صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به مناسبت ارتحال آیت الله امینیان

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت «ارتحال آیت الله امینیان، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه»: درگذشت عالم مجاهد فقیه نستوه آیت الله امینیان عضو مجلس خبرگان رهبری ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر بر پیکر فقاهت و حوزه‌های علمیه است. این عالم صمدانی در زمرۀ نخستین شاگردان حضرت […]

کد خبر : 17166 | 9:34 ق.ظ | ۲۱ خرداد , ۱۳۹۴

اشجری ۶۷

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان به مناسبت «ارتحال آیت الله امینیان، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه»:

درگذشت عالم مجاهد فقیه نستوه آیت الله امینیان عضو مجلس خبرگان رهبری ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر بر پیکر فقاهت و حوزه‌های علمیه است. این عالم صمدانی در زمرۀ نخستین شاگردان حضرت امام خمینی(ره) بوده است که در صف مبارزه با رژیم طاغوت با درایت و مجاهدت وصف ناپذیر خود توده‌های مردم ایران و استان گیلان را آگاه ساخت تا با نقش پرثمر خویش، در پیروزی انقلاب اسلامی صفحه‌ای درخشان از سخت‌کوشی را در تاریخ معاصر ثبت نماید. حضور پرثمر آیت الله امینیان در صف جهاد و شهادت و تقدیم فرزند دلبندشان، قامتِ بلندی از تقوا، فضیلت و همراهی با ولایت، او را به الگویی برای نسل امروز و فردا معرفی نمود. این دانشمند بافضیلت کلاس‌های حوزه علمیه را در پیوند با دانشگاه متجلی ساخت تا مصداق بارز پیوند حوزه و دانشگاه گردد. تولیت نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاههای استان از جمله شاخصه‌های دوران پربرکت حیات این استاد حوزه و دانشگاه بوده است. مرحوم آیت الله امینیان چراغ فروزان علم و اجتهاد در استان گیلان و روشنایی بالنده از اجتهاد و فقاهت در حوزه‌های علمیه بوده است. عالم ربانی و فقیه صمدانی حضرت آیت الله امینیان میراثی گرانبها از آیات عظام و مرجعیت جهان تشیع بوده است. این عالم برجسته در هدایت نفوس و افکار مردم استان گیلان هیچگاه از پای ننشست و با تمام تلاش خود در راه گسترش معارف اسلامی و سیرت ائمه اطهار علیهم السلام همت نمود. ابعاد برجسته شخصیت این فقیه وارسته نیازمند تدقیق و بررسی‌های بیشتر است. ایشان در زمره فقیهانی بود که همواره بر استقلال و خودباوری مردم تأکید داشتند و آثار قلمی و قدمی ایشان تا هموارۀ تاریخ این مرز و بوم پاینده خواهد ماند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان درگذشت مجاهد وارسته، عالم صمدانی حضرت آیت الله امینیان را به مقام معظم رهبری، خانواده های معظم شهدا و مردم گیلان تسلیت عرض می‌نماید. بی‌شک درگذشت این بزرگ مرد وارسته که به‌عنوان فقیهی مجاهد در تحقق حرکت توفندۀ مردم ایران در انقلاب اسلامی بوده است، داغی جانسوز برای عاشقان ولایت و رهروان طریق مرجعیت و فقاهت است. از خداوند متعال برای آن عالم وارسته آرزوی غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می‌نماییم.






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد