صفحه نخست ارتباط با ما ورود اعضا






حضور نماینده ولی فقیه در مراسم تشییع آیت‌الله امینیان

آیت‌الله عاملی نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی از هیئت رئیسه این مجلس در مراسم تشییع و ترحیم آیت‌الله امینیان حضور می‌یابد. در پی درگذشت آیت‌الله محمدعلی «مختار» امینیان نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری پیام‌های تسلیت زیادی از شخصیت‌های مختلف کشور به بیت وی ارسال شد. حسین سامعی رئیس دفتر […]

کد خبر : 17176 | 11:01 ق.ظ | ۲۱ خرداد , ۱۳۹۴

آیت  الله سید حسن عاملی

آیت‌الله عاملی نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی از هیئت رئیسه این مجلس در مراسم تشییع و ترحیم آیت‌الله امینیان حضور می‌یابد.

در پی درگذشت آیت‌الله محمدعلی «مختار» امینیان نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری پیام‌های تسلیت زیادی از شخصیت‌های مختلف کشور به بیت وی ارسال شد.

حسین سامعی رئیس دفتر مجلس خبرگان رهبری با تسلیت درگذشت آیت‌الله امینیان امروز عنوان کرد که آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی از طرف هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مراسم تشییع و ترحیم آن عالم ربانی حضور می‌یابد.

به گزارش فارس، آیت‌الله امینیان در سال ۱۳۰۵ شمسى در روستاى فتیده از توابع لنگرود در خانواده‌اى متدین و مذهبى به دنیا آمد و با تشویق خانواده در اوایل سال ۱۳۲۳ شمسى براى تحصیل علوم دینى به شهر مقدس قم رفت.

آیت‌الله امینیان در حوزه علمیه قم در درس حضرت امام خمینى (ره) حاضر مى‌شد و از مکتب انقلابى و اخلاقى ایشان بهره‌مند می‌شد و با توجه به عشق و ارادتى که به ایشان داشت، در طول مبارزات ضد رژیم شاه از سال ۱۳۴۱ شمسى به‌ویژه پس از رحلت حضرت آیت‌الله‌العظمى بروجردى از دور و نزدیک انقلاب را دنبال می‌کرد.

آیت‌الله امینیان پدر شهید محمدتقی امینیان است که در عملیات کربلای ۵ در شلمچه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

آیت‌الله امینیان در زمان زنده بودنش تمام اموال و دارایی‌های خود را وقف امام زمان (عج) کرد و با راه‌اندازی حوزه علمیه، کتابخانه، مسجد، درمانگاه و… نام خیری از خود به یادگار گذاشت.

 






تمامی حقوق اين وب سايت متعلق به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان می باشد