صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






انسان به طور فطری خداشناس و خداجو است و توان دوری از ذات خداوند را ندارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مراقبت و محاسبه گام‌ اولیه رسیدن به خداوند است، گفت: نباید حقایق دینی را نادیده بگیریم و غفلت کنیم، باید در همه کارها خدا را شاهد بر اعمالمان بدانیم. آیت‌الله احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۳۰ اردیبهشت در ششمین سالگرد آیت‌الله بهجت در مسجد جامع […]

کد خبر : 16673 | 8:45 ق.ظ | ۳۱ اردیبهشت , ۱۳۹۴

احمد محمدی ۱۴

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مراقبت و محاسبه گام‌ اولیه رسیدن به خداوند است، گفت: نباید حقایق دینی را نادیده بگیریم و غفلت کنیم، باید در همه کارها خدا را شاهد بر اعمالمان بدانیم.

آیت‌الله احمد احمدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۳۰ اردیبهشت در ششمین سالگرد آیت‌الله بهجت در مسجد جامع فومن اظهار کرد: گرایش به خداوند فطرتی است که در وجود همه آدمیان، عالمیان و موجودات جهان قرار دارد.

وی بابیان اینکه کسی که درد انسان را دوا می‌کند ندای فطرت است، افزود: علمای بزرگ ما از جمله علامه‌ طباطبایی و امام راحل در آثارشان به صورت کلی بحث فطری بودن دین و گرایش فطری انسان‌ها به خدا را به طور جدی مطرح کرده‌اند.

عضوشورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یکی از مهمترین خصلت‌های انسان، فطرت است که برخواسته از ضمیر و ذات آدمی است، گفت: آیت‌الله طباطبایی بحث فطرت را در تفسیر المیزان بسیار بسط داده است.

آیت‌الله احمدی با بیان اینکه آن‌چیزی که فطرت ما را می‌خواند راهی است که بزرگان آن را رفته‌اند، تصریح کرد: سراسر کتاب شریف تفسیر المیزان علامه طباطبایی جهان بینی، توحید و انسان شناسی است.

وی خاطرنشان کرد: اصل دین، فرستادن پیامبران و اولیا بر روی زمین و فطرت همه بر این امر است که برای خداییم و به سوی خدا باز خواهیم گشت و این برگشتن هم عندالله است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عالم ماده محیط بر ما است، اظهار کرد: نباید حقایق دینی را نادیده بگیریم و غفلت کنیم بلکه باید در همه کارها خدا را شاهد بر اعمالمان بدانیم.

آیت‌الله احمدی با تاکید بر این‌که انسان به طور فطری خداشناس و خداجو است و توان دوری از ذات خداوند را ندارد، افزود: نباید انسان‌ها اسیر دنیا شوند و باید انا لله و انا الیه راجعون را پذیرا باشند و غفلت نکنند که اصل توحید همین آیه است.

وی با بیان اینکه یاد خدا عرفان می‌آورد و انسان را از هیکل خاکی به فطرت ساده ارتقا می‌دهد، گفت: در همه کارها باید نیت خوب داشته باشیم و خدا را ناظر بر اعمالمان ببینیم تا گناه نکنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مراقبت و محاسبه از گام‌های اولیه رسیدن به خداوند است، تصریح کرد: ابتدای روز باید مراقب اعمال خود باشیم و در آخر شب اعمالمان را محاسبه کنیم تا اگر خطایی انجام داده‌ایم در روز دیگر مرتکب آن گناه نشویم.

آیت‌الله احمدی با بیان اینکه یکی از کارهای اساسی دین اخلاص در کارها و برای رضای خداست، خاطرنشان کرد: هر کسی چهل روز دل خود را برای خدا خالص کند سرچشمه‌های حکمت از دل وی بر زبانش جاری می‌شود.

وی با بیان اینکه عمل خالص، نشانه یاد خدا بودن است، اظهار کرد: انسان عاقل صحبتی که خیری در آن نباشد نمی‌زند و دائم در ذکر خداوند است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آیت‌الله بهجت در نماز خود وقتی به ایاک نعبد و ایاک نستعین می‌رسید این آیه را بلند می‌خواند طوری که همه فکر می‌کردند ایشان دارند از حال می‌رود، افزود: این امر نشان از اخلاص و نزدیکی آیت‌الله بهجت به خداوند دارد.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدحسن حسن‌زاده، استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اینگونه نشست‌ها باید جایگاه تجربه اندوزی باشد، گفت: همه باید پشتیبان ولایت باشیم تا به مملکت آسیبی نرسد.

وی با بیان اینکه این نشست‌ها باید برای ما درس باشد، تصریح کرد: فردی مانند آیت‌الله بهجت یک انسان عرشی نبود بلکه زادگاهش فومن بود و عصمت دوران کودکی خود را حفظ کرد و به این مقام نائل امد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جایگاه آیت‌الله بهجت به آسانی دست یافتنی نیست، خاطرنشان کرد: افراد باید با تلاش، همت، ممارست و اخلاص کردن و فقط برای رضای خدا کار انجام دادن به این درجه دست یابند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه امروزباید برای مقام معظم رهبری دعا کنیم زیرا علم اسلام به دست ایشان است، اظهار کرد: آیت‌الله بهجت در مسائل سیاسی بصیر و کمک کار مقام معظم رهبری بود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد