صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






قزوه در جشنواره ملی، ادبی نور: نام این جشنواره با انقلاب اسلامی گره خورده است +تصاویر

نویسنده و شاعر معاصر ایران گفت: گیلان نیز یکی از پایگاه های موفق در عرصه شعر و ادبیات است که در از گذشته تاکنون حتی در زمان انقلاب سهم عظیمی داشته و آثار گرانقدری را از خود به یادگار گذاشته است. به گزارش ایسنا، علیرضا قزوه، نویسنده و شاعر معاصر ایران امروز، 5 اسفند در […]

کد خبر : 15380 | 5:14 ب.ظ | ۵ اسفند , ۱۳۹۳

نویسنده و شاعر معاصر ایران گفت: گیلان نیز یکی از پایگاه های موفق در عرصه شعر و ادبیات است که در از گذشته تاکنون حتی در زمان انقلاب سهم عظیمی داشته و آثار گرانقدری را از خود به یادگار گذاشته است.

به گزارش ایسنا، علیرضا قزوه، نویسنده و شاعر معاصر ایران امروز، 5 اسفند در جشنواره ملی – ادبی «نور» که در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد، برگزاری چنین جشنواره هایی را فرصتی جهت بررسی و بازخوانی ادبیات معاصر به ویژه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و اظهار کرد:نام این جشنواره با روشنایی، بیداری و انقلاب گره خورده است و لذا از رونق خاصی برخوردار می باشد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره های ادبی نباید رنگ و بوی شمارشی بگیرند، افزود:ما باید بعد از 35 سال که از عمرانقلاب اسلامی می گذرد، جشنواره هایی داشته باشیم که پا به پای انقلاب و آرمان های آن با موفقیت پیش رود و ارزش های والای این گفتمان الهی را در دنیا متجلی سازد.

قزوه با بیان اینکه ایران سرزمین فرهنگ است، تصریح کرد:خوشبختانه توانسته ایم در این جشنواره شاهد حضور میهمانانی از کشورهای هندوستان، افغانستان و کشورهای فارسی زبان منطقه باشیم که این امر موجب می شود فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی ما به سایر کشورها انتقال یابد و زمینه گسترش این فرهنگ متعالی را فراهم آورد.

نویسنده و شاعر معاصر ایرانی در ادامه خواستار مردمی شدن برگزاری این قبیل جشنواره ها شد و خاطرنشان کرد:اگر مسئولیت برگزاری این جشنواره ها به متولیان دولتی سپرده شود، اهداف بلند این حرکت های فرهنگی در میان افت و خیزهای اداری و کمبود بودجه کمرنگ می شوند؛ لذا باید در شرایط کنونی شاهد استمرار برگزاری جشنواره های ادبی با محوریت اشاعه دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور گسترده مردم به ویژه نسل جوان باشیم.

شاعر برجسته انقلاب و دفاع مقدس با تاکید بر ایکه ادبیات، شعر و عرفان هویت ملی و از جمله مولفه های ارزشمندی ایرانیان در دنیاست، یادآور شد: در همه جای دنیا ایران و ایرانی را به شاعران برجسته و نامدار می شناسند و لذا ادبیات، افتخار سرزمین ایرانی و اسلامی ماست.

قزوه خوشبختانه با بیان اینکه شاعران و فعالان ادبی به واسطه آثارشان همواره در تاریخ زنده و ماندگار هستند، اضافه کرد: تجلیل از ادبا، شعرا و فعالان ادبی منظوم در اینگونه محافل، تنها قدردانی کوچکی از زحمات این بزرگواران است که با قریحه و اندیشه های بلندشان فرهنگ این مرزو و بوم را غنا بخشیدند.

وی در پایان با بیان اینکه شعر در میهن ما رشد بسیار چشمگیری داشته و دارد، عنوان کرد:در این میان استان گیلان نیز یکی از پایگاه های موفق و صاحب سبک در عرصه شعر و ادبیات است که از گذشته های دور تاکنون حتی در زمان انقلاب و دوران دفاع مقدس سهم عظیمی در عرصه ادبیات کشور داشته و آثار گرانقدری از خود به یادگار گذاشته است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد