صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مراسم اعتکاف در گیلان با شرکت بیش از ۱۰ هزار نفر آغاز شد

همزمان با سیزدهم رجب سالروز میلاد با سعادت مولای متقیان حضرت علی(ع)، سنت حسنه اعتکاف در گیلان از سحرگاه امروز با شرکت بیش از ۱۰ هزار نفر آغاز شد. معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: امسال حدود یکصد مسجد برای برگزاری این مراسم معنوی در استان آماده شده است. […]

کد خبر : 16305 | 8:12 ق.ظ | ۱۳ اردیبهشت , ۱۳۹۴

اعتکاف

همزمان با سیزدهم رجب سالروز میلاد با سعادت مولای متقیان حضرت علی(ع)، سنت حسنه اعتکاف در گیلان از سحرگاه امروز با شرکت بیش از ۱۰ هزار نفر آغاز شد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: امسال حدود یکصد مسجد برای برگزاری این مراسم معنوی در استان آماده شده است.

حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده با اشاره به مجهزشدن مساجد برای برگزاری مراسم اعتکاف ویژه سنین مختلف افزود: علاوه بر برگزاری مراسم اعتکاف در مسجد بزرگ خواهر امام ویژه آقایان و مساجد الهادی و هاشمی علی آباد و علی بن ابیطالب برای بانوان؛ مسجد امیرالمومنین ویژه بانوان جوان برای سنین ۱۷ تا ۳۵ سال و دو مسجد دانشجویی در رشت و دانشگاه گیلان و مسجد دانش آموزی محمد آباد رودبار نیز برای اجرای این آیین معنوی تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به مجهز هشت مسجد برای برگزاری این آیین در رشت یادآور شد: در هر شهرستان، در شهر و روستاهای بزرگ به طور متوسط هفت مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف مجهز شده است.

وی بیشترین شرکت کنندگان مراسم اعتکاف امسال در گیلان را نسل جوان عنوان و تصریح کرد: اعتکاف فرصت مناسبی برای عبادت، بندگی و خودسازی است که خداوند متعال این نعمت را در ماه رجب نصیب بندگانش کرده است.

حجت الاسلام گلمیرزاده احکام، قرآن، دروس اخلاق به منظور تقویت بنیه معنوی و دینی معتکفان و مباحث تحکیم خانواده را از برنامه های مراسم اعتکاف امسال در گیلان عنوان و تصریح کرد: در این برنامه ها از محضر اساتید، مبلغان و روحانیون از حوزه علمیه قم و استان بهره گرفته می شود.

برنامه های عبادی ایام البیض و سنت حسنه اعتکاف از اذان صبح سیزدهم رجب همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شده و تا اذان مغرب پانزدهم رجب ادامه می یابد.

سال گذشته حدود ۱۳ هزار نفر در استان گیلان در مراسم اعتکاف شرکت کرده بودند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد