صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






آستانه اشرفیه قطب گردشگری مذهبی گیلان + تصاویر

بارگاه رفیع حضرت سید جلال الدین اشرف(ع) برادر گرامی امام رضا(ع) در آستانه‌اشرفیه سالانه میزبان صدهاهزار زائر و گردشگر مذهبی است که به این شهرستان سفر می‌کنند. این شهرستان با مساحت 412.8کیلومتر و  بیش از 108هزار نفر جمعیت از شهرستان‌های استان گیلان است که در30 کیلومتری رشت و در مسیر راه اصلی کناره دریای خزر […]

کد خبر : 15674 | 11:19 ق.ظ | ۲۷ اسفند , ۱۳۹۳

بارگاه رفیع حضرت سید جلال الدین اشرف(ع) برادر گرامی امام رضا(ع) در آستانه‌اشرفیه سالانه میزبان صدهاهزار زائر و گردشگر مذهبی است که به این شهرستان سفر می‌کنند.

این شهرستان با مساحت 412.8کیلومتر و  بیش از 108هزار نفر جمعیت از شهرستان‌های استان گیلان است که در30 کیلومتری رشت و در مسیر راه اصلی کناره دریای خزر ‌است.

آستانه‌اشرفیه  از شمال به دریای مازندران از خاور به لاهیجان، از جنوب به املش و از باختر به رشت محدود است و یک شاخه فرعی از سفید رود کنار شهر آستانه و شاخه آب اصلی از 4 کیلومتری شمال‌باختری آن می‌گذرد.

آب و هوای آن معتدل و بسیار مرطوب بوده، بیش‌ترین درجه گرما در تابستان 32 و کم‌ترین درجه در زمستان 3 است و میزان بارندگی سالانه به طور متوسط 1500 میلی‌متر است.

بارگاه رفیع حضرت سید جلال الدین اشرف(ع) برادر گرامی امام رضا(ع) و بقاع متبرکه آقا سید محمد بن جعفر از فرزندان امام جعفر صادق(ع) و آقا سید حسن و آقا سید جانی از نوادگان امام موسی کاظم(ع) آستانه اشرفیه را قطب گردشگری مذهبی گیلان کرده است.

جاذبه‌های گردشگری

پارک ساحلی آستانه، پارک جنگلی  بندرکیاشهر، اسکله ماهیگیری  و قایقرانی بندرکیاشهر، پارک جنگلی صفرابسته، تالاب بندرکیاشهر، مناطق ساحلی بوجاق و عسگرآباد از جاذبه‌های گردشگری آستانه اشرفیه است.

جاذبه‌های تاریخی آستانه اشرفیه

آرامگاه استاد محمد معین (1297-1350ش): استاد معین (فرهنگ نویس، پژوهشگر و ادیب) در شهر رشت و در خانواده ای روحانی متولد شد. مهم ترین اثر استاد معین ، دوره کامل فرهنگ فارسی در شش جلد است .آرامگاه استاد معین در شهر آستانه اشرفیه نزدیک آرامگاه سید جلال الدین اشرف قرار دارد .

پل خشتی تجن گوکه: این پل در مسیر راه قدیمی سیاهکل به لاهیجان به تجن گوکه بر روی رودخانه ی شیم رود احداث شده است ، قرار دارد. پل تجن گوکه دارای دو دهانه ی بزرگ در وسط و دو دهانه ی کوچک در طرفین است.در اطراف این پل ، طبیعت بسیار زیبایی وجود دارد که با ایجاد امکانات رفاهی و مرمت پل و بازگرداندن آب به مسیر طبیعی خود ، می توان از آن به عنوان یکی از مناطق توریستی بسیار زیبای منطقه استفاده کرد.

پل خشتی نیاکو: این پل بر سر راه قدیم آستانه به لاهیجان و در روستای بالامحله ی نیاکو قرار دارد و دارای یک چشمه ی بزرگ و سه چشمه کوچک است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد