صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






عصر شعر «ریحانه» به‌همراه رونمایی از ۳ کتاب در رشت برگزار می‌شود

مراسم عصری با شعر «ریحانه» ویژه ولادت حضرت فاطمه(س) و هفته بزرگداشت مقام زن با شعرخوانی ۳۰ شاعره برگزیده و رونمایی ۳ کتاب از بانوان شاعر رشت، عصر امروز، ۲۲ فروردین در رشت برگزار می‌شود. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت، از برگزاری عصر شعر «ریحانه» در رشت خبر داد و اظهار کرد: […]

کد خبر : 16034 | 12:28 ب.ظ | ۲۲ فروردین , ۱۳۹۴

ریحانه

مراسم عصری با شعر «ریحانه» ویژه ولادت حضرت فاطمه(س) و هفته بزرگداشت مقام زن با شعرخوانی ۳۰ شاعره برگزیده و رونمایی ۳ کتاب از بانوان شاعر رشت، عصر امروز، ۲۲ فروردین در رشت برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت، از برگزاری عصر شعر «ریحانه» در رشت خبر داد و اظهار کرد: این مراسم به همت انجمن شعر و ادب رشت و با همکاری این اداره با هدف معرفی شاعران و نویسندگان زن برگزار می‌شود که در آن 30 نفر از بانوان شاعر با موضوع حضرت زهرا(س) و منزلت و جایگاه والای ایشان شعرخوانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) سرور زنان جهان، اسوه و الگویی تام برای تمام زنان عاشق عفت و فضیلت است و به واسطه این جایگاه از گذشته تاکنون چهره حضرت فاطمه(س) همواره در ادبیات فارسی متجلی شده است.

ثقتی افزود: در واقع اثرپذیری شاعران در طول تاریخ از این شخصیت مبارک بسیار بوده است و با بهره‌گیری و الهام از مضامین اسلامی، احادیث و قرآن مجید که برگرفته از باورهای عمیق دینی است اشعاری درباره آن حضرت سروده‌اند.

این مسئول فرهنگی گفت: این توجهات در اشعار شاعران زن نیز به حدی گسترده است که به راحتی نمی‌توان از آن چشم‌پوشی نمود و حتی برخی از شاعران مجموعه‌های مستقلی را به مقام زن و شخصیت حضرت فاطمه(س) اختصاص داده‌اند. از این‌رو سعی داریم با برگزاری شب شعر شاعران زن، قدمی هر چند کوچک در نمایاندن مقام والای دردانه آفرینش و جان پیامبر اکرم(ص) برداریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت با اشاره به ایام بزرگداشت مقام زن و روز مادر، گفت: این زمان فرصت مناسبی برای یادآوری سیره فاطمی و تبیین نقش و جایگاه زن در همه امور خصوصا فرهنگ و هنر اسلامی می باشد.

وی اضافه کرد: همچنین 3 کتاب «ناشناسنامه» نوشته مرضیه فرمانی، «فسیلی رشد می‌کند» نوشته زهرا خباززاده و «غزل گفتی برای کشتن من» نوشته زهرا سیاوش آبکنار که به تازگی منتشر شده‌اند، در مراسم مذکور رونمایی شده و مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایکنا، مراسم عصری با شعر «ریحانه» و آیین رونمایی کتاب، ساعت 5 عصر امروز، 22 فروردین 94 در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برگزار می‌شود و حضور در آن برای کلیه علاقمندان آزاد است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد