صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






مراسم بزرگداشت ۱۵ خرداد رودبار/ شهید سید یونس رودباری پرچمدار نهضت امام(ره) بود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید سید یونس رودباری در سال ۴۲ زمانی که کسی حتی جرأت صحبت از نهضت امام(ره) را نداشت به میدان آمد و در راه پایه گذاری نهضت حضرت امام خمینی(ره) به شهادت رسید. حجت الاسلام والمسلمین محمد جبرئیلی در مراسم گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد و گرامیداشت شهید سید یونس […]

کد خبر : 17040 | 11:57 ق.ظ | ۱۶ خرداد , ۱۳۹۴

۱ju6xg
استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید سید یونس رودباری در سال ۴۲ زمانی که کسی حتی جرأت صحبت از نهضت امام(ره) را نداشت به میدان آمد و در راه پایه گذاری نهضت حضرت امام خمینی(ره) به شهادت رسید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جبرئیلی در مراسم گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد و گرامیداشت شهید سید یونس حسینی رودباری اولین شهید نهضت حضرت امام خمینی(ره) که با حضور مسئولین و مردم در مصلی شهر رودبار برگزار شد، اظهار کرد: شهید سید یونس رودباری دارای جایگاه والایی در شکل گیری نهضت حضرت امام(ره) است.

وی ادامه داد: امام راحل در پیامی شرح حال پدر شهید سید یونس را بیان می کند و به آنها دلداری می دهد و از شهید سید یونس به نیکی یاد می کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ۵۲ سال از سالگرد شهادت اولین شهید نهضت حضرت امام می گذرد اما مردم مراسم با شکوهی برای بزرگداشت این شهید گرانقدر برگزار می کنند اما در تاریخ ۵۰ سال بعد از رحلت پیامبر اسلام حادثه عاشورا در کربلا رقم می خورد.

وی ابراز کرد: شهید سید یونس رودباری در سال ۴۲ زمانی که کسی حتی جرأت صحبت از نهضت امام(ره) را نداشت به میدان آمد و در راه پایه گذاری نهضت حضرت امام خمینی(ره) به شهادت رسید.

حجت الاسلام جبرئیلی با بیان اینکه دارا بودن رهبری حکیم از ویژگیهای حکومت جمهوری اسلامی عنوان نمود و گفت: بسیاری از انقلاب های دنیا که با شکست روبرو می شوند دارای رهبر حکیم نیستند.

وی با بیان اینکه امام رهبری عالم، سیاستمدار و با تقوا بود، افزود: امام برای تشکیل انقلاب اسلامی دارای پشتوانه مردمی بود.

این کارشناس حوزه ابراز داشت: امام به هدف، راه، مردم که حامی نظام بودند ایمان داشت و با توکل به خدا یک حکومت اسلامی تشکیل داد.

وی، با بیان اینکه ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ برای شکل گیری نهضت امام(ره) است، ادامه داد: پایه های شکل گیری نهضت امام(ره) قبل از ۱۵ خرداد ۴۲ شکل گرفته بود.

لازم بذکر است، مداحی برادر علی جمالی از مداحان ارزنده شهرستان رودبار از دیگر بخشهای این مراسم بود.

۹jivgmfi

a9p5qwr9

s63ieij0






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد