صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






آیت الله یزدی: آیت الله امینیان منشأ خدمات ارزشمندی برای نظام اسلامی بود

رییس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله امینیان گفت: آن عالم در طول حیات خویش در مسوولیتهای مختلف از جمله چهار دوره نمایندگی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امامت جمعه آستانه اشرفیه، منشا خدمات ارزشمندی برای نظام، حوزه های علمیه و مردم گیلان بود. آیت الله محمد یزدی […]

کد خبر : 17155 | 8:45 ق.ظ | ۲۱ خرداد , ۱۳۹۴

یزدی +امینیان

رییس مجلس خبرگان رهبری با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله امینیان گفت: آن عالم در طول حیات خویش در مسوولیتهای مختلف از جمله چهار دوره نمایندگی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امامت جمعه آستانه اشرفیه، منشا خدمات ارزشمندی برای نظام، حوزه های علمیه و مردم گیلان بود.

آیت الله محمد یزدی در این پیام آورده است: ارتحال عالم ربانی و فقیه بزرگوار ابوالشهید آیت الله حاج شیخ محمدعلی امینیان، نماینده مجلس خبرگان رهبری، موجب تاثر و تاسف شد.

در این پیام اضافه شده است: آن عالم جلیل القدر از شخصیت های برجسته علمی، حوزوی و سیاسی در خطه گیلان و از شاگردان و ارادتمندان امام راحل بود که در سالهای اخیر در بستر بیماری، سختی ها و رنج های فراوانی را متحمل شد و در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی به لقاءالله پیوست.

در این پیام آمده است: هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری این ضایعه را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای، مراجع عظام، علمای اعلام، حوزه های علمیه، اعضای محترم خبرگان رهبری، مردم استان گیلان و بالاخص بیت شریف و معزز ایشان تسلیت می گوید و از درگاه خداوند منان، علو درجات آن عالم فقید سعید را مسالت دارد.

آیت الله محمدعلی امینیان یکی از نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در سن ۸۹ سالگی، به دلیل کهولت سن و عارضه قلبی درگذشت.

ایشان از سال ۱۳۶۳ ، امامت جمعه شهرستان آستانه اشرفیه را برعهده داشته است.

آیت الله امینیان همچنین چهار دوره، به عنوان یکی از نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری بوده است.

مسئولیت دادگاه انقلاب با حکم حضرت امام (ره) ، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان در زمان حضرت امام خمینی (ره) به مدت حدود ۱۴ ، بانی و مدیریت حوزه علمیه جلالیه در آستانه اشرفیه و نیز بانی حوزه علمیه اهل بیت (ع) این شهرستان از جمله مسوولیت های سیاسی و فرهنگی آیت الله محمدعلی امینیان بوده است.

آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه و محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز در پیام مشترکی؛ با تسلیت رحلت عالم مجاهد و فقیه وارسته آیت الله امینیان؛ به پاس خدمات این عالم بزرگ انقلابی، یک روز عزای عمومی در گیلان همزمان با روز مراسم تشییع پیکر ایشان و سه روز عزای عمومی در شهرستان آستانه اشرفیه اعلام کردند.

هچنین دفتر آیت الله محمدعلی امینیان عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه اشرفیه عصر امروز (چهارشنبه) طی بیانیه ای اعلام کرد: مراسم تشییع این عالم فقیه و مجاهد، فردا (پنجشنبه) ساعت ۱۷ در این شهرستان انجام می شود.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد