صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






گالری شهرداری رشت آماده برگزاری نمایشگاه آثار و تصاویر شهدای گیلانی هفتم تیر است

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از اجرای برنامه‌های فرهنگی محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان در مسجد محله‌های این شهر خبر داد. علیرضا قانع در جلسه ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شهرداری رشت گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی با برش‌های محلی و منطقه‌ای از سیاست‌های شهرداری رشت است. […]

کد خبر : 17133 | 11:41 ق.ظ | ۱۹ خرداد , ۱۳۹۴

IMG_1878

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از اجرای برنامه‌های فرهنگی محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان در مسجد محله‌های این شهر خبر داد.

علیرضا قانع در جلسه ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شهرداری رشت گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی با برش‌های محلی و منطقه‌ای از سیاست‌های شهرداری رشت است.

وی از اجرای برنامه‌های فرهنگی در محله‌های این شهر خبر داد و افزود: ماه رمضان امسال ۳۰ محفل قرآنی در مسجد محله‌های شهر رشت برگزار می‌شود.

قانع با بیان اینکه مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر امسال به طور ویژه برگزار می‌شود، تصریح کرد: گالری شهرداری رشت آماده به نمایش گذاشتن تصاویر شهدای گیلان در حادثه هفتم تیر است.

به گزارش فارس، شهید حسن عضدی فرزند محمدعلی دوم شهریورماه سال ۱۳۲۵ هجری شمسی در خانواده‌ای متدین از طبقه متوسط در شهر رشت به‌ دنیا آمد و در ابتدای جوانی پدر و مادر خود را از دست داد و کفالت برادران و خواهران کوچک خود را به عهده گرفت.

وی از کودکی به اسلام عشق می‌ورزید و در مساجد اذان اقامه می‌کرد، ضمن اینکه تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاه خود به اتمام رساند و در طول تحصیل از شاگردان ممتاز بود.

شهید عضدی با وجود مشکلات بسیار کتاب‌های دکتر شریعتی و آیت‌الله مطهری را به دست آورد و مطالعه کرد و پس از اخذ مدرک تحصیلی دیپلم داوطلبانه برای آشنایی با زندگی اقشار مستضعف و محروم جامعه با عنوان سپاهی دانش به مناطق محروم و دورافتاده کشور رفت.

وی برای ادامه تحصیل عازم تهران شد و در دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی به تحصیلات خود ادامه داد و در دو رشته روزنامه‌نگاری و روابط عمومی و تبلیغات موفق به اخذ دانشنامه کارشناسی شد.

شهید عضدی با توجه به علاقه به مسائل سیاسی وارد دانشکده علوم سیاسی شد و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد و با ادامه تحصیل در آمریکا کارشناسی ارشد تخصص مدیریت بین‌الملل در رشته مدیریت بازرگانی را کسب کرد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت‌های نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان قانون اساسی، عضویت هیئت رئیسه مجلس خبرگان قانون اساسی، عضویت ستاد انقلاب اسلامی گیلان، سرپرستی مدرسه عالی ترجمه، فعالیت مستمر در کمیته‌های مختلف ستاد انقلاب فرهنگی و … را به عهده داشت و در حادثه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ در سرچشمه تهران به همراه شهید بهشتی به شهادت رسید.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد