچک و متوسط بوده و نظام جمهوری اسلامی تنها نظامی بود که تمام مردم در جنگ مشارکت داشتند و این امر در دنیا بی‌سابقه است.

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم‌الانبیاء(ص) به مدیریت خوب بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: موفقیت ما مدیون مدیریت عالی امام(ره) در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تنها نظامی در دنیا است که رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر، معاون وزیر، مدیرکل، استاندار، معلم، فرماندار و بخشدار شهید دارد و در راه شهادت پیر، جوان، نوجوان، زن، فقیر و غنی به طور یکسان بودند.

 حزنی با اشاره به اینکه در جنگ هشت ساله بسیاری از اقلیت‌های مذهبی به شهادت رسیدند، بیان کرد: موضوع مذکور نشان‌دهنده مدیریت بی‌نقص امام خمینی(ره) در دوران دفاع مقدس بود.

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم‌الانبیا(ص) گفت: طبق آمار اعلام شده از طرف ستاد کل قوا در دوران دفاع مقدس 3 هزار و 728 شهید معلم، 36 هزار و 167 شهید دانش‌آموز، 2 هزار و 757 شهید روحانی و 85 هزار و 242 شهید از توده‌های مردمی داشتیم و تمام عملیات‌ها با رمز اسامی ائمه اطهار(ع) انجام شد.

وی 44 درصد از شهدا را دارای سن بین 16 تا 20 سال عنوان کرد و افزود: 71 درصد از شهدا مجرد بودند و این موضوع پیام بسیاری برای نسل‌های پس از انقلاب می‌تواند داشته باشد.

حزنی با بیان اینکه آبادان با یک‌هزار و 17 بار موشک‌باران شد و لقب مقاوم‌ترین شهر را گرفت، یادآور شد: دزفول، اهواز و تهران در رده‌های بعدی هستند.

فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر خاتم‌الانبیا(ص) خاطرنشان کرد: در طول جنگ تحمیلی بسیاری از کشورهای دنیا به صدام کمک کردند و در رأس آنها آمریکا و شوروی سابق بوده و آلمان بزرگ‌ترین خیانت را به ملت و کشور ایران با ساخت کارخانه تولید سلاح‌های کشتار جمعی کرد، به طوری که در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 264 بار به دستور صدام، ایران بمباران شیمیایی شد.

وی شهدا را مایه مباهات جمهوری اسلامی ایران خواند و اظهار کرد: جانفشانی شهدا سبب تثبیت نظام اسلامی ایران و بیداری اسلامی در منطقه شده است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد