صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تکامل زنان جامعه اسلامی گره در سیره فاطمی دارد

کارشناس مذهبی با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) اسوه و الگوی جهان است، گفت: تکامل و سعادت زنان جامعه اسلامی گره در سیره فاطمی دارد. شیخ حسن سمیعی در تشریح جایگاه ام ابیها(س) نخست با معرفی حضرت فاطمه (س) به عنوان الگوی زنان بلکه الگوی مردان جهان، گفت: جایگاه مادر حسنین (س) و حضرت زینب […]

کد خبر : 16021 | 8:22 ق.ظ | ۲۲ فروردین , ۱۳۹۴

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن سمیعی

کارشناس مذهبی با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) اسوه و الگوی جهان است، گفت: تکامل و سعادت زنان جامعه اسلامی گره در سیره فاطمی دارد.

شیخ حسن سمیعی در تشریح جایگاه ام ابیها(س) نخست با معرفی حضرت فاطمه (س) به عنوان الگوی زنان بلکه الگوی مردان جهان، گفت: جایگاه مادر حسنین (س) و حضرت زینب (س) قدسی و بزرگ است.

وی با تأکید بر فرمایشات پیامبر گرامی اسلام (ص) در توصیف منزلت فاطمه زهرا با این بیان که «رضای فاطمه رضای من و خشم فاطمه خشم من است»، افزود: رسول اکرم (س) دست ایشان را بوسه می زد و مورد تکریم قرار می داد و او را ام ابیها خطاب می کرد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به روایات و احادیث در مورد منزلت فاطمه زهرا (س)، با بیان گفتاری از امام زمان (عج) که «الگوی من مادرم فاطمه (س) است»، اضافه کرد: خداوند فرموده اگر فاطمه (س) نبود پیامبر را نمی آفریدم و اگر فاطمه نبود علی را هم خلق نمی کردم.

به گزارش دیار باران: وی با بیان گوشه ای از بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در وصف جایگاه ام ابیها (س)، تصریح کرد: اگر فاطمه زهرا (س) مرد بود به جای علی(ع) و حتی به جای پیامبر گرامی اسلام (س) از سوی خداوند متعال مبعوث می شد.

سمیعی با تاکید بر لزوم جریان سازی سیره فاطمی در جامعه اسلامی، کمال و سعادت و تبدیل به انسان کامل برای زنان جامعه را گره در سیره فردی و اجتماعی فاطمی دانست و اظهار کرد: شیوه زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) حتی به مردان عالم نیز درس چگونه زیستن می دهد و راه نجات و سرمنزل سعادت است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد