صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






دیدار نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان با خانواده آیت الله امینیان

در پی درگذشت آیت الله محمدعلی امینیان عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه اشرفیه، نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان با حضور در منزل این عارف مجاهد ، با خانواده وی دیدار کردند. آیت الله زین العابدین قربانی و محمدعلی نجفی عصر چهارشنبه با حضور در منزل آیت الله امینیان، درگذشت این عارف […]

کد خبر : 17162 | 7:28 ق.ظ | ۲۱ خرداد , ۱۳۹۴

قربانی+نجفی

در پی درگذشت آیت الله محمدعلی امینیان عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه اشرفیه، نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان با حضور در منزل این عارف مجاهد ، با خانواده وی دیدار کردند.

آیت الله زین العابدین قربانی و محمدعلی نجفی عصر چهارشنبه با حضور در منزل آیت الله امینیان، درگذشت این عارف مجاهد را به خانواده وی تسلیت گفته و ارتحال ایشان را ضایعه ای بزرگ خواندند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان اظهار داشت: آیت الله امینیان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، همواره نقش موثری در جهت مبارزه با ضدانقلابیون داشت.

آیت الله زین العابدین قربانی ضمن بیان خاطراتی از این عالم فقیه و مجاهد افزود: آیت الله امینیان در دوران جنگ تحمیلی نیز حضوری پرشور داشت و خدمات چشمگیری در راه پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل انجام داد.

استاندار گیلان نیز گفت: آیت الله امینیان از جمله علمایی بود که از جوانی با ایشان آشنایی داشتم و درس های بسیاری را در محضر آن عالم فقیه آموختم.

محمدعلی نجفی تصریح کرد: رهنمودهای آیت الله امینیان به مسوولان، نقش موثری در خدمت رسانی به مردم داشت و ایشان، ستونی برای جامعه اسلامی بود.

آیت الله محمدعلی امینیان یکی از نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در سن ۸۹ سالگی، به دلیل کهولت سن و عارضه قلبی درگذشت.

ایشان از سال ۱۳۶۳ ، امامت جمعه شهرستان آستانه اشرفیه را برعهده داشته است.

آیت الله امینیان همچنین چهار دوره، به عنوان یکی از نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری بوده است.

مسئولیت دادگاه انقلاب با حکم حضرت امام (ره) ، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان در زمان حضرت امام خمینی (ره) به مدت حدود ۱۴ ، بانی و مدیریت حوزه علمیه جلالیه در آستانه اشرفیه و نیز بانی حوزه علمیه اهل بیت (ع) این شهرستان از جمله مسوولیت های سیاسی و فرهنگی آیت الله محمدعلی امینیان بوده است.

آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه و محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز در پیام مشترکی؛ با تسلیت رحلت عالم مجاهد و فقیه وارسته آیت الله امینیان؛ به پاس خدمات این عالم بزرگ انقلابی، یک روز عزای عمومی در گیلان همزمان با روز مراسم تشییع پیکر ایشان و سه روز عزای عمومی در شهرستان آستانه اشرفیه اعلام کردند.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد