صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






برنامه‌های کمیته قرآن ستاد مرکزی دهه فجر تشریح شد

مهدی قره‌شیخلو مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه مسئولیت این کمیته از سال 1386 به سازمان دارالقرآن واگذار شده است اظهار داشت: کمیته قرآن ستاد دهه فجر یکی از کمیته‌های تخصصی است که حدود 20 نهاد و دستگاه قرآنی در آن عضو هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی […]

کد خبر : 14146 | 5:25 ب.ظ | ۳۰ دی , ۱۳۹۳

مهدی قره‌شیخلو مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه مسئولیت این کمیته از سال 1386 به سازمان دارالقرآن واگذار شده است اظهار داشت: کمیته قرآن ستاد دهه فجر یکی از کمیته‌های تخصصی است که حدود 20 نهاد و دستگاه قرآنی در آن عضو هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مهدی قره‌شیخلو مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه مسئولیت این کمیته از سال 1386 به سازمان دارالقرآن وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار شده است اظهار داشت: کمیته قرآن ستاد دهه فجر یکی از کمیته‌های تخصصی است که حدود 20 نهاد و دستگاه قرآنی در آن عضو هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های کمیته قرآن دهه فجر در سال جاری افزود: امسال با حضور حداکثری دستگاه‌های قرآنی شاهد رشد کمی و کیفی برنامه‌های قرآنی در ایام‌الله دهه فجر خواهیم بود که مهم‌ترین ویژگی این برنامه‌ها مردمی بودن و همکاری نهادهای قرآنی با یکدیگر است.

تجدید پیمان جامعه قرآنی با آرمان‌های انقلاب اسلامی
وی حضور در مرقد مطهر امام راحل (ره)‌و برگزاری مراسم نثار گل و تجدید میثاق با آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی را از مهمترین برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر عنوان کرد و گفت: این مراسم با حضور مسئولان و پیشکسوتان قرآنی 7 بهمن ماه ساعت 11 در مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

.

.

توزیع 40 هزار قرآن به صورت رایگان
قره‌شیخلو توزیع 40 هزار جلد قرآن کریم درسطح کشور که با حمایت‌های مردمی چاپ شده‌اند را از دیگر برنامه‌های کمیته قرآن دهه فجر عنوان کرد و افزود: امیدواریم این روند ادامه یابد تا ما بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و حمایت‌های خیران قرآنی خدمات شایسته‌ای را در سطح کشور ارائه دهیم.

مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: 50 هزار پوستر با مضامین قرآن و انقلاب و فرمایشات امام خمینی و مقام معظم رهبری تهیه شده که به زودی در اختیار دستگاه‌های عضو قرار خواهد گرفت تا در ایام‌الله دهه فجر از این پوسترها به خوبی استفاده شود.

برگزاری 100 ها کرسی تلاوت
وی از برگزاری 100‌ها مراسم کرسی تلاوت و محافل انس با قرآن در سطح کشور با حضور قاریان بین‌المللی کشورمان و همچنین قاریان مصری خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال کاروان قرآنی به استان‌های مختلف با محوریت مناطق محروم اعزام خواهیم کرد تا از این طریق گامی در جهت توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی در حوزه قرآن برداشته باشیم.

.

.

قره‌شیخلو برپایی نمایشگاه قرآن و هفته‌های کتاب با هدف معرفی دستاوردهای 36 ساله نظام جمهوری اسلامی ایران را از دیگر برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر دانست و افزود: جشنواره‌های قرآنی مختلفی از جمله جشنواره کودک، نوجوان، خانواده، الحافظون، رحمةللعالمین در ایام‌الله دهه فجر برگزار می‌شود.

برپایی غرفه «قرآن بخوانید، جایزه بگیرید» در راهپیمایی 22 بهمن
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های قرآن و عترت در مراکز مختلف افزود: ما در ایام‌الله دهه فجر علاوه بر برگزاری محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت، ختم قرآن را نیز در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم که با حمایت همکاران به خوبی برگزار شود.

سپس نماینده اتحادیه موسسات قرآنی با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی کودک، نوجوان و خانواده خاطر نشان کرد: در مراسم راهپیمایی 22 بهمن غرفه‌هایی با عنوان قرآن بخوانید و جایزه بگیرید در نظر گرفته‌ایم همچنین 5 هزار جلد قرآن کریم به صورت رایگان در مناطق محروم توزیع خواهیم کرد.

کوه‌پیمایی جامعه قرآنی در ارتفاعات تهران
سپس نماینده سپاه پاسداران به ارائه گزارشی از برنامه‌های دارالقرآن این سازمان در دهه فجر پرداخت و گفت: مرحله نهایی مسابقات قرآن سپاه پاسداران 14 و 15 بهمن ماه در اهواز برگزار می‌شود همچنین برپایی یکی از مراحل جشنواره ملی الحافظون در این ایام تدارک دیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: در نظر داریم مراسم کوه‌پیمایی جامعه قرآنی را نیز 9 بهمن ماه با حضور جمعی از اساتید و مسئولان قرآنی در یکی از ارتفاعات تهران برگزار کنیم که زمان دقیق آن متعاقباً‌ اعلام خواهد شد.

.

.

در ادامه نماینده دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری مسابقات حفظ سوره مبارکه فجر مسابقات مختلف قرآنی در فضای مجازی و اعزام کاروان قرآنی به مناطق محروم گفت: ما برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته‌ایم که برپایی ششمین دوره جشنواره حدیث که در دهه مبارک فجر ثبت‌نام آن آغاز خواهد شد یکی از مهمترین آنهاست.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد