صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






منافع ملی باید در موضوع هسته‌ای ایران کسب شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع هسته‌ای ایران در توافق‌نامه‌های ژنو و لوزان باید دور از هیاهوهای سیاسی بررسی شود، گفت: منافع ملی باید در موضوع هسته‌ای ایران کسب شود. سید محمود نبویان در همایش «دستاوردهای ژنو 2 تا لوزان 2» در مسجد ولی‌عصر (عج) بالامحله شهرستان فومن با بیان […]

کد خبر : 15998 | 12:34 ب.ظ | ۲۰ فروردین , ۱۳۹۴

نبویان
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع هسته‌ای ایران در توافق‌نامه‌های ژنو و لوزان باید دور از هیاهوهای سیاسی بررسی شود، گفت: منافع ملی باید در موضوع هسته‌ای ایران کسب شود.

سید محمود نبویان در همایش «دستاوردهای ژنو 2 تا لوزان 2» در مسجد ولی‌عصر (عج) بالامحله شهرستان فومن با بیان اینکه در دو حوزه مذاکرات در ژنو و لوزان سوئیس چه اقدامی انجام شده است، متن توافق هسته‌ای را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: در کشور باید همه تابع مقام معظم رهبری باشیم و موضوع هسته‌ای مسئله ملی است و منافع ملی باید کسب شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی انجام توافق ژنو را در آبان سال 92 عنوان کرد و گفت: در بیانیه ژنو در سوم آبان سال 92 پنج بخش دارد و موضوع باید به صورت تخصصی بررسی و از هیاهوی سیاسی پرهیز شود.

وی با بیان اینکه آنچه در توافق‌نامه مهم بوده، مذاکره با آمریکا است، تصریح کرد: به همین دلیل بیشتر مذاکرات با جان‌ کری انجام می‌شود و آنها تعهد دادند که هرگونه فعالیت هسته‌ای در کشورمان باید با توافق آمریکا باشد و در این توافق‌نامه امضا شده که مواد غنی‌شده تبدیل به اکسید شود و هیچ مرکز جدید غنی‌سازی نیز نباید ایجاد شود.

نبویان با اشاره به اینکه طبق توافق‌نامه باید تمام مواد غنی شده 20 درصد از بین برود، خاطرنشان کرد: طبق این توافق‌نامه هیچ پیشرفتی در تأسیسات نطنز انجام نشود و سانتریفیوژ جدیدی نیز نباید در نطنز نصب شود.

وی با تصریح بر اینکه در نطنز دو سالن «A و B» داریم، گفت: در سالن A ظرفیت 25 هزار سانتریفیوژ است که در دولت سابق 19 هزار سانتریفیوژ نصب شد و تعداد 8 هزار سانتریفیوژ فعال است و طبق توافق هیچ سانتریفیوژ جدیدی در نطنز نصب نمی‌شود در حالی که در دولت قبل تحقیق و توسعه در بحث هسته‌ای با دقت انجام می‌شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این توافق‌نامه امضا شده که مواد غنی‌شده تبدیل به اکسید شود و هیچ مرکز جدید غنی‌سازی نیز نباید ایجاد شود، اظهار کرد: در این 28 تعهدی که ایران داده دیگر برای صنعت هسته‌ای ما چه چیزی مانده است.

وی اضافه کرد: تعهد دادند نطنز تقریباً خاموش بماند و فردو که قرار است چهار چهارم آن از کار بیفتد و خرج روی دست ملت می‌گذارد و اراک که این‌گونه شد و آب سنگین، حق تولید سانتریفیوژ و ucf اصفهان و همه را دادند  عقب‌نشینی‌هایی در این راستا صورت گرفت در حالی که 6 کشور در دنیا دارای آب سنگین است که یکی از آن‌ها ایران است.

نبویان با بیان اینکه در این توافق‌نامه حتی یک‌درصد از تحریم‌ها برداشته نشده است، یادآور شد: ما در توافق ژنو بالای 95 درصد از دستاوردهای هسته‌ای را واگذار کردیم و فردو در دوره قبل مرکز غنی‌سازی بود و در توافق ژنو گفته شد مرکز غنی‌سازی باقی می‌ماند اما در توافق لوزان گفتند فردو اصلا نباید مرکز غنی‌سازی باشد.

به گفته وی، آمریکا دارای 103 رآکتور هسته‌ای،انگلیس 19 رآکتور هسته‌ای، فرانسه 53 رآکتور و ‌ژاپن 50 رآکتور است و ایران تنها یک رآکتور دارد که نشان می‌دهد تمام کشورهای توسعه یافته درصدد استفاده از این انرژی هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی وضعیت هسته‌ای ایران را نگران‌کننده خواند و متذکر شد: باید به مردم واقعیت را گفت و بگوییم در قبال امتیازاتی که داده‌ایم چه مقدار از تحریم‌ها برداشته خواهد شد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد