صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






همایش عصری با شعر انقلاب در شهرستان لاهیجان برگزار شد

همزمان با فرا رسیدن ایام فرخنده دهه فجر همایش عصری با شعر انقلاب در لاهیجان برگزار شد. به مناسبت گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در سالن همایش شهرداری لاهیجان برگزار شد. در ابتدای مراسم شاهین جهانگیر بلورچیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان اظهار کرد: داشته های ما در شعر بسیار […]

کد خبر : 14673 | 9:18 ب.ظ | ۱۳ بهمن , ۱۳۹۳

بلورچیان 84

همزمان با فرا رسیدن ایام فرخنده دهه فجر همایش عصری با شعر انقلاب در لاهیجان برگزار شد.

به مناسبت گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در سالن همایش شهرداری لاهیجان برگزار شد.

در ابتدای مراسم شاهین جهانگیر بلورچیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان اظهار کرد: داشته های ما در شعر بسیار زیاد است و می توانیم از طریق آن راه بزرگی برای تمام هنرها باز کنیم.

وی افزود: شعر تعریف ناپذیرترین چیزی است که وجود دارد، شعر سخنی اندیشیده، مرتب، موزون و الهامی از قلب شاعر است.

وی اضافه کرد: شاعران در طول تاریخ ایران همواره با اشعار خود در ادبیات ما ماندگار شدند و باید عاشقی را از شاعران آموخت که باعث شدند زبان فارسی را با دل و جان نسل به نسل پاسداری نماییم.

جهانگیر بلورچیان با بیان اینکه شعر ثروت ملی ماست گفت: در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شاعران با سرودن اشعار حماسی در خدمت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند.

وی به بیان برنامه های مشارکتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان اشاره کرد و گفت: در سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی و تاکید بر اقتصاد مقاومتی سعی کردیم در ایام مبارک دهه فجر برنامه های فرهنگی و هنری را به منظور کاهش هزینه ها و افزایش غنای برنامه با کمک دیگر دستگاههای فرهنگی انجام دهیم و عصری با شعر انقلاب نیز با همکاری شهرداری، شورای شهر و اداره کتابخانه های عمومی برگزار می شود.

در ادامه مراسم کاظم کسرایی فرماندار لاهیجان ضمن تبریک فرا رسیدن این ایام اظهار کرد: دهه فجر نشان از شروع نورانیت دارد هر چقدر چشم بینا داشته باشیم اما در تاریکی چیزی را نمی بینیم، انقلاب، نور است انقلاب وضعیتی را برای ما ایجاد کرده تا بتوانیم حقایق را ببینیم، ببینیم که چه برسر ما آوردند، کجا بودیم و کجا باید باشیم.

وی افزود: انسان خلیفه اله است اگر در برابر ظلم و ستمی که به او می شود سکوت کند یعنی در حق مقام والای انسانیت اهانت کرده است. انسان اگر نتواند از حقوق خودش دفاع کند به خود ظلم کرده است، قبل از انقلاب با حمله هر دشمنی قسمتی از خاک ایران را تصرف کردند ولی بعد از انقلاب هیچ دشمنی نتوانست حتی یک وجب از خاکمان را تصرف کند به همین دلیل است که ما اکنون در فشار هستیم.

کسرایی گفت: شعر یکی از زیبائی هایی است که می تواند همه اینها را در یک نگاه برای برای مردم تبیین کند، شعر یک هنر والاست و افتخار ما این است که شاعران بزرگی داریم که رسالت انقلاب را در قالب شعر بیان می کنند.

در ادامه همایش شاعرانی از شهرهای مختلف انزلی، رشت، املش و لاهیجان در زمینه انقلاب به شعرخوانی پرداختند و در پایان از تعدادی شاعران با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

IMG_5632.jpg-----IMG_5650.jpg------

IMG_5685.jpg-----

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد