صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






نشست تقدیر و تشکر از مسئولین کمیته ها و فعالان ستاد دهه فجر گیلان +تصاویر

نشست تقدیر و تشکر از مسئولین کمیته ها و فعالان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گیلان، دوشنبه هفتم اردیبهشت در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در این نشست گفت: به مصداق حدیث نبوی که سپاس از خداوند رهین سپاس از بندگان اوست، لازم دانستیم که از […]

کد خبر : 16214 | 2:02 ب.ظ | ۷ اردیبهشت , ۱۳۹۴

IMG_0238

نشست تقدیر و تشکر از مسئولین کمیته ها و فعالان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان گیلان، دوشنبه هفتم اردیبهشت در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری در این نشست گفت: به مصداق حدیث نبوی که سپاس از خداوند رهین سپاس از بندگان اوست، لازم دانستیم که از خادمان و مسئولان پرتلاش کمیته‌ها و ستادهای دهه فجر قدردانی کنیم.

وی افزود: کسانی که در صف مقدم تصمیم‌گیری و اجرا بودند افراد خوش‌فکر، خلاق، دلسوز و مصمم و با اراده را شامل می‌شوند و امیدواریم از تجربیات این دوستان برای جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بهره‌مند شویم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه فعالیت‌ها و جشن‌های دهه مبارک فجر به یک سنت تبدیل شده و صبغه مردمی بودن آن کاملاً هویداست، تصریح کرد: تمام تلاش ستاد دهه فجر بر این بود که شاکله مردمی بودن آن حفظ شود.

وی ادامه داد: از آغازین روز دهه مبارک فجر از کشاورزان خواسته شد تا با ماشین‌آلات کشاورزی خود در خیابان‌ها ظاهر شوند که نمونه بارز آن در لنگرود انجام شد که جای قدردانی است.

اشجری تشکیل ستاد دهه فجر در دل روستاهای گیلان را از موفقیت‌های کم‌نظیری دانست که در ستادهای دیگر مشاهده شده است و گفت: در فجر ۹۳ کمیته روستایی‌عشایری با کمترین بودجه و امکانات بزرگ‌ترین ستادهای روستایی را تشکیل داد و این حرکت بزرگ مردمی در شهرستان صومعه‌سرا نیز کم‌نظیر بود که عملکرد آن قابل ستایش است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال مسئولان کمیته‌ها تلاش کنند که تعدادی برنامه ملی و شاخص داشته باشیم و اگر مقداری همت جمعی انجام می‌شد می‌توانستیم جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری‌تحلیلی که سال ۹۲ برگزار شده بود را نیز سال گذشته برگزار می‌کردیم که امیدواریم با همت کمیته‌های فرهنگی‌هنری و اطلاع‌رسانی امسال انجام شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان انعکاس اخبار و اطلاعات، برگزاری تورهای شهرستانی توسط کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر، زمینه‌سازی صدا و سیما، ایجاد نظم و امنیت و کنترل ترافیک توسط صدا و سیما، بسیج تمام امکانات توسط سپاه، همدلی و همراهی نیروهای مسلح به‌ویژه نیروی دریایی، برنامه‌های گسترده دانش‌آموزی توسط کمیته فرهنگیان و دانش‌موزی و… را موجب انجام برنامه‌های مفرح و شاد در دهه فجر سال ۹۳ عنوان کرد.

وی ابتکار جالب بسیج دانشجویی و بسیج اساتید در برگزاری ۱۰ ویژه‌برنامه با حضور دانشجویان و اساتید و دعوت از ۱۰ چهره را اقدامی نو و جدید خواند و گفت: در دهه فجر سال ۹۳ تزئینات و فضاسازی در تمام استان‌ها قابل قبول بود.

اشجری افزود: شاهد قوت و ضعف نیز بودیم اما شهرداری رشت جلوه‌های بصری خوبی را در مرکز استان فراهم کرد که جای قدردانی دارد ضمن اینکه یک مسئله که همواره دامنگیر ستاد دهه فجر بود، بحث بودجه است و برخی از کمیته‌ها به معنای واقعی دست خالی بودند و ایده‌های فراوانی داشتند که اگر با عقل حساب‌گر نگاه می‌کردید قطعاً اجرایی نمی‌شد.

وی با اشاره به اینکه تنها دل‌های علاقه‌مند و شیفته به انقلاب و آرمان‌های آن می‌توانست چنین برنامه‌های جذاب و جالبی را تدارک کند، خاطرنشان کرد: حمایت آقای استاندار و معاون سیاسی‌امنیتی و اداره کل امور اجتماعی در گره‌گشایی‌ها و حمایت‌های مالی تاثیر فراوانی داشت که امیدواریم این حمایت‌ها نظام‌مند و به صورت قانونی بیش از گذشته استمرار یابد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان یادآور شد: کمتر مشاهده شده که به بهانه نداشتن بودجه، برنامه‌های مربوط به دهه فجر انجام نشود و با همان ابزارهای در اختیار اقدام‌های خوبی انجام شد که قابل تحسین است.

به گفته وی، سه شهرستان صومعه‌سرا به دلیل تعدد برنامه‌های دهه فجر، لنگرود به دلیل نوآوری و جشن ویژه ۱۲ بهمن و فضای تزئینات و رضوانشهر نیز به دلیل مستندسازی، ستادهای نمونه انتخاب شدند.

اشجری یکی از ضرورت‌های برنامه‌های دهه فجر را مستندسازی دانست و یادآور شد: تصاویر و گزارش‌های دریافتی فعالیت کمیته‌ها تبدیل به دو جلد کتاب «حماسه باران» شد که این اثر ماندگار تلاش‌های عزیزانمان در ستادها و کمیته‌ها را نمایش می‌دهد.

وی متذکر شد: در تلاش هستیم نرم‌افزار جامع فجر برای سال آتی تهیه برای جمع‌آوری تمام گزارش‌ها و فعالیت‌ها از طریق نرم‌افزار مذکور تهیه شود تا شاهد تجمیع برنامه‌ها شویم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه در چینش سخنرانان مسئله فراجناحی با رویکرد همدلی انجام شد، خاطرنشان کرد: چهره‌های ملی فراوانی در مراسم مربوط به جشن‌های این ایام خجسته حضور داشتند که با سخنان خود امید را در دل‌های مردم زنده کردند.

برای دیدن عکس ها در اندازه بزرگتر بر روی آنها کلیک کنید…

IMG_0226

IMG_0229

IMG_0234

IMG_0236

IMG_0244

IMG_0256

IMG_0268

IMG_0270

IMG_0277

IMG_0281

IMG_0287

IMG_0290

IMG_0295

IMG_0299

IMG_0311

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد