صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






روایتی از فجر آفرینان(23)/ برادران شهید فومنی که بارها توسط ساواک دستگیر شدند

«برادران امام‌پناهی» بسیجیانی بودند که بارها توسط ساواک دستگیر شدند و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، آنان در دوران دفاع مقدس نیز با نثار خون پاک خود خاک مقدس ایران را گلگون کردند. سه برادر امام‌پناهی در روستای “ملسکام” شهرستان فومن در خانواده‌ای‌ مذهبی‌ به دنیا آمدند و هر سه برادر در طول دوران زندگی […]

کد خبر : 14014 | 11:26 ق.ظ | ۲۴ دی , ۱۳۹۳

امام پناهی 61
«برادران امام‌پناهی» بسیجیانی بودند که بارها توسط ساواک دستگیر شدند و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، آنان در دوران دفاع مقدس نیز با نثار خون پاک خود خاک مقدس ایران را گلگون کردند.

سه برادر امام‌پناهی در روستای “ملسکام” شهرستان فومن در خانواده‌ای‌ مذهبی‌ به دنیا آمدند و هر سه برادر در طول دوران زندگی خود با دستاوردها و نهادهای‌ انقلابی‌ آشنایی‌ داشتند و پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ و تشکیل‌ بسیج‌ و سپاه به‌ این‌ نهاد انقلابی‌ پیوستند و به‌ عضویت‌ آن‌ درآمدند.

شهید بیت‌الله امام‌پناهی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بارها توسط ساواک دستگیر شد و مورد ضرب و شتم قرار گرفت اما هر بار با کار انقلابی خود ساواک را به ستوه درآورد.

شهید «بیت‌الله‌ امام‌‌پناهی» در جبهه‌ به عنوان‌ راننده‌ آمبولانس‌ به‌ کمک ‌رزمندگان‌ آسیب‌ دیده‌ می‌شتافت تا اینکه‌ سرانجام‌ در دوم ‌فروردین‌ 1361 در منطقه‌ عملیاتی «‌دشت‌ عباس»‌ بر اثر اصابت‌ ترکش‌ راکت‌ بالگرد به‌ آمبولانس‌ به‌شهادت‌ رسید.

پاسدار وظیفه‌ «شهید محمد امام‌ پناهی‌» دومین شهید این خانواده نیز در ساعت‌ 12 ظهر روز سه‌شنبه‌ دوم‌ دی‌ ماه‌ 1365 به فیض شهادت نائل آمد.

بسیجی پاسدار «هیبت‌‌الله‌ امام‌‌پناهی‌» سومین شهید این خانواده نیز در 23 دی ماه‌ 1365 سه‌ هفته‌ پس‌ از شهادت‌ برادرش محمد در منطقه‌ عملیاتی‌ «شلمچه‌» بر اثر اصابت‌ گلوله‌ مستقیم‌ دشمن‌ به‌ شهادت‌ رسید که وی را پس‌ از انتقال‌ به‌ زادگاهش‌، بدون‌ غسل‌ به‌ خاک سپردند.

ساواک به دنبال بیت‌الله بود

برادر شهید امام‌پناهی به بیان ویژگی‌های این شهید اشاره کرد و گفت: شهید «بیت‌الله‌ امام‌‌پناهی» پس‌از طی‌ دوران‌ کودکی‌ وارد مدرسه‌ شد و تا پایه‌ «پنجم‌ ابتدایی»‌ به‌ ادامه‌‌ تحصیل‌ پرداخت‌ و نخستین شهید خانواده امام‌پناهی است.
حمیدرضا امام‌پناهی با بیان اینکه شهید «بیت‌الله امام‌پناهی» پس‌ از دوره‌‌ تحصیل‌ همراه‌ با پدر و دیگر اعضای‌ خانواده‌ به‌ امر کشاورزی‌ و زراعت می‌‌پرداخت، افزود: ‌برادرم چند سال در این کار مشغول بود تا اینکه‌ به‌ خدمت‌ مقدس‌ سربازی‌ فراخوانده‌ و‌ به‌ مناطق‌ جنگی‌ کشور اعزام‌ شد.
وی ادامه داد: شهید «بیت‌الله‌» به دلیل فعالیت‌های که قبل از انقلاب علیه رژیم پهلوی انجام داد توسط ساواک دستگیر و بارها مورد ضرب و شتم چماقداران شاه خائن قرار گرفت.
فرماندار فعلی رضوانشهر، پاسدار وظیفه‌ «شهید محمد امام‌‌پناهی‌» را دومین شهید خانواده خود عنوان کرد و گفت: «شهید محمد امام‌‌پناهی‌» در 1346 در روستای‌ «ملسکام» فومن به دنیا آمد.
وی با بیان اینکه «محمد» تا پایه «چهارم ابتدایی» تحصیل کرد، ادامه داد: با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان‌ مشمول ‌سپاه‌ به‌ سربازی‌ رفت‌ و پس‌ از طی‌ مراحل‌ آموزشی‌ به‌ جبهه‌ جنوب‌ اعزام‌ شد و در آن ‌دیار به عنوان‌ یک رزمنده‌ به‌ مبارزه‌ با دشمنان‌ متجاوز پرداخت‌ تا اینکه‌ در ساعت‌ 12 ظهر روز سه‌شنبه‌ دوم‌ دی‌ ماه‌ 1365 به فیض شهادت نائل آمد.

امام‌پناهی درباره سومین برادر شهیدش اظهار کرد: شهید هیبت‌‌الله‌ امام‌‌پناهی‌» مانند دیگر برادران خود پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ و تشکیل‌ نهاد بسیج‌، به‌ این‌ نهاد انقلابی‌ پیوست‌ و به‌ عضویت‌ آن‌ درآمد.
وی با اشاره به اینکه برادران‌ شهیدم داوطلبانه‌ از سوی‌ واحد بسیج‌ سپاه‌ فومن‌ عازم‌ جبهه‌های‌ حق‌ علیه‌ باطل‌ شدند، تصریح کرد: برادرانم راه‌ مبارزه‌ با متجاوزان‌ بعثی‌ را در پیش‌ گرفتند و در این راه شهید شدند.

برادر شهیدان امام‌پناهی با بیان اینکه حفظ ارزش‌های حاکم بر انقلاب و پیروی از ولایت در سایه وحدت و همدلی انتظار خانواده‌های شهدا از جامعه است، افزود: شهدای ما برای حفظ و بقای این انقلاب و ارزش‌های حاکم بر آن و لبیک به ندای ولی خود امام راحل جان خود را تقدیم این انقلاب کردند.

برگزاری مراسم چهارمین سالگرد شهادت ابوالشهدا امام‌پناهی در فومن

مراسم چهارمین سالگرد ابو الشهدا «حاج شمس‌الله امام‌پناهی» و 8 شهید روستایی «حلاج‌محله ملسکام‌» فومن روز پنجشنبه 25 دی ماه جاری در مسجد امام حسن مجتبی (ع) این روستا برگزار می‌شود.
ابوالشهدا شمس‌الله امام‌پناهی دارای سابقه انقلابی بوده و قبل از انقلاب منزل وی پایگاه روحانیون و انقلابیون منطقه بوده و پس از پیروزی انقلاب نیز وفاداری خود را به امام (ره) و انقلاب با تقدیم سه فرزندش و با استقامت و صبر و تحمل در مصیبت فرزندانش ثابت کرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد