صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






یادواره 500 شهید صومعه سرا/ امیر سیاری: هر چه داریم به برکت خون شهدا است

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران گفت: امروز پنجم اسفند ماه ناوگروه نیروی دریایی ایران در جنوب جزایر اندونزی مستقر شده و خط استوا را پشت سر گذاشته و تا چند روز دیگر در جاکارتا پایتخت اندونزی پهلو می‌گیرد. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در یادواره فرماندهان، سرداران و 500 شهید شهرستان صومعه سرا، زنده نگه داشتن […]

کد خبر : 15391 | 9:52 ق.ظ | ۶ اسفند , ۱۳۹۳

8gemftl9

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران گفت: امروز پنجم اسفند ماه ناوگروه نیروی دریایی ایران در جنوب جزایر اندونزی مستقر شده و خط استوا را پشت سر گذاشته و تا چند روز دیگر در جاکارتا پایتخت اندونزی پهلو می‌گیرد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در یادواره فرماندهان، سرداران و 500 شهید شهرستان صومعه سرا، زنده نگه داشتن یاد شهدا را موجب اجر و پاداش زیاد دانست.

وی افزود: درود می‌فرستیم به روح مطهر 500 شهید صومعه‌سرا که با جانفشانی خود افتخار بزرگی را برای کشور اسلامی آفریدند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه رهبری فرمودند هر چه داریم به برکت خون شهدا است، گفت: باید بررسی کنیم امروز چه داریم.

وی ادامه داد: در نظام بین‌الملل جایگاه هر کشوری مشخص است که در چه رتبه و مقطعی قرار دارند و هر قدر کشورها قدرت بیشتری داشته باشند از جایگاه بالاتری برخودار هستند.

سیاری با بیان اینکه قدرت ما قبل از انقلاب کجا بود، افزود: اینکه بدانیم امروز پس از انقلاب اسلامی در چه جایگاهی هستیم مهم است.

وی قدرت را به دو بخش معنوی و مادی عنوان کرد و گفت: قبل از انقلاب از هیچ قدرت معنوی برخوردار نبودیم و آنچه قدرت معنوی ما را افزایش می‌دهد اسلام، امام حسین و انقلاب است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یک بعد قدرت مادی را سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: بعدهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی، قدرت مادی کشور است.

به گفته وی، قبل از انقلاب اسلامی در قدرت مادی در حوزه سیاسی در داخل کشور ایران بالای 300 هزار نفر مستشار خارجی از کشورهای غربی به ویژه استکبار جهانی در تمام ارگان‌های تصمیم‌گیر کشور حضور داشتند.

سیاری یکی از راه‌های استعمار را وجود مستشاران دانست و افزود: آنها برای کشور تصمیم‌گیری می‌کردند و در سیاست خارجی دخیل بودند و در سیاست کشور در ابعاد مختلف از مستشاران خارجی استفاده می‌شد.

وی با بیان اینکه در بعد سیاسی تمام ارتباطات ما را مستشاران تعیین می‌کردند، خاطرنشان کرد: در بعد اقتصادی قدرت بهره‌برداری از منابع در کشور را نداشتیم و دیگران تصمیم‌گیرنده بودند و استخراج نفت و واردات کشور توسط مستشاران تصمیم‌گیری می‌شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به وضعیت فرهنگی ایران در قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: در بعد فرهنگی و اجتماعی در جامعه وضعیت پوششی و خیابان‌های ما متفاوت بود و ما به دنبال غربی شدن بودیم و فرهنگ اصیل فراموش شده بود.

وی تصریح کرد: جشن‌های 2500 ساله که قبل از انقلاب اسلامی برگزار کردند می‌خواستند فرهنگ منحط غربی را حاکم کنند و در وضعیت اجتماعی کشور نیز آمریکایی‌ها مبلغی را به عنوان توحش دریافت و ما را تحقیر می‌کردند.

سیاری با اشاره به اینکه امام (ره) در مقابل کاپیتولاسیون ایستاد، خاطرنشان کرد: در ایران قبل از انقلاب در بحث فرهنگی در مجله‌ها تبلیغات ضد فرهنگ ایران و اسلامی انجام می‌دادند و در پایان سال در مسابقه‌ای دختر شایسته ایرانی معرفی می‌کردند و مانند کالا در کشورهای غربی به نمایش می‌گذاشتند.

وی با بیان اینکه هیچ تدبیری در باره اداره اجتماع وجود نداشت، یادآور شد: در نیروی دریایی در پرورش نیروی انسانی نیازمند دیگران بودیم و در بحث نگه‌داری و تامین تجهیزات نیروی دریایی ایران خارجی ها تصمیم‌ می‌گرفتند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه در تاکتیک‌های دفاع دیگران صاحب فکر بودند، افزود: در محدوده کوچک خلیج فارس و دریای عمان دریانوردی می‌کردیم و دیوار دفاع از زنجیره دفاعی ناتو در مقابل شوروی بودیم تا منافع غرب در منطقه حفظ شود.

وی به قدرت کنونی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی را پشت سر گذاشتیم و پس از انقلاب ترور، جنگ و تحریم‌ها را راه انداختند و امروز تمام تصمیم‌های مربوط به اداره کشور در داخل انجام می‌شود.

سیاری با تاکید بر اینکه امروز کشور جمهوری اسلامی ایران در بعد سیاسی سرلوحه اخبار تمام جهان است، خاطرنشان کرد: این به معنای تاثیرگذاری امروز در منطقه است و کسی نمی‌تواند از خارج برای کشور ما تصمیم بگیرد.

وی وضعیت ناوگان دریایی ایران را دارای استانداردهای جهانی دانست و یادآور شد: امروز در نیروی دریایی ارتش ایران تمام آموزش و تخصص‌های مورد نیاز را داریم و در داخل کشور نیروهای ولایت‌مدار، شهادت‌طلب، مومن، متعهد، متخصص، سیاست‌مدار و … آموزش می‌بینند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه نیازی به تاکتیک دیگران نداریم، متذکر شد: امروز در داخل کشور تاکتیک‌ها را خلق می‌کنیم و ناو موشک‌انداز، ناوشکن و زیردریایی می‌سازیم و این شعار نیست بلکه عمل است.

این مسئول اظهار کرد: در سال 82 ناو موشک‌انداز پیکان در منطقه الحاق پیدا کرد و پیشرفته‌ترین فناوری در آن لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه در سال 88 ناوشکن جمهوری اسلامی ایران ناوشکن جماران در بندرعباس الحاق پیدا کرد، افزود: ناوشکن دماوند 15 اسفند ماه امسال الحاق پیدا می‌کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز پنجم اسفند ماه ناو گروه نیروی دریایی ایران در جنوب جزایر اندونزی مستقر شده و خط استوا را پشت سر گذاشته و تا چند روز دیگر در جاکارتا پایتخت اندونزی پهلو می‌گیرد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد