صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






راهبرد امنیتی آمریکا در خاورمیانه به بن‌بست رسیده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: راهبرد امنیتی آمریکا در خاورمیانه به بن‌بست رسیده است. به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق‌نیکرو امروز در جریان برپایی هشتمین نمایشگاه کتاب گیلان اظهار کرد: نشر کتاب حاصل تلاش و کوشش محققان، فرهیختگان و اندیشمندان است که به دست توانمند دیگر هنرمندان به کتاب تبدیل می‌شود. […]

کد خبر : 168 | 9:10 ق.ظ | ۲۶ مهر , ۱۳۹۱

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: راهبرد امنیتی آمریکا در خاورمیانه به بن‌بست رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق‌نیکرو امروز در جریان برپایی هشتمین نمایشگاه کتاب گیلان اظهار کرد: نشر کتاب حاصل تلاش و کوشش محققان، فرهیختگان و اندیشمندان است که به دست توانمند دیگر هنرمندان به کتاب تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب انسان را به گذشته‌های دور می‌برد و در جریان تحولات گذشته قرار می‌دهد، افزود: وقتی کتاب خلق می‌شود و به دست خواننده می‌رسد پیشرفت و تحولات شگرف را به وجود می‌آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: زمانی که پهپاد ایرانی حزب‌الله پهنه آسمان رژیم صهیونیسم را در می‌نوردد یعنی راهبرد امنیتی آنها را به‌هم‌ ریخته و این به معنای این است که آنها دوباره باید هزینه کنند.

وی سرعت رشد و توسعه در ایران را 12 برابر متوسط جهانی دانست و تصریح کرد: این رشد معادلات جهانی در طول 33 انقلاب اسلامی را به هم‌ریخته است.

حاذق‌نیکرو اضافه کرد: باید به صورت همه‌جانبه از هنرمندان حمایت شود و ما از تولیدات هنرمندان در مقابله با رفتارهای زشت استکبار جهانی در قبال ساخت فیلم توهین‌آمیز به پیامبر اکرم (ص) حمایت می‌کنیم.

وی به تولید فیلمی با عنوان فتنه که توسط نماینده مجلس هلند ساخته شده بود، اشاره کرد و یادآور شد: این فیلم مسئولان و مسلمانان جمهوری اسلامی ایران را به تبعیت از کتابی که به خشونت دلالت دارد، متهم می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تصریح بر اینکه کتاب قرآن در سال 2009 در بسیاری از کشورهای اروپایی جزو پر فروش‌ترین کتاب سال معرفی شده است، متذکر شد: طبق آمارهای موجود قرآن کریم نیز هنوز هم جزو پر فروش‌ترین کتاب‌ها در سراسر دنیا شناخته شده است.

وی افزود: فرهیختگان باید سبک زندگی اسلامی که مد نظر مقام معظم رهبری است را در قالب رمان، فیلم، کتاب، داستان و … به تولید برسانند.

حاذق‌نیکرو با اشاره به اینکه برای حمایت از هنرمندان باید به نقطه آرمانی برسیم، اظهار کرد: باید به صورت همه‌جانبه از هنرمندان حمایت شود و ما از تولیدات هنرمندان در مقابله با رفتارهای زشت استکبار جهانی در قبال ساخت فیلم توهین‌آمیز به پیامبر اکرم (ص) حمایت می‌کنیم.

وی با تصریح بر اینکه برپایی هر غرفه از نمایشگاه کتاب 15 میلیون ریال هزینه در برداشته و هیچ هزینه‌ای از غرفه‌داران دریافت نشده است، افزود: 700 میلیون ریال اعتبار برای تخفیف کتاب در نظر گرفته شده که در قالب بن کارت به مردم اختصاص می‌یابد.

به گزارش فارس، در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه کتاب گیلان از کتاب دفاع مقدس با عنوان «لحظات نه چندان جدی» با موضوع شوخی‌ها و ماجراهای طنز زندگی رزمندگان گیلانی در جبهه‌های دفاع مقدس و کتاب «برای مرگ دست تکان دادم» با موضوع خاطرات موضوعی سردار محمدعلی حق‌بین آخرین فرمانده گردان کمیل لشگر قدس گیلان در دوران دفاع مقدس با حضور مسئولین رونمایی شد.

این نمایشگاه در 240 غرفه و با حضور بیش از 420 ناشر کشوری و استانی با ارائه بالغ بر 40 هزار عنوان کتاب آماده پذیرایی از علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتابخوانی است.

هشتمین نمایشگاه کتاب گیلان از ساعت 10 صبح تا 8 شب از امروز 24 تا 30 مهر جاری در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گیلان واقع در 5 کیلومتری جاده رشت به تهران برپا است.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد