صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






همایش «از نهضت خمینی (ره) تا انقلاب مهدی (عج)» با سخنرانی آیت الله عاملی +تصاویر

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در مراسمی در رشت وظیفه بزرگ امام را تربیت انسان عنوان و اعلام کرد: امام مظهر غیرت الهی به بشریت است. آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، در همایش از نهضت خمینی (رحمه الله علیه) تا انقلاب مهدی (عجل الله تعای فرجه شریف) که […]

کد خبر : 16893 | 10:38 ق.ظ | ۱۲ خرداد , ۱۳۹۴

IMG_1203

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در مراسمی در رشت وظیفه بزرگ امام را تربیت انسان عنوان و اعلام کرد: امام مظهر غیرت الهی به بشریت است.

آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، در همایش از نهضت خمینی (رحمه الله علیه) تا انقلاب مهدی (عجل الله تعای فرجه شریف) که ۱۱ خرداد، در مسجد فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) رشت برگزار شد، اظهار کرد: انبیای الهی مظهر رحمت خداوند به بشریت‌اند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند انسان را رها نکرده است و با فرستادن انبیای الهی و نزول کتب آسمانی به دنبال تربیت بشریت و بزرگ کردن قلب و روح آدمی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به تربیت بشر از اهداف نزول انبیا و کتب آسمانی، اذعان داشت: هیچ ذلتی بالاتر از کوچکی قلب و محکومیت در بر برابر قوای نفس نیست و به همین خاطر خداوند از سر غیرت احکام را تشریع کرده و از روی محبت از جهات مختلف به انسان اهمیت داده است.

وی وظیفه بزرگ امام را تربیت انسان عنوان و اعلام کرد: امام مظهر غیرت الهی به بشریت است.

آیت الله عاملی اضافه کرد: از مظاهر غیرت الهی این است که بشر را خلق کرده و برای تربیت به امام سپرده است.

اسلوب صحیح تربیتی در دستان امام است

 وی با بیان اینکه اسلوب صحیح تربیتی در دستان امام است و تنها او برای تربیت بشریت و سلوک به سمت خداوند مرجعیت دارد، گفت: هزاران فرقه به ظاهر عرفانی در عالم وجود دارد که کرامت بشر را به نام عرفان و سلوک در هم شکسته است.

 نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به جایگاه ولایت در تعالیم اسلامی اشاره و اظهار کرد: صالح‌ترین انسان‌ها در تمام رده‌های مدیریتی شایستگی امامت جامعه را دارد.

IMG_1218

وی از کارهای بزرگ دین اسلام را تعالیم احکام شرعی دانست و افزود: اگر تمام احکام شرعی در یک کفه ترازو و امر به معروف در کفه دیگر ترازو قرار گیرد در مقام مقایسه مانند نم نوک انگشت در برابر دریاست.

آیت الله عاملی اذعان داشت: تاکید خداوند به پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) مبنی بر اینکه اگر ولایت علی (علیه السلام) را بیان نکنی مانند این است که در ۲۳ سال گذشته کاری برای من نکرده‌ای، حاکی از اهمیت ولایت در مقایسه با سایر احکام شرعی است.

وی با بیان اینکه در هندسه احکام، احکام همه در یک سطح نیستند تصریح کرد: در مقام مقایسه احکام، مسئله مدیریت رهبری صالح بسیار خطیر است چرا که خداوند با رهبری صالح، عزت بندگانش را حفظ می‌کند.

اصلاح جامعه، مسئولیت بزرگ امام

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، مسئولیت امام را از رهگذر تربیت انسان‌ها، اصلاح جامعه دانست و افزود: بعد از پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) امت، امام را از جایگاهش محروم کرد و مرجعیت علمی اصلی، بیان احکام و حفاظت از مفاهیم دینی تعطیل شد.

وی یادآور شد: جامعه از این جهت ضربه خورد به خاطر همین کفران نعمت خداوند غضب کرد و امام دوازدهم را غائب کرد.

آیت الله عاملی اضافه کرد: وجود امام برای عاقبت به خیری عالم و اصلاح عالم است و به سبب وجود امام است که خداوند بلا را دفع می کند.

وی محور اصلاح را امام معصوم معرفی کرد و گفت: اصلاح جامعه انسانی فقط و فقط در دست صاحب الزمان( عجل الله تعالی فرجه شریف) است.

IMG_1178

 خدمات اسلام به صلح جهانی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه دنیا به دنبال صلح جهانی است، گفت: اسلام از طریق طرح‌های حکومت واحد جهانی، خانواده واحد جهانی، رهبریت صالح و مخالفت با افراط گرایی به صلح جهانی خدمت کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: تا وقتی که مرزهای جغرافیایی و حکومت‌های مختلف داریم درگیری در جهان وجود دارد و صلح جهانی محقق نخواهد شد.

آیت الله عاملی با بیان اینکه صلح جهانی ابزارهای جهانی می‌خواهد و انفجار علمی نیازمند حکومت جهانی است، گفت: در روایات گفته شده بعد از ظهور عقول مردم کامل می‌شود و علوم پیشرفت می‌کند و در چنین شرایطی درگیری و نزاع که برخواسته از جهل است وجود ندارد.

وی با اشاره به طرح خانواده جهانی از خدمات اسلام به صلح جهانی، اظهار کرد: بنیانگذار این طرح پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) است. این طرح بیان می‌کند که همه انسان‌ها از یک خانواده‌اند و بزرگ خانواده خداوند است و بهترین فرد در این خانواده کسی است که نفعش برای مردم بیشتر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به رهبریت صالح از دیگر شئون خدمات اسلام به صلح جهانی اشاره و اعلام کرد: رهبریت صالح همان نظریه ولایت فقیه است.

به گزارش شبستان، آیت الله عاملی تاکید کرد: مشکل دنیای اسلام حکومت حاکمان سفیه است و راه علاج آن توسل به اصل ولایت فقیه است.

IMG_1175

IMG_1176

IMG_1181

IMG_1184

IMG_1190

IMG_1194

IMG_1200

IMG_1202

IMG_1205

IMG_1207

IMG_1169

IMG_1170






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد