صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






سبک زندگی غربی با سیره عملی حضرت زهرا(س) منافات دارد

امام جمعه ماسال گفت: متاسفانه سبک زندگی غربی و دنیایی، انسان را از مدار انسان بودن خارج کرده و نگاهش به زن ابزاری است و این موضوع با سیره عملی حضرت زهرا(سلام‌اله علیها) منافات دارد. حجت‌الاسلام سیدهادی موسوی، امام جمعه ماسال با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) اظهار کرد: از الگوبرداری‌های جامعه […]

کد خبر : 16004 | 12:41 ب.ظ | ۲۰ فروردین , ۱۳۹۴

امام جمعه ماسال گفت: متاسفانه سبک زندگی غربی و دنیایی، انسان را از مدار انسان بودن خارج کرده و نگاهش به زن ابزاری است و این موضوع با سیره عملی حضرت زهرا(سلام‌اله علیها) منافات دارد.

حجت‌الاسلام سیدهادی موسوی، امام جمعه ماسال با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) اظهار کرد: از الگوبرداری‌های جامعه دینی و اسلامی ما از وجود حضرت زهرا(سلام‌الله علیها)، بحث حجاب و عفاف فاطمی است.

وی با بیان اینکه اصل حجاب و عفاف جز ضروریات دین است، افزود: ضروریات دین یعنی مسائلی که اگر کسی عالما یا عامدا آن را آنکار کند، مرتد خواهد شد.

امام جمعه ماسال گفت: جدا از آیات قرآن مجید و روایاتی که از ائمه معصوم(علیه‌السلام) داریم به سیره عملی حضرت زهرا(سلام الله علیها)نگاه کنیم حجاب برای متانت و مصونیت است و محدودیت نیست.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه حجاب، متانت، وقار و ارزش یک زن اسلامی به حجاب و پوشش وی است، تصریح کرد: چیزی که گرانبها و با ارزش است انسان آن را از دید مردم می‌پوشاند و مخفی می‌کند، پس متانت و ارزش زن به حجابش است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در ایام مریضی خود ناراحت و گریان بود، اسما از وی علت حزن و اندوه حضرت را سوال کرد و آن حضرت فرمودند: وقتی از دنیا می‌روم بدنم را می‌خواهند تشییع کنند نامحرم حجم بدنم را می‌بیند.

امام جمعه ماسال با بیان اینکه این مطلب یک درس عملی برای زنان جامعه ما است، اظهار کرد: متاسفانه سبک زندگی غربی و دنیایی که می‌خواهد هویت انسان‌ها را بگیرد و انسان را از مدار انسان بودن خارج کند و نوع نگاهش به زن به عنوان یک ابزار است، این موضوع با سیره عملی حضرت زهرا(سلام‌اله علیها) منافات دارد.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: پوشش دینی وحجاب فاطمی و اسلامی برای زنان در روایات و آیات قرآنی عنوان شده است و همه اینها به این دلیل است که ارزش زن محفوظ و مصون بماند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد