صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی: آیت‌الله بهجت با زبان الهی سخن می‌گفت

مرجع تقلید ایران با بیان اینکه انسان‌های کامل و متکامل جز خلفای الهی هستند، گفت: اگر سخنان آیت‌الله بهجت موثر بود برای اینکه با زبان الهی سخن می‌گفت و بادید الهی نگاه و با زبان الهی دعا می‌کرد. به گزارش شبستان، آیت‌الله جوادی آملی، از مراجع تقلید، ۳۰اردیبهشت در ششمین سالگرد حضرت آیت‌الله بهجت در […]

کد خبر : 16663 | 8:51 ق.ظ | ۳۱ اردیبهشت , ۱۳۹۴

جوادی آملی ۱۱

مرجع تقلید ایران با بیان اینکه انسان‌های کامل و متکامل جز خلفای الهی هستند، گفت: اگر سخنان آیت‌الله بهجت موثر بود برای اینکه با زبان الهی سخن می‌گفت و بادید الهی نگاه و با زبان الهی دعا می‌کرد.

به گزارش شبستان، آیت‌الله جوادی آملی، از مراجع تقلید، ۳۰اردیبهشت در ششمین سالگرد حضرت آیت‌الله بهجت در مسجد جامع فومن در پیام تصویری با اشاره به حدیثی از امام علی(علیه‌السلام)،اظهار کرد: عالمان الهی از نبش زمان و زمین بیرون آمدند، هرگز جریان تاریخ مصرف درباره آنها راه ندارد، آنها فوق گذشت زمان و زمین هستند و از سهم بقا برخوردارند.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت چنین عالمانی این است که به عهد الهی وفا کردند، افزود: وجود مبارک امام علی(علیه‌السلام) فرمود؛ عالمان موظفند به عهد الهی وفا کنند چه اینکه خود امام به عهدش وفا کرد.

مرجع تقلید ایران با بیان اینکه از دلایل بقای آیت‌الله بهجت، عقل‌مدار و عقل محور بودن ایشان بود، گفت: راز اینکه عالمان دین باقی هستند برای عمل به سوره مبارک نحل است که آمده انسانی که عبدالله و عندالله باشد و به لقاءالهی بیندیشد این سهمی از بقا دارد و مرحوم آیت‌الله بهجت عندالهی زندگی می‌کرد.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه عالمان ربانی عندالهی فکر می‌کنند، تصریح کرد: آیت‌الله بهجت به آن دلیل که پیرو قرآن و عترت بود و تخلفی نداشت جز مصادیق بارز الوبقیه است و این افراد از نظر بقا مظهر هوالباقی و از نظر معرفت علوم فراوانی را به خلفای خود عطا کرده است.

انسان‌های کامل و متکامل جز خلفای الهی هستند

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسان‌های کامل و متکامل جز خلفای الهی هستند، افزود: راز کرامت انسان خلافت اوست وگرنه انسان کرامتی از خود ندارد، اگر کسی نان خلافت را بخورد و حرف خودش را بزند دیگر لقد کرمنا بنی آدم شامل حالش نمی‌شود و تعبیرات تندی که در قرآن کریم است دامنگیر وی می‌شود.

وی با بیان اینکه بشر کنونی که الان غرب و اسرائیل نمونه بارز آن است تفکر اومانیسمی را به جای خلافت جا زده‌اند، گفت: به جای اینکه بفهمند انسان جانشین خداست خیال می‌کنند انسان جایگزین خدا است.

مرجع تقلید با بیان اینکه بعضی‌ها می‌گویند هرکاری می‌خواهیم می‌کنیم و همه گزینه‌های ما روی میز است همان تفکر اومانیسمی می‌باشد، تصریح کرد: تفکر اومانسمی را قرآن کریم چنین یاد کرده است؛ کسی که در محور فکر و اندیشه خام خود دور می‌زند تفکر اومانیسمی دارد اما اگر کسی بگوید انسان خلیفه خداست و خلیفه خدا حرف مستخلف عرش را می‌فهمد و باور، عمل و منتشر می‌کند این می‌تواند به عنوان عبد صالح معرفی شود.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه اگر کسی خلیفه و جانشین الله شد سهمی از قرب نوافل خواهد داشت، خاطرنشان کرد: قرب الله را خلفای شیعه و سنی از وجود مبارک پیامبر(صلی‌الله علیه وآله) نقل کرده که فرمود؛ برخی از سالکان صالح در اثر علم صائب و عمل صالح به خدا نزدیک می‌شوند، وقتی نزدیک شدند خداوند در مقام فعل، مجاری ادراکی و تحریکی او را تامین می‌کند.

آیت‌الله بهجت با زبان الهی سخن می‌گفت

وی با بیان اینکه اگر آن فرد سخنی گفت با زبان الهی می‌گوید و اگر دعایی کرد بازهم با زبان الهی است، اظهار کرد: اگر سخنان آیت‌الله بهجت موثر بود برای اینکه با زبان الهی سخن می‌گفت و بادید الهی نگاه و با زبان الهی دعا می‌کرد.

این مرجع تقلید افزود: روایات اهل بیت(علیهم السلام) به ما آموخت اگر کسی به قرب الهی راه یافت از قرب نوافل برخوردار است و در سخنان نورانی امام علی(علیه السلام) آمده است که خدای سبحان گاهی با بندگانش مناجات می‌کند این مناجات شعبانیه بعضی از مضمون‌های آن درخطبه‌های نهج‌البلاغه آمده است.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه انسان سالک اگر از قرب نوافل ترفیع بست مجاری ادراکی و تحریکی او فعل ذات اقدس الهی خواهد بود، گفت: اگر خدای سبحان با وی مناجات می‌کند، او کلام الهی را دریافت و باور می‌کند و همان کلام را به دیگران منتقل می‌نماید چنین توفیقی می‌تواند جامعه را روشن کند.

وی تصریح کرد: مردان الهی، نائبان ائمه(علیهم السلام)، سالکان، وارستگان، زاهدان، عابدان اندیشمند کسانی هستند که با علم صائبشان و با عمل صالحشان حرفی که می‌زنند با زبان الهی می‌گویند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بعید نیست انسانی که تقریبا ۹۰ سال آزمون الهی را به خوبی پس داده و در نعمت و نقبت صابر، شاکر، عابد و زاهد بود از قرب نوافل برخوردار باشد و نگاه و دید وی نافذ و دعایش مستجاب گردد.

آیت‌الله جوادی آملی اظهار کرد: رهبر بزرگ حزب‌الله سید حسن نصرالله و سایر افراد لبنانی اگر از این پست بهره‌ای می‌برند برای این است که کلمات مرد الهی را می‌شنوند که مانند امام راحل به همه این معارف رسیده بود و علم و عملش هماهنگ بود و چیزی از قرآن و عترت جدا نبود و افزوده نمی‌کردند و تابع محض نظام بودند.

وی افزود: کسانی که در زادگاه آیت‌الله عظمی بهجت تلاش و کوشش می‌کنند و قدر این عالم عالیقدر را می‌دانند و همایش وزین برگزار می‌کنند خداوند به آنها توفیقی عنایت کند تا از فومن افرادی مانند آیت‌الله بهجت برخیزند و حوزه‌های علمیه را تقویت کنند و حوزه علمیه قم را منشا برکت و خیر قرار دهند و دنیا و آخرت را با این عمل صالح به بهترین وجه آباد کنند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد