صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






یادواره شهید حسین املاکی در لنگرود برگزار می‌شود

فرمانده تیپ تکاور میرزا کوچک خان لنگرود از برگزاری بیست و هفتمین سالگرد شهادت سردار حسین املاکی در 9 فروردین 94 خبر داد. حسین مصطفی‌پور در جمع خبرنگاران این شهرستان به مناسبت بزرگداشت سردار املاکی، اظهار کرد: شهید به واسطه ایثارگری و از خودگذشتگی‌های فراوان در جامعه دارای ارزش بالایی است. وی نقش رسانه‌ها را […]

کد خبر : 15676 | 9:34 ق.ظ | ۲۸ اسفند , ۱۳۹۳

خبرگزاری فارس: یادواره شهید حسین املاکی در لنگرود برگزار می‌شود
فرمانده تیپ تکاور میرزا کوچک خان لنگرود از برگزاری بیست و هفتمین سالگرد شهادت سردار حسین املاکی در 9 فروردین 94 خبر داد.

حسین مصطفی‌پور در جمع خبرنگاران این شهرستان به مناسبت بزرگداشت سردار املاکی، اظهار کرد: شهید به واسطه ایثارگری و از خودگذشتگی‌های فراوان در جامعه دارای ارزش بالایی است.

وی نقش رسانه‌ها را در تبیین فداکاری‌های شهدا و جانفشانی‌های آنها برای زنده نگه داشتن دین و اسلام بسیار خطیر دانست و افزود: باید تلاش شود تا صحنه‌های حماسه رزمندگان در جنگ تحمیلی به نحو درست در اختیار جوانان و نسل جدید قرار گیرد.

فرمانده تیپ تکاور میرزا کوچک خان لنگرود با بیان اینکه باید یاد و خاطره شهدا را آن گونه که شایسته است زنده نگه داریم، خاطرنشان کرد: شهدا به ما درس استقامت دادند و اقتدار امروز ایران اسلامی به برکت خون شهداست که باید این حرکت ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه باب شهادت همواره باز است، تصریح کرد: مردم ما مسیر خود را انتخاب کرده‌اند و در این راه ثابت‌قدم هستند.
مصطفی‌پور شهید والامقام حسین املاکی را شمع روشنی برای جوانان کشور عنوان کرد و افزود: این شهید بزرگوار از نظر کرامات انسانی و سجایای اخلاقی حتی در میادین جنگ واقعاً الگویی برای همه بود.

وی با اشاره به اینکه شهید حسین املاکی اسوه صداقت و ایمان بود، متذکر شد: نقش مدیریتی این شهید بزرگوار املاکی در هدایت نیروها در میدان جنگ به حدی بالا بود که با وجود وی کسی احساس کمبود نمی‌کرد.

این مسئول از برگزاری بیست و هشتمین سالگرد شهادت سردار همیشه قهرمان گیلان شهید حسین املاکی در روز یکشنبه 9 فروردین 94 خبر داد و گفت: این مراسم ساعت 16 عصر در مسجد جامع لنگرود برگزار می‌شود.

وی از اجرای بالغ بر 17 برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت بزرگداشت شهید حسین املاکی خبر داد و افزود: برگزاری مسابقه انشانویسی دانش‌آموزی با موضوع شهید املاکی، برنامه‌های ختم قرآن در مدارس، برگزاری مراسم ویژه راهیان نور در 16 اسفند در هویزه خبر داد.

مصطفی‌پور توزیع دو هزار جلد دفترچه مزین به عکس و نام شهید املاکی در بین دانش‌آموزان، برگزاری همایش واکاوی نقش لشکر قدس گیلان در عملیات والفجر 10، تولید سرود و نماهنگ ویژه شهید املاکی و … را از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد بزرگداشت شهید املاکی عنوان کرد.
به گزارش فارس، شهید حسین املاکی در عاشورای سال 1340 در روستای کولاک محله لنگرود به دنیا آمد و در سال 58 دیپلم گرفت و وارد سپاه پاسداران شد که پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌ها شد و در کسوت فرمانده محور در لشکر 25 کربلا حماسه‌ها آفرید.

وی در سال 64 با ایجاد لشکر ویژه قدس به عنوان فرمانده تیپ یکم و جانشین لشکر نقش‌آفرینی کرد و در عملیات‌های مختلف مانند کربلای 2، 4 و 5 جانفشانی کرد و در تاریخ 9 فروردین سال 67 در ارتفاعات بانی‌بنوک بر اثر حمله شیمیایی دشمن بعثی آسمانی شد.
مقام معظم رهبری در سفر سال 79 به گیلان شهید املاکی را که در میدان جنگ ماسک خود را به صورت بسیجی کنار دستش بست، قهرمان نامیدند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد