صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






تدریس درس دفاع مقدس در 73 دانشگاه گیلان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از تدریس درس دفاع مقدس در 73 مرکز دانشگاهی در این استان خبر داد. رسول جلائی در جلسه برگزاری ویژه‌برنامه‌های سوم خرداد در گیلان با قدردانی از حسن تدبیر عملیات بزرگ استقبال بزرگ مردم در سفر رئیس جمهور به استان اظهار کرد: امیدواریم برکات سفر […]

کد خبر : 16156 | 3:12 ب.ظ | ۲ اردیبهشت , ۱۳۹۴

جلایی 19

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از تدریس درس دفاع مقدس در 73 مرکز دانشگاهی در این استان خبر داد.

رسول جلائی در جلسه برگزاری ویژه‌برنامه‌های سوم خرداد در گیلان با قدردانی از حسن تدبیر عملیات بزرگ استقبال بزرگ مردم در سفر رئیس جمهور به استان اظهار کرد: امیدواریم برکات سفر مذکور در دنیا و آخرت مردم نمایان شود.

وی در ادامه به عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد و گفت: فتح خرمشهر برای گیلانی‌ها جذابیت مضاعفی دارد و شاید یکی از موضوع‌های مورد غفلت در دوران دفاع مقدس، مقاومت 34 روزه خرمشهر باشد.

جلائی از حضور 200 نفر نیروهای بسیج و تکاوران گیلانی در دفاع 34 روزه از خرمشهر خبر داد و بیان کرد: فتح خرمشهر حماسه ملی در کشور است و می‌طلبد با حساسیت بیشتری به این موضوع پرداخته شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه هدف، راهبردها و سیاست‌های اجرایی برنامه‌های سوم خرداد ماه در هفته نخست فروردین ماه جاری به اعضای ستاد و فرمانداران اعلام شده است، تصریح کرد: فرصتی به دستگاه‌ها داده شده تا با نگاه منسجم‌تری برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهند.

وی ادامه داد: سوم خرداد ماه امسال با تبیین قدرت دفاعی با پشتوانه بسیج مردمی برای بازدارندگی در برابر تهدیدهای دشمن تلاش می‌کنیم.

جلائی به نقش ممتاز هدایت و فرماندهی امام (ره) به عنوان مرجع دینی و شخصیت عالم روحانی در جنگ‌های معاصر اشاره کرد و گفت: با جدیت به‌دنبال تحقق وحدت تمام اقوام و اقشار زن و مردم در موضوع دفاع مقدس هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تاکید براینکه نباید به موضوع دفاع مقدس نگاه زنانه و مردانه از حیث جنسیت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت با غنی‌سازی برنامه‌ها پیگیری می‌شود.

وی بهره‌گیری از درس‌ها و دستاوردهای سوم خرداد ماه را منحصر به‌فرد خواند و یادآور شد: پیروزی بزرگ فتح خرمشهر از 10 اردیبهشت ماه به مدت 25 روز طول کشید.

جلائی با بیان اینکه عامل پیروزی در عملیات بیت‌المقدس ایمان است، اظهار کرد: نیروهای مسلح تنها موارد در دفاع مقدس نیستند و نیروهای مردمی در نوک پیکان جنگ بودند و بر این مبنا به‌دنبال مشارکت مردمی در برگزاری برنامه‌ها هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از تبیین برنامه‌های شاخص در سوم خرداد ماه امسال خبر داد و افزود: نقش پیشکسوتان در بازگو کردن خاطرات دوران دفاع مقدس در رسانه‌ها حائز اهمیت است.

وی استفاده از هنرمندان در اجرای برنامه‌های دفاع مقدس را مهم دانست و بیان کرد: اعتقاد داریم اگر فعالیت‌ها با هنر آمیخته شود فاخر و اثرگذار می‌شود.

جلائی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه برای تدریس درس دفاع مقدس با مراکز دانشگاهی گیلان، تصریح کرد: درس دفاع مقدس ترویج گفتمان عقلانیت است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از تدریس درس دفاع مقدس در 73 مرکز دانشگاهی استان خبر داد و گفت: ترم گذشته تعداد شش هزار نفر درس دفاع مقدس را آموختند.

وی با بیان اینکه گفتمان ترویج عقلانیت در سوم خرداد ماه پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: مناسبت‌های دفاع مقدس می‌تواند مسیر عزت ملت ایران را آسان کند.

جلائی با ابراز نگرانی از تحریف واقعیت‌های دفاع مقدس، یادآور شد: تبدیل سرمایه‌های اجتماعی به قدرت در نظام اسلامی مهم است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تأکید بر اینکه دفاع مقدس هنوز به اتمام نرسیده است، اظهار کرد: هنوز برای خانواده‌هایی که فرزندان آنها به خانه بازنگشته‌اند، جنگ تمام نشده است.

وی بر تبیین دستاوردهای سوم خرداد توسط دستگاه‌های مختلف گیلان تاکید کرد و افزود: نقش دستگاه‌ها در تبیین تجربه دفاع مقدس و انتقال آن به نسل آینده مهم است.

جلائی در پایان مناسبت‌ها را فرصتی برای آغاز برنامه‌های خوب توصیف کرد و گفت: به نتیجه رسیدن برنامه‌های فرهنگی زمان‌بر است و سال‌ها طول می‌کشد.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد