صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن «سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد: پانزدهم خرداد یادآور نخستین حرکت منسجم آحاد ملت ایران علیه حکومت ظلم و ستمشاهی طاغوت است. در پانزدهم خرداد ۱۳۴۲، مزدوران رژیم دست نشاندۀ آمریکا با حمله به حوزه علمیه قم، فیضیه را هدف گرفتند. شهیدان مظلوم در این […]

کد خبر : 17003 | 8:01 ب.ظ | ۱۴ خرداد , ۱۳۹۴

شورا25

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن «سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد:

پانزدهم خرداد یادآور نخستین حرکت منسجم آحاد ملت ایران علیه حکومت ظلم و ستمشاهی طاغوت است. در پانزدهم خرداد ۱۳۴۲، مزدوران رژیم دست نشاندۀ آمریکا با حمله به حوزه علمیه قم، فیضیه را هدف گرفتند. شهیدان مظلوم در این نهاد مقدس آموزشی تنها به جرم حق‌گویی و حمایت از مرجع عالیقدر شیعیان جهان حضرت امام خمینی(ره) آماج حملۀ ددمنشانه گارد شاهنشاهی و ساواک شدند و از آن روز، پانزدهم خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یکی از نقاط عطف معاصر به شمار می رود.

با آگاهی از فجایع رژیم پهلوی در مدرسۀ فیضیه قم، مردم شهرهای مختلف در گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان طلبه و روحانی، مجالس عزاداری و بصیرت‌بخشی را افزایش دادند و هر یک از شهرهای کشور همچون حوزۀ علمیه قم نقطۀ حرکت روشنگرانه شد تا حرکت توفنده ملت مسلمان ایران در قالب نهضت بزرگ انقلاب اسلامی به پیروزی حق بر باطل بیانجامد. امام خمینی(ره) که با مخالفت خویش، لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی را لایحۀ بردگی ملت ایران می‌شمردند، سنگ بنای حرکت عظیم ملت ایران را در این روز بزرگ پی افکندند.

یوم الله پانزدهم خرداد ضمن آنکه افشاکنندۀ چهرۀ کریه رژیم پهلوی شد، بیانگر پیوند دیرینه‌ای است که بین ملت و روحانیت وجود دارد. برپایۀ همین پیوستگی و وحدت مخلصانه روحانیت و ملت بود که سخنان حضرت امام(ره) در دوره‌های مختلف تاریخی انقلاب اسلامی رنگ تحقق به خود گرفت و نخستین وجه اجرایی این سخنان پانزدهم خرداد سال ۴۲ بود.

بزرگداشت یاد و خاطرۀ پانزدهم خرداد، نکوداشت شهیدانی است که آغازگر نهضت پرشکوه ملت مسلمان ایران گردیدند. استان گیلان با افتخار نخستین شهید نهضت امام خمینی(ره) را تقدیم انقلاب اسلامی نمود، شهید حجت الاسلام والمسلمین «سید یونس حسینی رودباری». این روحانی پیشتاز انقلاب اسلامی با شهادت خود نور هدایت و روشنگری را بر طلیعۀ انقلاب اسلامی افشاند و علمدار نهضت بزرگ پانزدهم خرداد گردید و طلایه‌داری ملت بصیر گیلان در صحنه‌های مختلف را به جهانیان اثبات کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطرۀ شهیدان والامقام قیام خونین پانزده خرداد سال ۱۳۴۲، تعظیم و بزرگداشت این روز بزرگ و تاریخ ساز را از جمله رویکردهای ماندگار نهادهای فرهنگی استان برمی‌شمارد و از عموم مردم ولایی و همیشه در صحنه گیلان دعوت می نماید تا در مراسم روز پنج شنبه ۱۴ خرداد، پس از نماز مغرب و عشاء در حسینه حضرت اباالفضل(ره) شهدای گمنام شهر رشت و همچنین مراسم شهرستان‌ها به ویژه آیین بزرگداشت نخستین شهید نهضت امام خمینی(ره) شهید «سید یونس رودباری» در شهرستان رودبار حضور گسترده داشته باشند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد