صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






اعمال مستحب رجب؛ مقدمه خودسازی رمضان

امام جمعه صومعه‌سرا به اعمال ماه رجب اشاره کرد و گفت: همه این اعمال مقدمه خودسازی و ورود به ماه مبارک رمضان می‌باشد که ماه ضیافت خداوند تبارک تعالی است. حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صدیقی، امام جمعه صومعه‌سرا در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب با اشاره به سخن رسول خدا(ص) در خصوص […]

کد خبر : 16170 | 8:52 ق.ظ | ۳ اردیبهشت , ۱۳۹۴

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صدیقی

امام جمعه صومعه‌سرا به اعمال ماه رجب اشاره کرد و گفت: همه این اعمال مقدمه خودسازی و ورود به ماه مبارک رمضان می‌باشد که ماه ضیافت خداوند تبارک تعالی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صدیقی، امام جمعه صومعه‌سرا در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب با اشاره به سخن رسول خدا(ص) در خصوص فضیلت ماه رجب، اظهار کرد: ماه رجب، ماه خدا و دارای فضایل بسیاری است.

وی به مناسبت‌های این ماه اشاره کرد و افزود: ولادت امام محمد باقر(ع)، شهادت امام علی‌النقی الهادی(ع)، ولادت امام محمد تقی(ع)، ولادت امام علی(ع)، وفات حضرت زینب(س)، شهادت امام موسی کاظم(ع) و مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در این ماه است که نشان‌دهنده پر فیض و برکت بودن ماه رجب است.

این کارشناس دینی با بیان اینکه ماهی به شرافت ماه رجب، ماه شعبان و ماه رمضان  نمی‌باشد، خاطرنشان کرد: بنا به فرموده پیامبر(ص) کسی که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد مستوجب خشنودی بزرگ خدا می‌شود و غضب الهی از او دور می‌شود.

وی ادامه داد: هر کس سه روز را در این ماه روزه گیرد بهشت خدا بر او واجب می‌شود؛ لذا یکی از اعمال ماه رجب روزه گرفتن است.

حجت‌السالام صدیقی به دیگر اعمال این ماه اشاره و تصریح کرد: از اعمال دیگر این ماه، استغفار و توبه کردن است که نباید از آن غفلت کرد.

خطیب جمعه صومعه‌سرا خواندن سوره مبارکه توحید را در این ماه مهم خواند و یادآور شد: صلوات فرستادن بر پیامبر(ص) و خاندان ایشان نیز در این ماه بسیار تاکید شده است.

وی با اشاره به اهمیت پرداخت صدقه در کلیه ایام به خصوص ماه رجب، گفت: مأنوس شدن با دعاها بویژه خواندن دعای ماه رجب امام صادق(ع) بعد از نمازهای واجب فراوان توصیه شده است.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: همه این اعمال مقدمه خودسازی و ورود به ماه مبارک رمضان می‌باشد که ماه ضیافت خداوند تبارک تعالی است.

حجت‌الاسلام صدیقی در پایان به حرام بودن ماه رجب اشاره کرد و افزود: در زمان جاهلیت(قبل از اسلام) چهار ماه ذی‌القعده، ذی‌الحجه، محرم و رجب حرام بوده و از آنجایی که دین اسلام دین صلح، آرامش و صمیمیت است، آن زمانی که پیامبر(ص) مبعوث شد، ماه‌های مذکور را حرام قلمداد کرد که نشان‌دهنده این است که دین اسلام مطابق عقل، خوبی‌های ادیان و باورهای گذشته مردم را تایید می‌فرماید.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد