صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری: اهانت به مقدسات نشانه آزادی بیان نیست

آیت‌الله رضا رمضانی در نماز جمعه هامبورگ با محکوم کردن انتشار کاریکاتور اهانت‌آمیز نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر (ص) اظهار کرد: انتشار این کاریکاتور اهانت‌آمیز در تیراژ میلیونی توسط نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» جسارتی بزرگ به ساحت مقدس پاک­‌ترین انسان­‌ها یعنی پیامبر اسلام (ص) است که موجب آزار و اذیت روحی و عاطفی یک […]

کد خبر : 14095 | 11:27 ق.ظ | ۲۸ دی , ۱۳۹۳

رمضانی15

آیت‌الله رضا رمضانی در نماز جمعه هامبورگ با محکوم کردن انتشار کاریکاتور اهانت‌آمیز نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر (ص) اظهار کرد: انتشار این کاریکاتور اهانت‌آمیز در تیراژ میلیونی توسط نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» جسارتی بزرگ به ساحت مقدس پاک­‌ترین انسان­‌ها یعنی پیامبر اسلام (ص) است که موجب آزار و اذیت روحی و عاطفی یک میلیارد و 500 میلیون مسلمان شده و قلب این همه انسان را جریحه‌دار کرده و امنیت جامعه را با مخاطره مواجه ساخته است. بنابراین این عمل برخلاف اخلاق و بر خلاف حقوق انسان و نیز برخلاف عقلانیت بوده و محکوم است.

وی افزود: باید از صحنه گردان‌های این جریان بپرسیم چرا باید یک انسان الهی و پاک که الگوی عده­ زیادی از بشریت بوده و مورد احترام آنهاست، مورد اهانت قرار گیرد، آیا توهین به چنین انسانی یک امر ضد اخلاقی و برخلاف ارزش‌­های انسانی متعارف نیست؟

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اهانت به بزرگان ادیان مصداق آزار و اذیت پیروان ادیان و تجاوز به حقوق آنها است و حتی اکنون از نظر قانونی در برخی از کشورها «اهانت به مقدسات» جرم است، اگر چه نسبت به اجرای این قانون بی‌مهری شده و ما از حقوق‌دانان می­‌خواهیم نسبت به این قضیه بحث حقوقی مطرح کنند زیرا بسیار روشن است که آزادی بیان و آزادی ادیان از حقوق ابتدایی بشر است و هر دو باید مورد احترام قرار گیرند.

وی گفت: حریم انسان­‌ها و احساسات و عواطف مردم نیز باید حفظ شود و نباید به بهانه­ آزادی بیان قلوب آنها جریحه‌دار شود بنابراین به حکم عقل باید حق آزادی بیان درباره باورهای دینی مردم محدودیت‌هایی داشته باشد تا به بهانه­ آن به پیروان بزرگ‌ترین ادیان ابراهیمی توهین نشود این در حالی است که آزادی مطلق حتی در مکتب لیبرالیسم نیز وجود ندارد و آزادی فردی نیز تا زمانی مجاز دانسته می‌شود که به دیگری آسیبی وارد نشود و هر گاه آزادی فردی موجب شود دیگری مورد آزار قرار گیرد ممنوع می­‌شود و جرم است و بر اساس تعریفی که در غرب از آزادی شده کسی مجاز به اهانت مقدسات پیروان ادیان نیست.

رمضانی جامعه­ امروز بشر را پیش از هر زمان دیگر نیازمند آرامش و امنیت دانست و یادآور شد: نباید با هتک حرمت مقدسات و تحریک احساسات مذهبی و دینی، امنیت جامعه به مخاطره بیفتد زیرا این امر به سود جامعه و انسان­‌ها نیست.

وی افزود: اگر به دنبال تحقق اخلاق و امنیت جهانی و زندگی مسالمت‌آمیز هستیم راهش نه تندروی و افراط است و نه توهین و اهانت، امنیت و آرامش با تحریک احساسات مذهبی و جریحه‌دار کردن قلوب یک میلیارد و 500 میلیون نفر انسان به دست نمی­‌آید و با تهدید و توهین، هرگز امنیت و آسایش نخواهد بود و عقلای بشر چنین چیزی را تجویز نمی­‌کنند.

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری، گفت: رهبران ادیان و از جمله جناب پاپ به درستی غیر عقلانی بودن توهین به ادیان را اعلام کرد و رئیس جمهور و صدر اعظم آلمان نیز در راهپیمایی برلین همبستگی خود با جامعه­ مسلمانان را نشان دادند.

وی در پایان از مسلمانان خواست هوشمندانه این صحنه را مدیریت کنند و از طریق قانونی اعتراض‌های خود را به گوش همگان برسانند و در چارچوب قانون تلاش کنند این امور ضد اخلاق و مخالف با حقوق و عقلانیت و امنیت را محکوم کنند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد