صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






ارمغان دیپلماسی غرب برای جهان اسلام جز ریا و تهدید نیست

نادر یارحسینی درباره شرایط مذاکره با آمریکا اظهار کرد: پیش از آنکه بحث اصلی یعنی مذاکره به میان آید اندکی به هویت سیاسی و دیپلماسی آمریکا و غرب پرداخته تا اهداف و علل مسامحه‌کاری و کارشکنی و دشمنی و طولانی کردن آنها نسبت به مذاکره هسته‌ای با ایران بیش از پیش معلوم شود. وی اساس دیپلماسی آمریکا و […]

کد خبر : 15321 | 11:54 ق.ظ | ۲۸ بهمن , ۱۳۹۳

نادر یارحسینی درباره شرایط مذاکره با آمریکا اظهار کرد: پیش از آنکه بحث اصلی یعنی مذاکره به میان آید اندکی به هویت سیاسی و دیپلماسی آمریکا و غرب پرداخته تا اهداف و علل مسامحه‌کاری و کارشکنی و دشمنی و طولانی کردن آنها نسبت به مذاکره هسته‌ای با ایران بیش از پیش معلوم شود.
وی اساس دیپلماسی آمریکا و غرب را بر اندیشه «نیچه و ماکیاول» دانست و افزود: سیاست آنها کسب قدرت و منفعت دنیایی بوده و این روش از نوع سیاست شیطانی است که در آن از اخلاق و معنویت و ارزش‌های انسانی مطلقا خبری نیست و نفسانیت در آن جای خدا و حق نشسته است.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گیلان پایه تمدن غرب را بر کینه‌توزی و انتقام عنوان کرد و گفت: در این دیپلماسی روابط مسالمت‌آمیز امری محال و غیرممکن بوده و دیپلماسی غرب و آمریکا تضاد مبنایی با اسلام داشته است.

وی هدف غربی‌ها در دیپلماسی را بهره‌گیری از سیاست حیوانی ذکر کرد و ادامه داد: ارمغان دیپلماسی آمریکا و غرب برای جهان به‌ویژه مسلمانان در طول دهها سال چیزی جز خشونت، تهدید، فریبکاری، ریاکاری، سلطه‌گری نبوده است.

یارحسینی ادامه داد: دیپلماسی آنها طلبکارانه، پرسش‌گرایانه و تهاجمی، تهمت، افترا، جعل و تقلب است و بنای این سیاست و دیپلماسی که آمریکا مظهر عالی اوست بر روحیه استکباری، دروغ، سرکوب، تبعیض، وحشت، جنگ، خونریزی، چپاول، ارعاب، ترور، پرورشتروریسم، کودتا، فتنه، اختلاف مذاهب و قومیت‌ها، جعل مکاتب و عرفان‌های کاذب، تحریم اقتصادی، فساد اخلاقی، حمایت از مکاتب خودساخته بهائیت وهابیت و صهیونیسم اشغالگر و … است.

وی با بیان اینکه آنچه قرآن کریم از صفات و سیاست‌های شیطان می‌فرماید در سیاست آمریکا و غرب کاملاً مشهود و مبرهن است، تصریح کرد: شیطان با خدا به مجادله بر می‌خیزد و خود را برتر معرفی و نسبت به دیگر موجودات در مقام مقایسه برمی‌آید و خود را محق و دیگران را ناحق و گمراه می‌داند، این موجود پلید خود را مصون و مبرا از گناه دانسته و به تبرئه خویش پرداخته و اعمالزشت خود را منطقی و موجه پنداشته و دیگران را مقصر جلوه می‌دهد.

اساس سیاست غرب همواره گناهکاری دیگران و بی‌گناهی خود است

به گفته این مسئول، اساس سیاست آمریکا و غرب این است که همواره دیگران را گناهکار و خود را بی‌گناه معرفی کنند و بر مبنای این بینش دائما با دیگران به جدال و جنگ می‌پردازند و آمریکا به همراه چند کشور اروپایی خود را جامعه جهانی می‌نامند.

وی افزود: دولت آمریکا نیز خود را سردمدار و رهبر این جامعه می‌داند و به همین دلیل است که اینها به خود اجازه می‌دهند در همه امور ملت‌ها و حتی جزئی‌ترین آنها دخالت کرده و تصمیم گیری کنند و اگر دولت یا ملتی در این امر آنها را نپذیرند باید تاوان سختی را بپردازند.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گیلان اضافه کرد: آمریکا از طریق متحدانش از جمله عربستان در سال 1994 میلادی «21 سال قبل» القاعده با عنوان گروه اسلامی را به‌وجود آورد و سپس با رهبری بنلادن با تجهیزات کامل نظامی و از طریق خاک پاکستان وارد افغانستان کرد و این گروه تروریستی با نام اسلام به قتل‌عام مردم افغان پرداختند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا برای ورود نظامی به افغانستان در سال 2001 میلادی (14سال قبل) با طرحی پیچیده و فریبنده برج‌های دوقلوی خود را با چند هواپیما تخریب و چند نفر آمریکایی در ساختمان کشته شدند آنگاه با هیاهوی تبلیغاتی فراوان در دنیا اعلام داشتند که کار مسلمانان تروریست به نام القاعده در افغانستان است.

به گفته یارحسینی، آنها با این روش و حیله توانستند چند هدف را دنبال کنند مانند اینکه مردم دنیا را از مسلمانان بترسانند، مسلمان‌کشی راه بیندازند، برای ورود به خاورمیانه و افغانستان توجیه داشته باشند، منطقه را ناامن کنند، ثروت و ذخایر معدنی را به تاراج ببرند، خود را ضد تروریسم جلوه دهند، امنیت صهیونیسم را برقرار کنند.

وی گفت: بوش پسر رئیس جمهور آمریکا از این حربه استفاده و مدت‌ها موضوع خاورمیانه جدید همسو با صهیونیسم را مطرح می‌کرد و متحدانش نیز این جملات را نشخوار می‌کردند تا اینکه در سال 2011 میلادی داعش از القاعده متولد و با رهبری آمریکایی‌ها و صهیونیسم برای براندازی حکومت بشار اسد روانه سوریه و در سال 213 میلادی وارد عراق شدند.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه آنها گاهی تعرضات ناموفق به لبنان دارند و دست به جنایت‌های بی‌شماری زده و به کوچک و بزرگ رحم نمی‌کنند، ادامه داد: تعداد زیادی از زن و مرد و کودک را به رگبار می‌بندند و یا ذبح می‌کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها با این جنایت‌ به دنبال ایجاد صهیونیسم بزرگ هستند و شاخه‌هایی از القاعده اکنون در نیجریه، سودان، میانمار، لیبی، یمن، مصر، تونس و برخی دیگر از کشورها خون مردم مسلمان را می‌ریزند.

یارحسینی با تصریح بر اینکه آمریکا برای فریب افکار عمومی ائتلاف ضدداعش را تشکیل داده است، خاطرنشان کرد: ایران که به ماهیت دروغین‌شان پی برده و به آنها نپیوسته است کشور ما را متهم به حمایت از تروریست می‌کنند در حالی که موسس این گروه‌های تروریستی خودشان هستند و کمک‌های نقدی و تسلیحاتی می‌کنند و در اغلب کشورهای دنیا برای آنها دفاتر جذب نیرو تشکیل داده و به عراق و سوریه اعزام می‌کنند و رسانه‌ها را در اختیار این جنایتکاران گذاشته‌اند.

وی اظهار کرد: داعش در هر منطقه در عراق و سوریه که مورد محاصره مردم و نظامیان قرار می‌گیرند هواپیماهای ائتلاف برای آنها مهمات و آذوقه پرت می‌کنند تا بتوانند از خود دفاع کنند در آن صورت به افکار عمومی می‌گویند اشتباه شده است.

این مسئول توطئه دیگر آمریکایی‌ها را در نشریه شارلی ابدو در فرانسه دانست و تصریح کرد: طبق برنامه هماهنگ شده با این نشریه که یک ماه قبل و در هفته وحدت به وقوع پیوست این بود که کاریکاتور توهین‌آمیز از رسول خدا (ص) را منتشر کردند و چند تروریست داعش را برای درگیری به دفتر نشریه فرستادند تا با این روش بتوانند مسلمانان را در آمریکا و اروپا سرکوب کرده و جلوی خیزش مردم مغرب زمین به سمت اسلام را بگیرند و اسلام‌هراسی ایجاد کنند.

وی افزود: آنها ادعا کردند که چند مسلمان تروریست به این نشریه حمله کرده و افراد نشریه را کشته‌اند و این سناریو و صحنه‌سازی‌ها بهانه‌ای برای دستگیری و اذیت و آزار مسلمانان و آتش زدن مساجد و منازل آنها است.

یارحسینی خیانت و خباثت دیگر آمریکا از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون را طراحی هزاران توطئه برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: آمریکا همواره شکست خورده است از جمله تحریم اقتصادی در روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی، درگیری‌های قومی، مسلح کردن ضدانقلاب، تلاش برای کودتای سیاسی، نظامی، انقلاب‌های رنگی، اقسام فتنه‌ها و … اکنون چندسالی است که دانش هسته‌ای ایران را بهانه کرده‌اند تا بتواند به مقاصد شوم خود برسند در حالی که کشور ما تنها دنبال دانش آن است و مقام معظم رهبری فرمودند: «ما بارها گفته‌ایم که به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم» دیگر مسئولان و روسای جمهور نیز بارها این مطلب را تکرار کرده‌اند اما گوش آمریکایی‌ها به این مسایل بدهکار نیست و شیطان در پی لجاجت و دشمنی هستند.

وی گفت: دانش هسته‌ای امروز در کشور بومی شده مانند ساخت موشک، پرتاب ماهواره به فضا، در بخش شبیه‌سازی و پزشکی و کشاورزی و صنعت و بهداشت این دانش به‌کار گرفته می‌شود و این موفقیت‌ها در تحریم شدید اقتصادی 36 ساله به دست آمده است.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مدت‌ها بود که آمریکا با تبلیغات فراوان وانمود می‌کرد ایران اهل مذاکره نیست، یادآور شد: این دولت تمایل به مذاکره 1+5 که رأس آن آمریکا است کرده و حدود یک سال است که مذاکره ادامه دارد در حالی که برای سازمان‌های جهانی اثبات شده بود ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و خود آمریکایی‌ها نیز کاملاً واقفند که ایران تنها به دنبال دانش آن است اما آنها با فشار قرار دادن ایران در پی اهداف سیاسی خود هستند.

وی اظهار کرد: پس از آغاز مذاکره بار دیگر بازدیدهای زیادی از موسسات مذکور صورت گرفت اما مدام با حرف‌های تکراری ایران را به داشتن این سلاح متهم می‌کنند تا امتیاز بگیرند و آنها نمی‌خواهند تحریم را یک‌باره ازمیان بردارند و زمان طولانی حداقل 20 ساله مطرح کرده‌اند و برای لغو تحریم‌ها مراحل و شرایط تعیین کرده‌اند که ایران هر شرطی را بپذیرد یک مورد از تحریم‌ها حذف می‌شود.

به گزارش فارس، یارحسینی به فرمایش‌های مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند«اگر یک وقتی مسئله هسته‌ای حل شود دهها بهانه دیگر را پیش می‌کشند، چرا موشک دارید؟ چرا هواپیماهای بدون سرنشین دارید؟ چرا با رژیم صهیونیستی بدید؟ چرا رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسید؟ چرا از مقاومت در منطقه به قول خودشان در خاورمیانه حمایت می‌کنیم؟» تحریم آمریکا از ابتدا آغاز و هر روز هم بیشتر شد.

به گفته وی، آمریکایی‌ها حقوق بشر را مطرح می‌کنند، تحریم‌هایی به بهانه‌هایی مانند نقض حقوق بشر و حمایت ایران از تروریسم است و آمریکا همجنس بازی را جزو حقوق بشر می‌داند، از اشرار و ضد انقلاب و آنها که در داخل کشور جوانان مردم را به شهادت رساندند حمایت می‌کنند و دهها خواسته دیگر دارند.

این مسئول یادآور شد: شرایط مذاکره ایران با آمریکا علاوه بر لغو تحریم‌ها به صورت یکجا، برگرداندن میلیاردها تومان بدهی ایران است که پس از یک سال مذاکره یک میلیارد آن را به حساب بین‌المللی ریختند که ایران تاکنون قادر به برداشت نشده و اگر روزی کشور ما بتواند برداشت کند باید از آنها جنسی که خودشان مشخص می‌کنند بخرد و عنوان برد، برد در مذاکره توسط تیم ایران درست نبود زیرا آمریکا در طول انقلاب اسلامی ضرر زیاد مادی و معنوی به ما زده است از جمله میلیاردها تومان پول ایران را سال‌هاست که بلوکه کرده و برخی از داخلی‌ها مدام خواب آمریکا را می‌بینند و بعضی هم دست‌اندرکارند و علاج اقتصاد کشور را به وسیله آمریکا می‌دانند و مکرر از بهبود اقتصادی آینده و مذاکره با آمریکا سخن می‌گویند.

وی متذکر شد: آمریکایی‌ها نیز با شنیدن این سخنان از داخل کشور مرتب تعداد تحریم‌ها را بیشتر کرده‌اند و می‌گویند «دست ایران بسته است» اما رهبر معظم انقلاب پس از این سخن آمریکا فرمودند «دست ملت و مسئولان هیچ‌گاه بسته نبوده و با توافق بد موافق نیستیم و توافق باید در یک مرحله باشد» و درباره اتکا به درون فرمودند «برای پیشرفت باید به داخل کشور بنگریم، به منابع انسانی و امکانات» مسئولان باید گام‌های اقتصاد مقاومتی را از درون کشور بردارند و هدفمندی را اصلاح کنند و طبق فرمایش رهبری، پیشرفت باید درون‌زا و متکی به استعداد درونی باشد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد